  • 1. Data: 2022-01-31 21:04:30
    Temat: bełkot: Doliny Wodorowe
    Od: a a <m...@g...com>

    Wodór to kolejny brókselski belkot

    Nie ma wodoru, jest drogi i niebezpieczny
    Firma z Austrii zbudowała 20 stacji tankowania wodorem
    ale nie było co ładować i stacje zostały zlikwidowane.

    Przechodzę ulicami i stoją przy ulicach słupki do ładowania elektryków i zawsze
    puste, albo parkują tam benzyniaki, bo elektryków brać

  • 2. Data: 2022-01-31 22:38:16
    Temat: Re: bełkot: Doliny Wodorowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 12:04:30 -0800 (PST), a a wrote:
    > Wodór to kolejny brókselski belkot

    Paliwa sie skoncza, i to relatwnie dosc szybko, i co wtedy?
    -konie?
    -rowery?
    -motorowery na biopaliwa?
    -samochody na akumulaory?
    -wodor?
    -paliwa syntetyczne?

    Wodor ma sporo wad, ale tez wydaje sie miec potencjal.

> [...]
    >
    > Przechodzę ulicami i stoją przy ulicach słupki do ładowania
    > elektryków i zawsze puste, albo parkują tam benzyniaki, bo

    Gdzie tak?
    Bo elekrycnych samochodow przybywa, i te slupki sie przydadzą.

    J.

  • 3. Data: 2022-01-31 23:31:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 31 January 2022 at 22:38:28 UTC+1, J.F wrote:
> [...]
    > Gdzie tak?
    > Bo elekrycnych samochodow przybywa, i te slupki sie przydadzą.

    Nie istnieje źródło wodoru bez zużycia paliwa

    W powietrzu jest tyle wodoru co kot napłakał

    ==
    Home Science Chemistry Atoms & Molecules. How Much Hydrogen Is in the Air? Only
    0.000053 percent of air is composed of hydrogen

    Zenki kombinuja na czym kasę wyrwać.
    Widać, że zaraza się konczy i szukają nowych rynków

    Będą ludzi robić w balona napelnionego wodorem.

    Niech znów zaczną budować sterowce i balony napelniane wodorem

    Jak kto nie widział jak się pali wodór niech zobaczy video z katastrofy sterowca
    Hindenburg

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hindenburg_disaster

  • 4. Data: 2022-02-01 00:20:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 22:38, J.F pisze:
    > Bo elekrycnych samochodow przybywa

    Problemem jest to, że owo "przybywanie" jest wymuszane. Mamy jakieś tam
    prawo, ze jakaś część pojazdów ma być na inne, niż pochodne z ropy
    paliwa. Nie jest to taki naturalny proces, jak była powiedzmy
    motoryzacja, gdzie ludzie kupowali pojazdy, bo chcieli.

    Przy czym faktycznie masz rację, że coś w zamian za ropę wymyślić
    pasuje, zanim ropa się skończy, ale chwilowo problemem w wypadku
    elektryków jest możliwość magazynowania tej energii.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-02-01 00:33:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 1 February 2022 at 00:20:13 UTC+1, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > pasuje, zanim ropa się skończy, ale chwilowo problemem w wypadku
    > elektryków jest możliwość magazynowania tej energii.

    W Chinach podobały mi się tramwaje bezszynowe
    Czyli wygląda jak tramwaj, kilka wagonów połączonych, a jeździ jak trolejbus z
    pantografem, albo wersja bez pantografu i jeździ na aku

    Ale żyjemy w zacofanej Brókselce i tu poziom innowacji jak w slumsach.

    Pozostaje pomarzyć, albo znów pojechać do Chin

  • 6. Data: 2022-02-01 15:03:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "a a" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    Na razie to przymusu nie ma, i kupują ci, co chcą.
    Przy czym jest pare czynnikow dodatkowych w przepisach i podatkach.

> [...]

    >Ale żyjemy w zacofanej Brókselce i tu poziom innowacji jak w
    >slumsach.
    >Pozostaje pomarzyć, albo znów pojechać do Chin

    Przeciez w Warszawie jakies autobusy na baterie jezdza.
    W Poznaniu, Wroclawiu, Jaworznie, Gdansku ...

    Tylko jest taki niuans:

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ele
    ktryczne-autobusy-wycofywane-z-miast-wszystko-przez-
    pozary/4ry2p8s

    J.

  • 7. Data: 2022-02-01 15:07:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "a a" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >Nie istnieje źródło wodoru bez zużycia paliwa
    >W powietrzu jest tyle wodoru co kot napłakał

    W powietrzu jest wodoru calkiem sporo ... w postaci pary wodnej.
    Ale wode do elektrolizera chyba lepiej doprowadzic z rzeki/wodociagu.

    A paliwo ... moze wiatrak zasilany powietrzem napedzac elektrolizer,
    moga ogniwa sloneczne.

    I to jest wlasnie piekne, ze one moga produkowac wodor na zapas.
    Na noc, na zime ...

    J.

  • 8. Data: 2022-02-01 18:22:44
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-02-01 o 15:07, J.F. pisze:
> [...]
    > moga ogniwa sloneczne.
    >
    > I to jest wlasnie piekne, ze one moga produkowac wodor na zapas.

    Są w planach elektrownie słoneczne, orbitalne.
    Wprawdzie pamiętam jeszcze pierwsze projekty z lat 70-tych 20 wieku,
    ale może coś się ruszy, bo są ciekawe informacje z Chin.
    Podobno nie będzie szkodzić promieniowanie mikrofalowe, ale kto wie co
    się okaże w praktyce.
    https://www.focus.pl/artykul/chiny-zbuduja-ogromna-o
    rbitalna-elektrownie-sloneczna-trwaja-prace-nad-prot
    otypem

    WM

  • 9. Data: 2022-02-10 11:47:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 00:20:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > paliwa. Nie jest to taki naturalny proces, jak była powiedzmy
    > motoryzacja, gdzie ludzie kupowali pojazdy, bo chcieli.

    Na razie nie mamy takiego prawa.
    Moga byc inne zachety - np podatkowe czy parkingowe.

    > Przy czym faktycznie masz rację, że coś w zamian za ropę wymyślić
    > pasuje, zanim ropa się skończy, ale chwilowo problemem w wypadku
    > elektryków jest możliwość magazynowania tej energii.

    Akurat kazdy elektryczny samochod te energie magazynuje.
    Problemem jest koszt baterii, troche waga, dostepnosc surowcow,
    zasieg pojazdu i oczywiscie czas ladowania.

    Wodor moglby rozwiazac te problemy, ale jeszcze nam troche brakuje.

    Problemem prawdziwym jest natomiast magazynowanie energii z OZE
    w skali globalnej, i tu znow wodor moglby pomoc ...

    J.

  • 10. Data: 2022-02-10 16:03:36
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Pan bełkot m...@g...com napisał(a):

    Zapodaje bełkot.
    Pan bełkot któremu w życiu nie wyszło (imał się biedak mnóstwa profesji)
    skończył jako promotor niemieckich mediów dla polaków i zasrywa
    nimi pozostałe grupy, a reszta uważa że on tak na serio.
    Skończyłeś pajacu już te chłodziwa na peltierach z wiekszą wydajnością
    niż chłodziwa konwencjonalne? No nie skończyłeś, bo gdybyś miał
    podstawy, to być wiedział.

    Jedno już ustaliliśmy, twoja wiedza techniczna jest teoretyczno-wróżbiarska.
    Ale czemu kurwisz się na potęgę z tymi niemieckimi mediami dla polaków?