  • 11. Data: 2022-02-10 23:37:29
    Temat: Re: bełkot: Doliny Wodorowe
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 10 February 2022 at 11:47:31 UTC+1, J.F wrote:

    > Na razie nie mamy takiego prawa.
    > Moga byc inne zachety - np podatkowe czy parkingowe.

    > Akurat kazdy elektryczny samochod te energie magazynuje.
    > Problemem jest koszt baterii, troche waga, dostepnosc surowcow,
    > zasieg pojazdu i oczywiscie czas ladowania.
    >
    > Wodor moglby rozwiazac te problemy, ale jeszcze nam troche brakuje.
    >
    > Problemem prawdziwym jest natomiast magazynowanie energii z OZE
    > w skali globalnej, i tu znow wodor moglby pomoc ...
    >
    > J.
    Z wodorem to jest tak,
    że nie ma wodoru

    Ktoś znów kogoś usiluje zrobić w balona
    i wurwac kase z budżetu.

    A dlaczego nie ma samochodow na ozot, cczy dwutlenek węgla, gdy jest nadmiar CO2 i N2

    Kupujesz samochód na CO2 czy N2 i całe życie jeździsz za frico,
    do Azot i nazod

  • 12. Data: 2022-02-11 00:15:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 10 lutego 2022 o 23:37:30 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    N2

    > Kupujesz samochód na CO2 czy N2 i całe życie jeździsz za frico,
    Maszyny zaczynają mieć poczucie humoru.

  • 13. Data: 2022-02-11 00:21:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 11 February 2022 at 00:15:44 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

    > Maszyny zaczynają mieć poczucie humoru.
    my roboty 5.Generacji mamy dużo roboty

    Znajomy chciał kupić samochód we Francji samochód Taty na sprężony powietrze.

    To wielka wygoda.
    Załączasz rano kompresor, pompujesz powietrze do zbiornika, pełny i jedziesz
    i pełna ekologia, zero emisji.

  • 14. Data: 2022-02-11 03:57:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 11 lutego 2022 o 00:21:39 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > To wielka wygoda.
    > Załączasz rano kompresor, pompujesz powietrze do zbiornika, pełny i jedziesz
    Ty jesteś ll JF jest IV.

  • 15. Data: 2022-02-19 08:20:12
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    WM wrote:

    > Są w planach elektrownie słoneczne, orbitalne.

    Tylko orbitalnego przedłużacza nie ma w planach. A grzanie jeziorka
    mikrofalami ma tę wadę, że to może przestać być jeziorko.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2022-02-19 11:05:47
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Tylko orbitalnego przedłużacza nie ma w planach. A grzanie jeziorka
    > mikrofalami ma tę wadę, że to może przestać być jeziorko.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr
    Woda nie zniknie, tylko spadnie z deszczem :)
    Być może, dla zachowania równowagi cieplnej, trzeba będzie zacienić
    część Ziemi :)

    WM

  • 17. Data: 2022-02-19 15:22:14
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    WM wrote:

    > Woda nie zniknie, tylko spadnie z deszczem :)

    Mnie chodziło o to, że jak można walić gigawatem w jeziorko, to można i
    nie w jeziorko, co jest nieco stresującą perspekywą.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2022-02-19 15:38:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Mnie chodziło o to, że jak można walić gigawatem w jeziorko, to można i
    > nie w jeziorko, co jest nieco stresującą perspekywą.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr
    Podobno samoloty i ptaki mogą przecinać bezkarnie wiązkę tych fal.
    Tak przynajmniej twierdzą twórcy tej idei. Pewnie czas wystawienia na
    ekspozycję jest kluczowy. Muszą zapewnić jakieś awaryjne zabezpieczenia,
    na wypadek popsucia się jakiegoś elementu zespołu elektrowni.

    WM