  • 1. Data: 2011-01-20 23:59:53
    Temat: bez sprzęgła
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    Cytuje :

    we współczesnych motocyklach, bez większego zużycia elementów skrzyni, biegi
    można zmieniać bez sprzęgła - jest to metoda bardziej efektywna, ponieważ
    nie traci się czasu na wysprzęglenie i odpuszczenie sprzęgła.

    jake sa wasze opinie ?
    czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów ?
    czy ma to sens podwyzszając czy też można stosować to redukujac biegi ?

    nigdy by mi do głowy nie przyszło aby pakowac bieg bez sprzegła , nie
    próbowałem i z tąd moje zdziwienie w w/w temacie

  • 2. Data: 2011-01-21 05:46:05
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 21 Sty, 00:59, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:

    > jake sa wasze opinie ?
    Pozytywne.

    > czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni bieg w ?
    Nie, o ile umiejetnie uzywany rolgaz przejmuje funkcje sprzegla i na
    moment zmiany biegu zeruje moment obrotowy dzialajacy na kola zebate

    > czy ma to sens podwyzszaj c czy te mo na stosowa to  redukujac biegi ?
    Mozna stosowac w obie strony przy czym stosowanie w gore ma wiekszy
    sens ze wzgledu na uzyskiwane rezultaty (lepsze przyspieszenie). Na
    hamowaniu masz wiecej czasu na zmiane biegu niz podczas
    przyspieszania, gdzie kazdy ulamek sekundy przeklada sie na wynik.

    > nigdy by mi do g owy nie przysz o aby pakowac bieg bez sprzeg a , nie
    > pr bowa em i z t d moje zdziwienie w w/w temacie
    Poczytaj o quickshifterach, technice jazdy sportowej itede, itepe. Na
    codzien zmiana biegu bez sprzegla to raczej uzasadnienie lenistwa niz
    walka o wynik.

    pzdr, dr
    14/525 - oba "wola bez"

  • 3. Data: 2011-01-21 07:56:02
    Temat: Re: bez sprzegla
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]

    Poczytaj o quickshifterach, technice jazdy sportowej itede, itepe. Na
    codzien zmiana biegu bez sprzegla to raczej uzasadnienie lenistwa niz

    Dziekje za odp
    mam pytanie czy w takim wypadku mozna to stosowac na wszytkich motorach ?
    ( V-storm )

    czy tylko sportowe/scigacze ?

  • 4. Data: 2011-01-21 08:49:14
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2011-01-21 08:56, NESSO pisze:

    > mam pytanie czy w takim wypadku mozna to stosowac na wszytkich motorach ?
    > ( V-storm )

    Nie ma takiego motocykla, ale jakby istniał to by było mozna.

    > czy tylko sportowe/scigacze ?

    Wszystkie z mokrym sprzęgłem i manualną skrzynią. W cegle się to nie
    sprawdza bo czasem wskakuje pośredni luz między biegami zamiast biegu,
    ale tam jest suche sprzegło i skrzynia pewnie konstrukcji samochodowej
    (nie sprawdzałem).

    I nie cytuj całego posta jeśli nie odnosisz się do jego treści, tylko
    utrudnia to odszukanie tego co dopisałeś.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2011-01-21 08:53:59
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał

    > Wszystkie z mokrym sprzęgłem i manualną skrzynią.

    To wlasciciele Ducati zmartwia sie...
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2011-01-21 08:57:46
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Acha....A manualna skrzynia w moto to taka z dzwignia na zbiorniku paliwa?
    :))
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 7. Data: 2011-01-21 11:45:20
  • 8. Data: 2011-01-21 12:21:48
    Od: "Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak" <yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl>

    W dniu 21.01.2011 12:45, blur pisze:
    w prawie
    > każdym aucie którym jechałem dało się zapiąć biegi bez sprzęgła i bez
    > zgrzytu

    szczególnie w automatach ;-)

  • 9. Data: 2011-01-21 12:22:34
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2011-01-21 09:53, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał

    > To wlasciciele Ducati zmartwia sie...

    Ale czemu ? Nie napisałem że z suchym sprzegłem się nie da, tylko że da
    się w każdym z mokrym sprzegłem, widocznie mokre sprzęgło oznacza że
    skrzynia biegów jest typowo motocyklowa i się da, w odróżnieniu od
    konstrukcji z suchym sprzegłem, gdzie skrzynia może mieć konstrukcję
    niekoniecznie działającą :)

  • 10. Data: 2011-01-21 14:29:58
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-21 06:46, doktorski pisze:

    > Pozytywne.

    > Nie, o ile umiejetnie uzywany rolgaz przejmuje funkcje sprzegla i na
    > moment zmiany biegu zeruje moment obrotowy dzialajacy na kola zebate

    Jest tyle opinii na ten temat ile jest osób na ten temat się
    wypowiadający. Zamiast sięgać do innych warto zastanowić się samemu czy
    podczas zmiany biegu mamy szanse na wyrównanie momentów obrotowych po
    między kołami zębatymi w dwóch różnych biegów? Wg mnie sprawą oczywistą
    jest że nie! Fakt iż zmiana biegów odbywa się bez zgrzytów czy innych
    hałasów nie oznacza że jest "zdrowa" dla skrzyni.

    Bez rozłączania sprzęgłem koła napędowego od skrzyni mamy jeden
    obracający sie zespół o pewnej masie z np obr 100obr/min w tym czasie
    mamy przekładnie np 1/1.6 a wiec obroty drugiego wałka to 160obr /min
    zmieniamy przekładnie na 1/1.3 a wiec obroty powinny być 130obr /min -
    zakładając że obroty koła napędowego nie będą się zmieniać czyli po
    zmianie biegów spadną obroty o 30obr/min a wraz z nimi przez kolejne
    przekładnie obr silnika. Jak w takim razie chcesz wyrównać te obroty bez
    udaru skoro nie używasz sprzęgła?

    Natomiast jeżeli w.w sytuacji użyjesz sprzęgła to owe 30obr różnicy to
    tylko róznica jednego wałka w skrzynki (bo wirujący wał silnika jest
    odłaczony od skrzyni) co oznacza o wiele mniejszą masę wirującą i
    mniejszy moment udarowy! Po załączeniu sprzęgła następuje udar ale jest
    łagodzony przez sprzęgło na którym następuje niewielki poślizg co w
    rezultacie łagodzi całe zdarzenie.

    Fakt iż zęby skrzyni w motocyklach nie rozlatują się od zmian bez
    sprzęgła nie oznacza że taka zmiana jest dla skrzyni zdrowa - wręcz
    przeciwnie - jest nie poprawna a zdjęcia zużytych kół zębatych od takich
    zmian są dostępne w internecie.

    Pozdrawiam
    Rafał
    DL'a szukam...