  • 11. Data: 2011-01-21 14:39:36
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-01-21 15:29, The_EaGle pisze:

    No to się zaraz zacznie...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 12. Data: 2011-01-21 16:42:03
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    \>
    > No to się zaraz zacznie...

    juz sie zaczeło,
    wnioskuje że nie jest to zdrowe dla skrzyni ale ogólnie gwałtowne hamowanie
    tez niesłuży, tak samo , przyspieszanie , zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła
    , hamowanie silnikiem ... i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy

    :)

    a że nie miałem okazji z same ciekawośc spróbuje jak to jest
    mam nadzieje ze przy 1 razie tryby w skrzyni nie polecą :)

  • 13. Data: 2011-01-21 17:31:01
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Mlotek jest konstrukcyjnie dostosowany do uderzania w cos.
    Sa jednak tepretycy twierdzacy ze gwaltowna utrata predkosci
    przez w/w mlotek w momencie uderzenia powoduje jego przyspieszone
    zuzycie...Dlatego zalecaja wkladanie np. poduszki miedzy
    rzeczony mlotek a przedmiot uderzany. Twierdza ze zywotnosc
    mlotka dramatycznie wzrosnie....
    To chyba by bylo na tyle :)
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 14. Data: 2011-01-21 17:57:50
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zuzycie...Dlatego zalecaja wkladanie np. poduszki miedzy
    > rzeczony mlotek a przedmiot uderzany. Twierdza ze zywotnosc

    Metafora fajna, ale jak się ma do rzeczywistości?
    Sugerujesz, że końcówki zębów w skrzyni mają taką odporność udarową, jak
    młotek? Bardziej jak ostro zakończona druga strona młotka, ale ona raz-dwa
    by się "stępiła" od uderzania.

  • 15. Data: 2011-01-21 18:33:23
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    NESSO pisze:

    > jake sa wasze opinie ?
    > czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów ?
    > czy ma to sens podwyzszając czy też można stosować to redukujac biegi ?

    Nie jestem zbytnio doświadczony ale unikałbym zmiany biegów w dół bez
    sprzęgła. W górę nie ma problemu, działa bez pudła.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2011-01-21 18:58:41
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2011-01-21 17:42, NESSO pisze:
> [...]
    >

    > a że nie miałem okazji z same ciekawośc spróbuje jak to jest
    > mam nadzieje ze przy 1 razie tryby w skrzyni nie polecą :)

    Nie polecą, zwłąszcza przy zmianie w górę. W dół, jak zrobisz
    nieumiejętnie, to Ty możesz polecieć, z motocykla.
    W górę robisz tak - ciągniesz obroty w górę na danym biegu do żądanej
    wysokości (zaleznej czy przyspieszasz tak sobie czy robisz wynik), LEKKO
    odpuszczasz i wbijasz wyższy bieg. Z tym, że taka zmiana ma sens jak
    masz gdzie sie rozpędzać, przy bujaniu sie od świateł do świateł mimo
    wszystko wygodniej jest uzywac sprzęgła, masz lepsza kontrolę nad
    dozowaniem momentu.
    W dół ja i tak zawsze używam sprzęgła, łatwiej i można z wyczuciem
    dohamowywać silnikiem ( jeśli ktoś ma taki silnik że się da czyli V-kę).

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 17. Data: 2011-01-21 19:19:18
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "NESSO" napisał w wiadomości grup
    > jake sa wasze opinie ?
    > czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów ?

    Czytajac wypowiedzi kolegow to albo:
    1) sa mocno za i nie widza przeciwwskazan
    2) sa mocno przeciw i nigdy nie mieli odwagi sprawdzic swoich teorii ;)

    Ja juz zdazylem rozwalic moja skrzynia - przy zmianie z 1 na 2 bez sprzegla
    i ostrym katowaniu. Jak widac da sie uszkodzic skrzynie. Niemniej zrobilem
    to kompletnie ignorujac podstawy zmiany bez sprzegla i po prostu "wbilem"
    bieg na sile.

    Od tej pory zdaza mi sie zmienic bieg, ale:
    - albo z lenistwa (i przelaczam od 2'ki w gore)
    - albo katuje, ale bardziej sie koncentruje przy zmianie bez sprzegla niz
    gdy to robie ze sprzeglem

    Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy jadac ostroznie na kawce z750 skrzynia
    zafundowala mi psikusa i najpierw wrzucila na luz (zamias 2), potem przy
    wrzucaniu 2'go biegu mocno trzasnela. A zeby bylo zabawniej, byla to maszyna
    kumpla wiec jechalem ostrozniej i uzywalem sprzegla.

    Zatem mozna zmieniac biegi bez sprzegla i szkodzenia skrzyni (niemniej
    potrzebna jest wprawa), jak i mozna szkodzic skrzyni nieumiejetnymi zmianami
    biegow ze sprzeglem. Wazne tutaj jest odpowiednie wyczucie danej maszyny.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 18. Data: 2011-01-21 19:37:55
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-21 18:57, Marcin N pisze:

> [...]
    > Sugerujesz, że końcówki zębów w skrzyni mają taką odporność udarową, jak
    > młotek? Bardziej jak ostro zakończona druga strona młotka, ale ona

    Ale jakie koncowki zebow ? Ty wiesz jak dziala skrzynia biegow w moto
    czy tak tylko sobie fantazjujesz ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 19. Data: 2011-01-21 19:41:21
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-21 20:37, Kuczu pisze:

    > Ale jakie koncowki zebow ? Ty wiesz jak dziala skrzynia biegow w moto
    > czy tak tylko sobie fantazjujesz ?

    Tu jest wizualizacja:

    http://www.youtube.com/watch?v=vq11CusULlk

  • 20. Data: 2011-01-21 19:58:02
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-21 20:19, Ivam pisze:

> [...]
    > potem przy wrzucaniu 2'go biegu mocno trzasnela. A zeby bylo zabawniej,
    > byla to maszyna kumpla wiec jechalem ostrozniej i uzywalem sprzegla.

    zdarzyło mi się to wielokrotnie,niezależnie od motocykla i biegu,jak
    przez przypadek trafiłem na luz,zawsze później było "jeb"

    --
    Tomek
    BMW R1100S