  • 131. Data: 2011-01-26 11:14:01
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-26 10:26, kakmar pisze:

    > O, widzę że kolega poczynił drobne ustępstwa we własnej teorii, ale tylko
    > aby jeszcze raz spróbować postawić na swoim. Gratuluję uporu i
    > konsekwencji. Tyle że może zamiast się skupiać na retoryce, to warto by
    > się samemu lepiej nauczyć zmieniać biegi.

    Widzę że nie czytałeś dość dokładnie. Proponuje się skupić na elementach
    dotyczących hamowania silnika z 5000obr do 3000obr w 0.1s i
    zastanowieniu się co się dzieje... Nikt tego nie zanegował.

    Choćbyś nie wiem jak się długo uczył to nie przeskoczysz tego faktu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 132. Data: 2011-01-26 11:19:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-26, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Widzę że czytanie ze zrozumieniem to domena tylko kilku procent
    > populacji... echh

    No wlasnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 133. Data: 2011-01-26 13:33:39
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    >no i kilkaset postów jak krew w piach...

    A sprzeglo ani drgnie...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 134. Data: 2011-01-26 18:34:41
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    > Fotografie zniszczonych zębów (a nie tylko kłów) dają do myślenia.

    To ja ponowie moje pytanie:

    Czy Ty osobiscie Ty widziales kiedys padnieta skrzynie biegow w motocyklu?
    Czy znasz osobe i sytuacje, w ktorej ta awaria nastapila?

    Ja mialem do czynienia z 2 przypadkami padnietej skrzyni - w obu przypadkach
    padly kly.

    Zadzwonilem do kumpla - mechanika, popytalem jego czy spotkal uszkodzenia
    zebow. Widzial. I zawsze w oleju znajdowalo sie cos wiecej niz sam zab.
    Najczesciej srubka, raz jakas kulka, etc.

    Te zdjecia ktore przedstawiles to zdjecia z portalu, ktory moze naginac
    fakty w sposob dowolny. To, ze napisali, ze zeby sie posypaly, bo ktos
    zmienial biegi bez sprzegla wcale nie oznacza, ze to jest prawda.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 135. Data: 2011-01-26 18:36:10
    Temat: Re: bez sprzeg3a
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ile Ty masz lat ? Bo ja pamietam jak w latach 80 matka miala obowiazek
    > wymienic posiadane dojczmarki na bony bo za dojczmarki nie bardzo jej
    > chcieli sprzedac cokolwiek w Pewexie.

    Naprawdę "pamiętasz"? -Cóż, w tak młodym wieku i już Alzheimer,- współczuję!

    Oczywiście od połowy lat 50-tych mozna było spokojnie posiadac dewizy,
    prowadzone były też indywidualne konta, tzw. "A" (w 5-ciu , do wyboru, OIDP
    walutach, tj USD, GBP, DEM, CHF, FFR) w banku PeKaO SA i całkowicie legalnie
    mozna było nimi płacić zarówno w Pewxie, jak i Baltonie. Przez pewien czas
    nawet na tym mozna było zarobić, bo bank zmieniał ich wzajemne kursy tabelą
    raz na tydzień, a jeśli słuchało się np. BBC to wiedziało się, jakie sa
    aktualne zmieny i można było dokonać właściwego, BEZPŁATNEGO
    przewalutowania. Można było wymienic żywą gotówke walutową na bony i
    formalisci to czasem robili, jeśli chcieli dewizy sprzedac, bo to HANDEL
    DEWIZAMI BYŁ ZABRONIONY, A BONAMI NIE. Ponadto bony otrzymywali (w
    okreslonym przeliczeniu) np. zatrudnieni w na budowach w sojuzie , czy
    innych KDL-ach. Były tez pewne ograniczenia, np. na wspomniane konta A można
    było wpłacać tyclko dewizy pochodzące z tzw. legalnych źródeł, tj z
    oficjalnych przekazów, zarobków na zagranicznych kontraktach, delegacji i
    deklarowanych kwot przy wjęździe z wyjazdów zagranicznych.

  • 136. Data: 2011-01-26 18:38:18
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    > Widzę że nie czytałeś dość dokładnie. Proponuje się skupić na elementach
    > dotyczących hamowania silnika z 5000obr do 3000obr w 0.1s i zastanowieniu
    > się co się dzieje... Nikt tego nie zanegował.

    To ja zaneguje. Jutro wezme obrotomierz do lapy i sprawdze o ile obroty moga
    spasc w ciagu 1s. Bo jesli Ty sugerujesz sie tylko i wylacznie obrotomierzem
    w zestawie wskaznikow to faktycznie obroty spadaja powoli.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 137. Data: 2011-01-26 18:38:54
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    >(...)>
    >
    > to źle pamiętasz. W peweksie można było kupować za dowolną walutę
    > wymienialną. Jedyne co to resztę dostawałeś w bonach.

    Też nieprawda! - owszem, chętnie resztę wydawali w bonach, ale jesli
    płaciłes w walucie i zażądałeś w niej też resztę, to mieli obowiązek wydać
    dewizy.
    Zreszta te wydawanie w bonach to byc może był prywatny interesik kasjerek,
    bo dulary zawsze chodziły trochę drożej od bonów.

  • 138. Data: 2011-01-26 20:10:03
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Ivam pisze:
> [...]
    > motocyklu? Czy znasz osobe i sytuacje, w ktorej ta awaria nastapila?
    >
    > Ja mialem do czynienia z 2 przypadkami padnietej skrzyni - w obu

    a skrzynia od jawy sie liczy?

    miałem dwa silniki i jak jeden padł to przekładałem w godzinke ten ktory
    miałem przygotowany a padniety szedł na stół. W skrzyni sypały sie 2
    rzeczy: wodziki przesuwek i kły przesówek. Przesuwka to zębatka która
    jest zazębiona na stałe zębami z inna zębatką a napęd dostaje przez
    wsunięcie kłów w inną zębatke obok co miała odpowiednie otworki w
    bocznej ściance. Wodziki dawało sie wymienic z bieda wersji blaszanej na
    odlewane (w blaszanych potrafiły sie zetrzec do zera "wąsy" wchodzace w
    przesuwke). Przesuwki to juz byla loteria i trzeba bylo dbac czyli miec
    dobrze wyregulowany automat sprzęgła przy zmieniaczu albo uzywac
    sprzegła ręcznego. Tak czy inaczej kły scierały sie i bardzo szybko bieg
    zaczynał wyskakiwac bo siła poosiowa wzgledem wałka działająca na
    przesuwke była wieksza niz trzymanie pamietnika (nie był wałkowy tylko
    blaszany, płaski)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 139. Data: 2011-01-26 20:20:07
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Arni" napisał w wiadomości grup
    > a skrzynia od jawy sie liczy?

    liczy.

> [...]
    > Przesuwka to zębatka która jest zazębiona na stałe zębami z inna zębatką a
    > napęd dostaje przez wsunięcie kłów w inną zębatke obok co miała

    Czyli jak w normalnej /nie tylko z jawy/ skrzyni.

    > [...]
    > trzymanie pamietnika (nie był wałkowy tylko blaszany, płaski)

    Kurcze, albo nie o tej jawie mysle, albo nie pamietam. Masz jakies
    foto/fiszke/cokolwiek tego pamietnika?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 140. Data: 2011-01-26 20:43:32
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Ivam pisze:

    > Kurcze, albo nie o tej jawie mysle, albo nie pamietam. Masz jakies
    > foto/fiszke/cokolwiek tego pamietnika?

    http://xarchiwum.pl/zmieniacz-automat-biegow-jawa-35
    0-i1411529571.html

    http://www.breinride.home.pl/moto/wws/index/DOWNLOAD
    /Download1/jawa/Jawa%20TS350%20Instrukcja.pdf
    rysunek 3.1 na stronie 18 pdf-a