  • 1. Data: 2019-03-01 10:57:23
    Temat: ceny tesli 3s
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Standard Range: 220mi, $35k
    Standard Range Plus: 240mi, $37k
    Mid Range: 264mi, $40k
    Long Range: 325mi, $43k
    Long Range AWD: 310mi, $47k
    Performance AWD: 310mi, $58k, 0-60 mph in 3.2s!

    https://twitter.com/Tesla/status/1101273665943961600

    czyli za 350 km zasięgu trzeba zapłacić 133x1,23=166 tys

    Moja stara mazda z LPG ma tyle pewnego zasiegu
    (zawsze mogę przełaczyć na benzyne)
    A nowa gdzieś tak 130 tys kosztuje:

    https://www.otomoto.pl/osobowe/mazda/6/od-2018/?sear
    ch%5Bfilter_float_mileage%3Ato%5D=100&search%5Border
    %5D=filter_float_price%3Aasc&search%5Bbrand_program_
    id%5D%5B0%5D=&search%5Bcountry%5D=&page=2

    Wiec tak za dziesięć lat kto wie.
    Może będzie mnie stać :)

  • 2. Data: 2019-03-01 12:10:18
    Temat: Re: ceny tesli 3s
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 1 Mar 2019 01:57:23 -0800 (PST), Bolko

    > Moja stara mazda z LPG ma tyle pewnego zasiegu
    > (zawsze mogę przełaczyć na benzyne)
    > A nowa gdzieś tak 130 tys kosztuje:

    Ma akcelerację 5.6 sek. do setki jak TM3 do której porównujesz?
    W tej cenie jest instalacja LPG która daje zbliżone koszty użytkowe?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-03-01 12:24:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 1 Mar 2019 12:10:18 +0100, Myjk

    > Ma akcelerację 5.6 sek. do setki jak TM3 do której porównujesz?
    > W tej cenie jest instalacja LPG która daje zbliżone koszty użytkowe?

    Aha, no i warto też trochę rozważać eksploatację,
    a nie tylko sam zakup, w czym z pomocą przychodzi EE:

    https://www.youtube.com/watch?v=7bIBs8GuUYY

    Cenę prądu nawet ma zbliżoną, wychodzi 0,39 zł brutto/kWh.
    Ja obecnie ładuję w domu za 0,35 zł brutto/kWh.

    Tylk ocena paliwa "trochę" inna niż u nas -- w sensie znacznie niższa, bo
    poniżej 1zł/litr czyli trzeba pomnożyć podane tam wartości x5. :P

    Już nie wspomnę o drastycznej przepaści w komforcie podróżowania EV. Kto
    nie próbował ten nie wie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-03-01 19:09:19
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 12:24:21 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 1 Mar 2019 12:10:18 +0100, Myjk

    Obwiam się że współczesne mazdy nie da się zgazować.
    Tzn da się ale to jest bezsensu ekonomicznego.

> [...]
    >
    > Cenę prądu nawet ma zbliżoną, wychodzi 0,39 zł brutto/kWh.
    > Ja obecnie ładuję w domu za 0,35 zł brutto/kWh.

    W ubiegłym roku dochody z akcyzy z paliw silnikowych zwiększyły się o 5,3 proc. rdr
    do roku i wyniosły 29,4 mld złotych
    Jak zamierzasz rozwiązać ten problem?

    > Tylk ocena paliwa "trochę" inna niż u nas -- w sensie znacznie niższa, bo
    > poniżej 1zł/litr czyli trzeba pomnożyć podane tam wartości x5. :P
    Byłem w stanach 2 lata.
    I tam też z kasą się liczą.
    Dlatego Japonczyki takie popularne.

  • 5. Data: 2019-03-01 20:42:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    jak chcesz mieć auto elektryczne, (nawet ładowane prądem z węgla) to
    żadne, ale to żadne auto spalinowe mu nie podskoczy

    > Aha, no i warto też trochę rozważać eksploatację,
    > a nie tylko sam zakup, w czym z pomocą przychodzi EE:

    trochę nijak się to ma do naszych warunków, gdzie królują albo nowe
    tanizny, albo średnio komfortowe auta nastolenie. Jaki będzie koszt
    wymiany akumulatorów po 10 latach w elektryku? Ile razy bedzie trzeba
    robić "regeneracje"?
    ToMasz

  • 6. Data: 2019-03-01 21:45:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 1 Mar 2019 10:09:19 -0800 (PST), Bolko

    > Obwiam się że współczesne mazdy nie da się zgazować.
    > Tzn da się ale to jest bezsensu ekonomicznego.

    A się ludzie dziwią, że się samochodów nie gazuje. :P

    > W ubiegłym roku dochody z akcyzy z paliw silnikowych
    > zwiększyły się o 5,3 proc. rdr do roku i wyniosły
    > 29,4 mld złotych
    > Jak zamierzasz rozwiązać ten problem?

    Ja tu nie widzę żadnego problemu.

    > Byłem w stanach 2 lata. I tam też z kasą się liczą.
    > Dlatego Japonczyki takie popularne.

    Cieszę się Twoim szczęściem, ale co to ma wspólnego z powyższym
    stwierdzeniem że u nas 5-6x więcej za paliwo płaci niż w stanach w związku
    z tym elektryk, pomimo relatywnie wysokiej ceny (choć jak uwzględnić
    komfort i parametry, tj. TM3 w najgorszej wersji objeżdża większość ICE
    nawet kręconych aby robić za auta sportowe), zwróci się szybciej niż zrobi
    to w stanach?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-03-01 22:05:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 1 Mar 2019 20:42:31 +0100, ToMasz

    > jak chcesz mieć auto elektryczne, (nawet ładowane prądem z węgla) to
    > żadne, ale to żadne auto spalinowe mu nie podskoczy

    Podskoczy, tylko będzie znacznie droższe. Na przykład takie Audi S4 (z
    silnikiem 3.0) co ma 5.1 do setki kosztuje grubo ponad 200 tys. zł a mimo
    tego nadal wyje przy jeździe jak szalony dzik, a więc komfortu takiego jak
    w T nie ma. :P

    > trochę nijak się to ma do naszych warunków, gdzie królują
    > albo nowe tanizny, albo średnio komfortowe auta nastolenie.

    Nie interesuje mnie jak to się ma do "naszych warunków". Istotne jest jak
    się robi porównanie dwóch samochodów -- więc nie robi się tego odnosząc się
    tylko do jego ceny nie uwzględniając parametrów. Zresztą EE to wyjaśnia
    między innymi.

    > Jaki będzie koszt wymiany akumulatorów po 10 latach w elektryku?
    > Ile razy bedzie trzeba robić "regeneracje"?

    Zapytaj się tego co kupił niedawno 5-letnią Teslę S po Taxi z przebiegiem
    525 000 km (większość spaliniaków tyle nie przejeżdża w 20 lat a nawet w
    życiu, a jeśli nawet, to remont silnika w większości przypadków murowany) i
    ma od nowości oryginalne baterie z pojemnością 85%.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-03-01 22:37:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > życiu, a jeśli nawet, to remont silnika w większości przypadków murowany) i
    > ma od nowości oryginalne baterie z pojemnością 85%.
    bajki, albo naciąganie prawdy. wychodzi około 10 tyś na miesiąc, czyli
    pracując 5 dni w tygodniu masz 500km dziennie. sory, ale nie zrobisz
    tego na normalnej taksówce codziennie przez 5 lat. Tym bardziej że to to
    się musi ładować. znowu powiesz że gdzieś tam na świecie są ładowarki
    które.... Ale tam bryndzlowanie się jakie kto ma auto uchodzi za
    obciach. Ci którzy mają mózgi stawiają na wyższe wartości, auto może im
    je lekko przybliżyć. Ale wracając co "normalnego" taksówkarza. tych
    ładowani było... 2000? Cóż to za ogniwa które po 2 tyś ładowań zachowują
    85% pojemności? Dlaczego nie mamy takich w telefonach? Ponowię pytanie -
    co za debile utrzymują elektrownie szczytowo pompową? Musk powinien
    pójść w tą stronę- postawić akumulatornie gdzieś w polsce "b" i facet
    jest magnatem energetycznym.
    To jest niestety religia. czyli coś co się łyka bez cienia wątpliwości.
    kościół katolicki odchodzi od tego, ale firmy technologiczne powiększają
    rzesze wiernych

    ToMasz

  • 9. Data: 2019-03-02 09:30:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 1 Mar 2019 22:37:15 +0100, ToMasz

    > bajki, albo naciąganie prawdy. wychodzi około 10 tyś na miesiąc, czyli
    > pracując 5 dni w tygodniu masz 500km dziennie. sory, ale nie zrobisz
    > tego na normalnej taksówce codziennie przez 5 lat.

    Ale przy 7 dniach w tygodniu już tylko 350km na dobę. Odpowiadając z góry,
    samochód może mieć dwóch, albo więcej, kierowców, jeśli jeździ w korporacji
    gdzie liczy się każdy dzień amortyzacji. Trzeba by być debilem żeby kupić
    takie drogie auto licząc na zwrot w ramach niskich kosztów utrzymania i
    pozwolić mu w okresie amortyzacji przestać 500 dni bezczynnie. Następnym
    razem zanim zaczniesz manipulować, pomyśl. I nie bierz się za swoją firmę,
    bo długo z takim "prezesem" się nie utrzyma.

    > Tym bardziej że to to się musi ładować. znowu powiesz że gdzieś
    > tam na świecie są ładowarki które....

    Ano są, i to normalna rzecz a nie jakieś czary. Zresztą taksówka ma tę
    zaletę, że może się ładować czekając na klienta. Tylko że przy przelocie
    350km na dobę musiała się ładować mniej niż RAZ, co zajmuje nie więcej niż
    godzinę, gdy wszystkie znaki na ziemi mówią, że miała na to minimum 4h w
    ciągu doby.

    > Ale tam bryndzlowanie się jakie kto ma auto uchodzi za obciach.
    > Ci którzy mają mózgi stawiają na wyższe wartości, auto może im
    > je lekko przybliżyć.

    W takim razie przelicz łaskawie czy ta taksówka zarobiła na siebie czy
    straciła. Bo znowu bełkoczesz od rzeczy.

    > Ale wracając co "normalnego" taksówkarza. tych ładowani było... 2000?

    Wg prostej matematyki wynika, że maksymalnie 1800. Manipulancie.

    > Cóż to za ogniwa które po 2 tyś ładowań zachowują 85% pojemności?

    Dobrze wysterowane ładowanie, z odpowiednim zapasem aby ich nie zniszczyć.
    No ale Ty tego nie pojmiesz, przecież na kwasiakach chciałeś auto
    elektryczne budować i jeszcze się dziwiłeś że nikt tego nie robi.

    > Dlaczego nie mamy takich w telefonach?

    Mój telefon po 4 latach trzyma się bardzo dobrze, a ładuję go czasem dwa
    razy dziennie (a jak jeżdżę samochodoem to jeszcze częściej). Inna sprawa,
    że porównywanie telefonu do samochodu to kolejny absurd jaki prezentujesz,
    nie od dziś. *hint* rozmiary i raz chociaż pomyśl.

    > Ponowię pytanie - co za debile utrzymują elektrownie szczytowo pompową?

    Gdzie wcześniej takie pytanie zadawałeś, że je ponawiasz? I co to ma
    wspólnego z tematem?

    > Musk powinien pójść w tą stronę- postawić akumulatornie gdzieś
    > w polsce "b" i facet jest magnatem energetycznym.

    No i?

    > To jest niestety religia. czyli coś co się łyka bez cienia wątpliwości.
    > kościół katolicki odchodzi od tego, ale firmy technologiczne powiększają
    > rzesze wiernych

    Masz chorą głowę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-03-02 10:41:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2019 o 09:30, Myjk pisze:

> [...]
    > godzinę, gdy wszystkie znaki na ziemi mówią, że miała na to minimum 4h w

    Tak i akurat przy każdym kliencie stał supercharher - dokładniej to
    akurat tragarze z nim przechodzili i pozwalali skorzystać...

    Przypomnij nam - jak tam twój elektryk?

    > Dobrze wysterowane ładowanie, z odpowiednim zapasem aby ich nie zniszczyć.
    > No ale Ty tego nie pojmiesz, przecież na kwasiakach chciałeś auto
    > elektryczne budować i jeszcze się dziwiłeś że nikt tego nie robi.

    Akurat sperchargery to na trwałość nie pomagają.

    Shrek