  • 1. Data: 2009-11-18 21:47:59
    Temat: chinska ciekawostka
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Pamietacie link ze zdjeciem chinskiego kondensatora, w ktorym tak naprawde
    siedzial... inny, znacznie mniejszy kondensator? Wlasnie trafilem na cos
    podobnego:
    http://yfrog.com/0rimgp6599kilulojx

    Jest to chinska ladowarka do Nintendo DS Lite. Nominalnie powinna miec ok.
    5V... i tyle ma, tyle, ze pierwotnie byl to zasilacz 12V (zreszta o 12V
    informuje tabliczka znamionowa). W srodek poza oryginalna elektronika
    Chinczyk wepchnal dodatkowa plytke przetwornicy 12V->5V, oklejona tasma i
    z elementami wiszacymi na kablach, by calosc zmiescila sie w obudowie. Co
    ciekawe jest tam nawet czerwony LED, swiecacy sobie radosnie wewnatrz
    obudowy. :)

    KILu

  • 2. Data: 2009-11-18 22:03:16
    Temat: Re: chinska ciekawostka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello KILu,

    Wednesday, November 18, 2009, 10:47:59 PM, you wrote:

> [...]
    > z elementami wiszacymi na kablach, by calosc zmiescila sie w obudowie. Co
    > ciekawe jest tam nawet czerwony LED, swiecacy sobie radosnie wewnatrz

    To się w pale nie mieści. Całkiem przyzwoicie wyglądający zasilaczyk
    na małym PowerInt, z 431 i transoptorem w sprzężeniu zwrotnym spaprany
    badziewiem fenolowo-papierowym zapewne na 34063. I te druty...
    Gdzie to ma zachowane jakiekolwiek odstępy izolacyjne?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-11-18 22:07:11
    Od: games <g...@g...home.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    > badziewiem fenolowo-papierowym zapewne na 34063. I te druty...
    > Gdzie to ma zachowane jakiekolwiek odstępy izolacyjne?

    Ale dziala !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 4. Data: 2009-11-19 08:04:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    >>> siedzial... inny, znacznie mniejszy kondensator? Wlasnie trafilem na cos
    >>> podobnego:

    > Ale dziala !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Etam, dziala - sprzedawa sie.

  • 5. Data: 2009-11-19 09:10:12
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

    z ciekawostek - kupiłem ostatnio ładowarkę do eeepc, samochodowa, 12V-12V,
    teoretycznie, bo wiadomo ile w aucie jest...
    Coś mnie podkusiło i ją rozkręciłem... patrzę a w środku pusta płytka, na
    niej przelotowa zwora, dioda i opornik żeby się nie spaliła:) nic więcej,
    oczywiście poza bezpiecznikiem...
    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2009-11-19 09:36:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Michał pisze:
> [...]
    > niej przelotowa zwora, dioda i opornik żeby się nie spaliła:) nic więcej,
    A jak ja mówiłem, że tak zrobić (do eee, 900 przynajmniej, bo 12v
    zasilany), tzn dioda zabezpieczająca, jakiś dławik+kondensator do
    filtrowania (mój eee szumiał przez zasilanie w cb), to mnie wszyscy
    ofukali, że nie po to oryginalna ładowarka kosztuje 90zł, żeby wtyczke +
    kabelek robić, że tak nie można bo zbyt duże wahania, a w ogóle to musi
    być separacja galwaniczna...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-11-19 09:40:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    Thursday, November 19, 2009, 10:36:14 AM, you wrote:

> [...]
    > ofukali, że nie po to oryginalna ładowarka kosztuje 90zł, żeby wtyczke +
    > kabelek robić, że tak nie można bo zbyt duże wahania, a w ogóle to musi

    Bo tak to powinno być zrobione. I paradoksalnie - bez problemów w 90
    PLN da się zmieścić. Ale skoro wolisz manianę...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-11-19 17:06:32
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Michał wrote:
    > Coś mnie podkusiło i ją rozkręciłem... patrzę a w środku pusta płytka,
    > na niej przelotowa zwora, dioda i opornik żeby się nie spaliła:)

    Skoro przy chinskich wynalazkach jestesmy...
    http://allegro.pl/item820990077.html

    Piekne. :)

    k,

  • 9. Data: 2009-11-20 10:06:32
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Skoro przy chinskich wynalazkach jestesmy...
    > http://allegro.pl/item820990077.html

    a co nie tak?
    klientów sprzedającemu naganiasz?

  • 10. Data: 2009-11-20 15:55:10
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    qlphon wrote:

    > a co nie tak?
    > klientów sprzedającemu naganiasz?

    "Sony". :) Przeciez to paskudna podrobka, a w zasadzie nawet nie podrobka.
    Swoja droga zauwazylem, ze na allegro jest wiecej tego typu wynalazkow, w
    cenach, ktore wskazuja, ze zdaniem sprzedajacego ten szajs ma jakas
    wartosc.

    k,