  • 1. Data: 2010-01-15 12:10:53
    Temat: co lepsze Olympus E420 czy Nikon D3000 dla amatora fotografii?
    Od: " Sebastian" <f...@g...pl>

    witam Panie i Panów:)
    który Waszym zdaniem z wymienionych w temacie aparatów jest lepszy?
    moja znajomość sprzętu jest zerowa stąd pytanie. biorę też pod uwagę
    współpracę z obiektywami do aparatu analogowego.
    (istotną rolę dla mnie może mieć kwota do 1500 złotych..)
    jak spisują się w nocy( ciemnych pomieszczeniach) czy fotografii ruchu?
    czy Waszym zdaniem warto kupić aparat np. w sklepie Fotojoker czy znacie
    jakieś inne ciekawe miejsca?
    pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2010-01-15 12:32:50
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

> [...]
    > jak spisują się w nocy( ciemnych pomieszczeniach) czy fotografii ruchu?
    > czy Waszym zdaniem warto kupić aparat np. w sklepie Fotojoker czy znacie

    z tego co wiem, to do E420 nie będziesz miał obiektywów z analogów

  • 3. Data: 2010-01-15 12:37:20
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

> [...]
    > jak spisują się w nocy( ciemnych pomieszczeniach) czy fotografii ruchu?
    > czy Waszym zdaniem warto kupić aparat np. w sklepie Fotojoker czy znacie

    e-420 nie ma stabilizacji
    D3000 też nie ma ale są obiektywy z stabilizacją w olku już nie
    D3000 ma większą matrycę

  • 4. Data: 2010-01-15 12:45:31
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > z tego co wiem, to do E420 nie będziesz miał obiektywów z analogów

    M42 + adapter i ostrzenie na LV... z tym, ze przy "cropie"
    2x z takiego Heliosa 58mm robi sie tele... Nie kazdemu musi to odpowiadac.

    Za to sam E420 z kitem jest bardzo sympatyczny. W zasadzie
    jednyne czego mozna sie przyczepic to brak stabilizacji.

    D3000 nie znam.

    Za to, jesli w gre moze wejsc inne rozwioazanie, polecilbym pod
    rozwage Pentaksa K-m. Troche przekracza budzet (jakies 1600
    z kitem). Sporo szkiel z bagnetem K (choc Allegro jakby monco
    przetrzebione ostatnio ;)) i bardzo przyjemna wposlpraca z M42.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-01-15 14:57:14
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Mam często z oboma modelami do czynienia.
    Nikon ma lepszy autofocus, tzn. więcej punktów, więcej opcji i
    wyraźnie lepiej sobie radzi gdy jest ciemniej lub obiekt ma mały
    kontrast.
    Ma też bardziej rozbudowane opcje auto ISO (dolny i górny limit ASA
    plus czas migawki).
    Większy wizjer, można w nim też włączyć grid, żeby łatwiej było
    utrzymać poziom w zdjęciach.
    Używam obiektywu Nikona 18-105mm jest on nieco lepszej jakości jak kit
    Olympusa,
    ale różnica nie jest duża zwłaszcza jak weźmiemy pod uwagę cenę.
    Nie miałem porównania kitu Olka z kitem 18-55 Nikona.
    Fotki z wbudowaną lampą błyskową wychodzą lepiej z Nikona,
    Olek mi niedoświetla na domyślnych ustawieniach.
    Zalety Olka to wielkość, jest po prostu nieco mniejszy, 2 lata
    gwarancji.
    Ma też opcję podnoszenia lustra przed zrobieniem fotki,
    daje to praktycznie 100% idealnie ostrych fotek ze statywu.
    Ogólnie ten Nikon to moim zdaniem lepszy aparat,
    ale ...prawie zawsze zabieram ze sobą Olka, jest po prostu mniejszy.
    A jakość fotek w typowych warunkach jest bardzo zbliżona.

  • 6. Data: 2010-01-15 19:44:07
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik " Sebastian" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak spisują się w nocy( ciemnych pomieszczeniach) czy fotografii ruchu?
    > czy Waszym zdaniem warto kupić aparat np. w sklepie Fotojoker czy znacie

    Oprócz Pentaksa K-7 mam Olka E-420 (aparat żony), Pentax ma stablizację w
    body, ale nie zauważam jakiejś szczególnej przewagi tego rozwiązania w
    porównaniu z niestabilizowanym body (Pentaksa w sumie wciąż się uczę, więc
    tu może być problem). Szczerze mówiąc to zastanawiam się, czy nie sprzedać
    Olka i nie kupić jej K-m, lub dołożyć i K-x abyśmy mogli korzystać ze swoich
    obektywów (i akcesoriów), których do Penatksa jest zdecydowanie więcej niż
    do systemu 3/4 i do tego te low-endowe kosztują zaaacznie mniej. Argumentem
    za kupnem Olka była jego poręczność, ale K-m/K-x są również niewielkie.
    Generalnie to Olek wkurza mnie małym wzjerem a kit (17,5 - 45) jest znacznie
    słabszy niż u Pentaksa - ma GO niemal jak kompakty, nie mówiąc już o tym, że
    obecnie kitowe obektywy Olympusa to czysty plastik bez grama metalu, o może
    poza paroma śrubkami. Body jest za to solidnie wykonane i taki "ładniusie",
    brak gripa kobiecym dłoniom nie przeszkadza, aparacik w końcu jest bardzo
    lekki. Ergonomia jest b. dobra oczywiście nieporywnywalna z genialnym
    semi-pro K-7. Olek ma fajne, rozbudowae tryby automatyczne w sam raz dla
    początkującego. Live View działa zadowlająco, niezwykle wygodny jest
    histogram na żywo. Dla mnie bardzo irytującą cechą E-420 jest wspomaganie AF
    przez lampę błyskową, czasem zrobienie zdjęcia przez to trwa wieki a
    fotografowany jest oślepany przez kilkakrotne błyski. Dziś widziałem w Media
    Markcie E-420 dual kit za niecałe 1700 zł, niezła cena zważywszy, że za taki
    40-150 trzeba zapłacić koło 500 zł. Porównywarka cen pokazuje, że można
    kupić jeszcze taniej - w FotoBasi - 1538 zł., czyli miniej więcej tyle co
    D3000 z jednym obiektywem w ty samym sklepie.

  • 7. Data: 2010-01-15 22:53:25
    Od: " Sebastian" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pentax wychodzi już za drogo. Media Markt i allegro też z różnych powodów
    odpadają jeśli chodzi o miejsce kupna.

    Obawiam się, że E420 w ciemnym pomieszczeniu daje większe ziarno

    czy macie może zdjęcia zrobione w trudnych warunkach oświetleniowych i
    przedmiotów w ruchu tymi aparatami?
    jak sprawdza się podpięcie zwykłego obiektywu od analogowego aparatu przez
    adapter do obu lustrzanek?

  • 8. Data: 2010-01-15 23:00:48
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 15 Sty, 23:53, " Sebastian" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > Obawiam si , e E420 w ciemnym pomieszczeniu daje wi ksze ziarno
    > Nie ziarno a szum . Minimalnie większe.
    > czy macie mo e zdj cia zrobione w trudnych warunkach o wietleniowych i
    > przedmiot w w ruchu tymi aparatami?
    Kupę robię w takich warunkach starszym E400 , ale z jasnymi manualnymi
    szkłami (maks 2,8)
    No ale wtedy przestaje być ciemno.
    > jak sprawdza si podpi cie zwyk ego obiektywu od analogowego aparatu przez
    > adapter do obu lustrzanek?
    W Nikonie tylko obiektywy z mocowaniem Nikona , i to tylko nowsze.
    Nawet z nimi współpraca niepełna (nie ma pomiaru światła )
    Do Olka podepnie się przez redukcję prawie wszystko. Pomiar światła
    działa.

    Pozdrawiam Marcin

  • 9. Data: 2010-01-16 05:39:09
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Obawiam się, że E420 w ciemnym pomieszczeniu daje większe ziarno
    > czy macie może zdjęcia zrobione w trudnych warunkach oświetleniowych i
    > przedmiotów w ruchu tymi aparatami?
    Jeśli chodzi o fotki w ruchu to obie lustrzanki radzą sobie całkiem
    ok.
    Mój psiak wilczek jest ekstremalnie szybki.
    Zarówno fotki z Olka jak i Nikona są na ogół trafione z ostrością.
    Wydaje mi się, że Nikon ma tu ciut przewagę,
    między innymi dzięki temu, że ma więcej punktów AF.
    Łatwiej trafić szalejącego psa.
    Czasem sam się dziwiłem,
    że tak dynamiczne zdjęcia są ostre.
    Nikon ma też funkcje 3D tracking.
    Działa to tak, że celujesz na jakiś obiekt naciskasz migawkę do
    połowy,
    a potem kadrujesz wg uznania. Aparat utrzymuje aktywny punkt AF na
    wybranym obiekcie.
    Wprawdzie nie używam tej funkcji, ale jak testowałem to działało to
    całkiem ok.
    Aha Nikon ma diodę wspomagającą AF w ciemnych pomieszczeniach.
    To chyba jedyna z tanich lustrzanek z takim "luksusem".
    Błyskanie lampy błyskowej w OLku do ustawiania ostrości,
    może doprowadzić do szału ;)
    A jeśli chodzi o szumy to dla mnie te aparaty są dość porównywalne.
    Nikon ma wprawdzie ciut większą matrycę,
    ale za to w Olku można wybierać kilka stopni odszumiania.

  • 10. Data: 2010-01-16 22:00:52
    Od: " Sebastian" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    szukam zdjęć w internecie zrobionych przez oba aparaty w ciemnych i dusznych;)
    pomieszczeniach. ale jeśli możecie to podeślijcie mi jakieś swoje?

    czy są wadliwe oba aparaty? tak jak czytam Nikon daje 12 a Olympus 24 mc
    gwarancji.