  • 11. Data: 2014-03-08 18:36:45
    Temat: Re: cos dla krakusow z NH
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wowa" <w...@g...pl> wrote in message
    news:531b3bbb$0$2243$65785112@news.neostrada.pl...
    > Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci

    > Jakie znowu?! To nie ja wtedy :) Czy ja jestem barbarzynca/urzednikiem
    > coby pomniki niszczyc? Uwazam, ze jak zostal postawiony to ma stac, taka
    > byla historia. Nalezy tylko gdzies obok umiescic opis pomnika i czasów w
    > których powstal. Ma to te dobra strone, ze z powodu zageszczenia trzeba by
    > sie dobrze zastanowic gdzie postawic nowy, o ile w ogóle :)

    Zastanów sie nad tym po co sie pomniki stawia i komu...
    Szybko zrozumiesz ze z tego samego powodu niektóre sie demontuje.

  • 12. Data: 2014-03-09 17:09:25
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Zastanów sie nad tym po co sie pomniki stawia i komu...
    > Szybko zrozumiesz ze z tego samego powodu niektóre sie demontuje.

    Tak, jestem zastanowiony. Pomnik + opis. To jest czesc historii, lepszej lub
    gorszej ale naszej.
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    ze we wszystkim przesadzamy :(

  • 13. Data: 2014-03-09 20:55:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 9. März 2014 17:09:25 UTC+1 schrieb wowa:
    > Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci

    > Tak, jestem zastanowiony. Pomnik + opis. To jest czesc historii, lepszej lub
    >
    > gorszej ale naszej.
    >
    > Wojtek

    pomniki stawia sie w celu upamietnienia kogos , uczczenia pamieci o kims.
    czescia naszej historii jest np okupacja hitlerowska. w owym czasie w kazdym urzedzie
    , niemal na kazdym wiekszym placu staly popiersia hitlera.

    chcilabys je nadal tam miec , dlatego ze to czesc naszej historii?

    W latach 40/50 instalowano czesto i gesto popiersia , pomniki stalina.
    Hitler przy stalinie byl niewiniatkiem . To tez byla czesc historii tej ziemi.
    uwazasz ze nalezaoby czcic pamiec tego ludobojcy rowniez?

    rozbior polski - czesc historii - chcialbys czczic pamiec katyrzyny II i fryderyka
    II do dzisiaj ? A moze czcic pamiec wielkiego mistrza zakonu krzyzackiego - tylko
    dlatego ze to czesc historii?

  • 14. Data: 2014-03-10 19:28:36
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

> [...]

    fryderyka II do dzisiaj ? A moze czcic pamiec wielkiego mistrza zakonu
    krzyzackiego - tylko dlatego ze to czesc historii?

    Tak, madrze gadasz. Ale popatrz, stoi u nas pelno pomników naszych królów
    którzy byli najezcami dla sasiadów. Niektórzy z tych sasiadów sa nadal w
    granicach Polski wiec sie powinni burzyc :) Nie chodzi mi o czczenie
    najezców (choc to byl ogólnoswiatowy sposób rozwoju) tylko o pamiec
    historyczna. A poza tym Katarzyna byla dosc zyczliwa Polsce, niestety w
    polityce nie ma miejsca dla sentymentów. O, prosze
    http://www.mapofpoland.pl/Malbork,zdjecie,39033,Zame
    k-Malborski-Pomnik-Wielkich-Mistrz%C3%B3w.html.
    Wojtek

  • 15. Data: 2014-03-10 20:48:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 10. März 2014 19:28:36 UTC+1 schrieb wowa:
> [...]
    >
    > którzy byli najezcami dla sasiadów.

    Nie chodzi mi o czczenie

    > najezców (choc to byl ogólnoswiatowy sposób rozwoju)

    zaden ogolnoswiatowy sposob rozwoju.
    to byla jedna z najwiekszych tyranii w dziejach ludzkosci - kosztowala zycie ok 100
    milionow ludzi - w imie jakiejs idei. W tym samym czasie spoleczenstwa dzialajace w
    oparciu o zasady demokratyczne - czyli wyboru dokonanego przez wiekszosc w
    spoleczenstwie - rozwijaly sie szybciej.
    To byl okres ogromnego zahamowania rozwoju i przemian.
    Wiek XX to okres tyrani i barbarzynstwa porownywalnego z okresem barbarzynskiej
    tyrani persow i krola druzjusza , tyle ze na nieporownywalnie wieksza skale.

  • 16. Data: 2014-03-10 20:53:31
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <531c9235$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>,
    "wowa" <w...@g...pl> wrote:

    > Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci

    > Tak, jestem zastanowiony. Pomnik + opis. To jest czesc historii, lepszej lub
    > gorszej ale naszej.

    Ten pan ma racje!
    --
    TA

  • 17. Data: 2014-03-11 07:51:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 10. März 2014 20:53:31 UTC+1 schrieb T...@s...in.the.world:

    > Ten pan ma racje!
    >
    > --
    >
    > TA

    to jest okres historii , w ktorej polska stracila niepodleglosc panstowowa i
    suwerennosc polityczna. Gdyby nie setki tysiecy ofiar a wlasciwie prawdopodobnie
    miliony , moznaby przejsc nad tym do porzadku dziennego . Taka ofiara narodu nie
    usprawiedliwia stawiania pomnikow na tej ziemi tworca i wykonawaca niehumanitarnej
    polityki antypolskiej. jesli ktos jest odmiennego zdania , zawsze sobie moze w pokoju
    ustawic popiersie ku czci swoich bohaterow.

    Nikt z owczesnych wladz politycznych nie pytal mieszkancow NH o zdanie - postawiono
    paskudna rzezbe , calkiem fajny zielono-rozany skwerek zabetonowano.
    Owczesnie mianifestacje w tym miejscu nazywano spedem.
    Gdyby ten pomnik pozostawiono rozbity na ziemi , tak jak go wowczas stracono - byc
    moze mialby jakas wymowe symboliczna- ale po co ? Mieszkancy placu centralnego
    najchetniej widziliby tam skwerejk jak w latach 60-tych.

  • 18. Data: 2014-03-11 17:26:17
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <8...@g...c
    om>,
    XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]

    > wykonawaca niehumanitarnej polityki antypolskiej. jesli ktos jest odmiennego
    > zdania , zawsze sobie moze w pokoju ustawic popiersie ku czci swoich
    Wciaz nie rozumiesz, i chyba nie zrozumiesz.
    Nikt nie tutaj chyba nie uwaza Lenina za swojego bohatera.
    I nikt nie chce stawiac popiersi ku jego czci.
    Ale pomnik Lenina to historia. Czy tego chcesz czy nie chcesz.

    --
    TA

  • 19. Data: 2014-03-11 18:50:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Wciaz nie rozumiesz, i chyba nie zrozumiesz.
    >
    > Nikt nie tutaj chyba nie uwaza Lenina za swojego bohatera.
    >
    > I nikt nie chce stawiac popiersi ku jego czci.
    >
    > Ale pomnik Lenina to historia. Czy tego chcesz czy nie chcesz.

    pomnik zostal postawiony ku czci lenina , nawet jesli chcialbys , zeby tak nie bylo.
    pomniki zawsze sa ku czci , ku upamietnieniu - taki jest sens pomnika.
    spotykali sie przy nim dzialacze aby uczcic rozne okazje i rocznice.
    nie ma takiej potrzeby dzisiaj. Te przestrzen mozna o wiele ladniej i lepiej
    wykorzystac niz na pomnik przywodcy wowczas wrogiego polsce panstwa - prowadzacym z
    nim wojne. Utrzymywanie pomnika , ktory zostal postawiony dla uczczenia , ale po to
    zeby nie czcic jest przedsiewzieciem intelektualnie bardzo podejrzanego autoramentu.
    Wlasciwie to moze funkcjonowac tylko w spoleczenstwie masowo obarczonym
    schizofrenia. Widac krakusy z NH takimi nie sa , skoro go usuneli.

    Malo tego , pewnie nie wiesz ,Lenin zostal przez gorali przegnany z Podhala - musial
    uciekac.
    Disiaj stoi w szwecji u zbieracza takich pomnikow , zostal sprzedany- cudem uniknal
    przetopienia jako zlom brazu.
    Jak sam piszesz to juz jest historia - dzisiaj nie ma zapotrzebowania aktualnie tam
    zyjacej spolecznosci na taki pomnik.
    Niech sobie organizuja przestrzen mieszkancy NH tak jak uwazaja za stosowne. Gdyby
    odczuwali brak pomnika , pewnie by postawili lub pozostawili.
    Akurat Lenin aktywnie, jako przywodca panstwa po roku 1918 prowadzil polittyke wroga
    polsce. Na terenach podbitych przez tuchaczewskiego natychmiast zakladano tzw
    soviety. Znakomity plan gen Rozwadowskiego i niezwykla ofiarnosc mlodego
    spoleczenstwa polskiego uchronila Polske przed zagarnieciem do zsrr.
    Jesli jakis pomnik w tamtym miejscu to raczej zasluzyl sobie nan gen Rozwadowski -
    tak to bylby ladny chichot historii.

  • 20. Data: 2014-03-11 20:40:55
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik XX YY napisał:

    > Disiaj stoi w szwecji u zbieracza takich pomnikow , zostal sprzedany- cudem uniknal
    przetopienia jako zlom brazu.

    ...co jest przedsiewzieciem intelektualnie bardzo podejrzanego autoramentu

    ;D

    > Jak sam piszesz to juz jest historia - dzisiaj nie ma zapotrzebowania aktualnie
    tam zyjacej spolecznosci na taki pomnik.

    jako atrakcja turystyczna sciagalby rzesze z calego swiata,
    wystarczyloby zrobic "muzeum pd chmurką" z tablicami informujacymi o
    historii /tak jak pod NCK jest ekspozycja historii NH/ - o ruskich, o
    walkach, o wysadzeniu nogi lenina...

    teraz "...tu stal pomnik lenina"

    gdyby dalej stal byloby widac, jaki to kolos, jak on wygladal nie na zdjeciu

    wiec nie jako pomnik, ale jako eksponat

    nooo, ale zawsze mozna woskowego lenina postawic, a po lewej elvisa...

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg