  • 1. Data: 2014-07-07 20:00:27
    Temat: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Od: m <m...@g...com>

    Jeszcze się u nas nie zaczęła w prasie fala rytualnych narzekań na
    fotoradary, co to zbójecko są ustawiane przez gminy, nie po to żeby
    usprawnić i zwiększyć bezpieczeństwo, tylko po to żeby zarobić, kiedy
    wybrałem się na Pomorze i co widzę?

    Widzę, że w odróżnieniu od sytuacji sprzed roku i dalej, że znakomita
    większość karnie mniej więcej tyle ile pozwalają znaki. A ten co jedzie
    za tym który jedzie zgodnie z przepisami, nie tylko nie wisi mu na
    ogonie, nie trąbi, nie wyprzedza nerwowo, ale w większości zachowuje to
    co w PL jest niemalże niespotykane - ODSTĘP.

    Nie wątpię że pomorskie gminy, z (nie)sławnym Białym Borem na czele,
    chciały głównie zarobić, ale w efekcie mamy rewelacyjną poprawę
    praworządności na drogach :) i pewnie wielu grupowiczów (zwłaszcza z
    p.m.s) się nie zgodzi, ale też i poprawę bezpieczeństwa.

    Dodam, że wracając, po przekroczeniu granicy woj. wielkopolskiego
    sytuacja zmieniła się diametralnie. Wiszenie na ogonie, mruganie ...
    ogólna presja na to żeby nie "wlec się" 1.2x tyle ile wolno,

    p. m.

  • 2. Data: 2014-07-07 20:13:54
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "m" <m...@g...com>

> [...]
    > zmieniła się diametralnie. Wiszenie na ogonie, mruganie ... ogólna presja
    > na to żeby nie "wlec się" 1.2x tyle ile wolno,

    A Tobie nudzi się ?

  • 3. Data: 2014-07-07 21:04:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** m pisze tak:

> [...]
    > tylko nie wisi mu na ogonie, nie trąbi, nie wyprzedza nerwowo, ale
    > w większości zachowuje to co w PL jest niemalże niespotykane -

    Tak się dzieje w gminach, które było stać na fotoradary (słynne dziury
    Darżyno, Kobylnica, odcinek Słupsk - Ustka, Słupsk - Koszalin) jednak
    zabranie szarych słupów w regionach biednych np na Warmii było wielkim
    błędem. Teraz już się niczego nie boją.

    Właśnie w takim niebezpiecznym miejscu gdzie stał kiedyś niby
    fotoradar, w niedzielę, jakiś głupi chuj dojechał do mnie z olbrzymią
    prędkością a potem pociął rozpychając samochody na trzeciego.

    Chętnie bym mu mordę obił ale nie chce mi się po sądach ciągać.

    Gdzie jest policja? Czy policja sugeruje żeby ją zastąpić w działaniu?
    Dlaczego nie można sprywatyzować policji i sprzedać np Niemcom? Gdyby
    mi dali koncesję na wystawianie mandatów byłbym milionerem za same
    przejazdy na czerwonym.

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka

  • 4. Data: 2014-07-07 21:21:58
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-07 20:00, m pisze:
    > Jeszcze się u nas nie zaczęła w prasie fala rytualnych narzekań na
    > fotoradary, co to zbójecko są ustawiane przez gminy, nie po to żeby
    > usprawnić i zwiększyć bezpieczeństwo, tylko po to żeby zarobić,
    Wszystko pięknie, cacy, tylko trzeba rozróżnić dwie odmienne sytuacje:
    1. zarządca drogi ustawia ograniczenia na poziomie akceptowalnym
    logicznie i potem mundurowi to egzekwują konsekwentnie
    2. zarządca drogi ustawia ograniczenia bez związku z realnymi warunkami
    na drodze a potem:
    a. - radarowcy szuszą z krzaków (w imię "poprawy bezpieczeństwa" - jak
    mniemam bezpieczeństwa kasy gminnej)
    b. - nikt się nie czepia przekraczania ograniczeń, ale wszyscy wiedzą,
    że "coś tu jest nie tak"
    Jeżeli mamy sytuację 1 to nie ma o czym gadać.
    Jeżeli mamy 2a, to jest to klasyczna tresura obywateli. Napisali na
    blasze 30 - obywatel jedzie 30, a jak więcej to płaci. Cieszy się
    minister Szczurek oraz reszta waadzy, bo widzi, że obywatel potulny i
    można mu śrubę dalej dokręcać.
    Jeżeli mamy 2b to wiemy, że władza wie, że jeszcze nie wszystko jest
    cacy, ale nie wykorzystuje swojej pozycji do nękania obywateli.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-07-07 21:23:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jul 2014 21:04:42 +0200 osobnik zwany PiteR napisał:

    > Dlaczego nie można sprywatyzować policji i sprzedać np Niemcom? Gdyby mi
    > dali koncesję na wystawianie mandatów byłbym milionerem za same
    > przejazdy na czerwonym.

    bo zajmowałbyś sie pomnażaniem kasy a nie bezpieczeństwem.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-07-07 22:22:53
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 21:21:58 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >
    > Jeżeli mamy 2b to wiemy, że władza wie, że jeszcze nie wszystko jest
    >
    > cacy, ale nie wykorzystuje swojej pozycji do nękania obywateli.

    Jak się przestaniesz podpisywać kredkami to przyjdź na grupę. Znaki ograniczające
    prędkość i wszystkie inne znaki są ustawiane zgodnie z przepisami dotyczącymi
    ustawiania znaków. I nie jest to kodeks drogowy.

  • 7. Data: 2014-07-07 22:26:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jul 2014 13:22:53 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Jak się przestaniesz podpisywać kredkami to przyjdź na grupę. Znaki
    > ograniczające prędkość i wszystkie inne znaki są ustawiane zgodnie z
    > przepisami dotyczącymi ustawiania znaków. I nie jest to kodeks drogowy.

    przepisy nie zastępują zdrowego rozsądku.

  • 8. Data: 2014-07-07 22:42:02
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 22:26:48 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > przepisy nie zastępują zdrowego rozsądku.
    >

    > --
    >
    > Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Ale zabraniają ustawienia znaku pozwalającego na szybszą jazdę jeśli z nich wynika że
    nie wolno tam szybciej jechać niż to określono w przepisach. Pretensje do ustawodawcy
    że przyjął uregulowanie międzynarodowe.

  • 9. Data: 2014-07-07 22:52:32
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-07 22:42, k...@g...com pisze:

    > Ale zabraniają ustawienia znaku pozwalającego na szybszą jazdę jeśli z nich wynika
    że nie wolno tam szybciej jechać niż to określono w przepisach. Pretensje do
    ustawodawcy że przyjął uregulowanie międzynarodowe.

    sie czepiliście tej prędkości. w weekend pojechałem Wro-Poz-Wro. Byłem
    świadkiem kilkunastu powaznych wykroczeń, które odbyły sie bez jakiegos
    wielkiego przekraczania prędkości. Wśród nich: wyprzedzanie na podwójnej
    ciągłej+zakaz wyprzedzania. Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych +
    ominięcie wysepki z przejściem z lewej strony. Kilka razy przejechanie
    czerwonego (nie, nie chodzi o Indianina). Wymuszenie pierwszeństwa (tu
    specjalne podziękowania dla kierowców białych blaszaków). Lista jest
    dłuższa.

    oczywiście dumne miśki łapią 70/50 i medale sobie dają.

    @

  • 10. Data: 2014-07-07 22:56:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jul 2014 13:42:02 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

> [...]
    > nich wynika że nie wolno tam szybciej jechać niż to określono w
    > przepisach. Pretensje do ustawodawcy że przyjął uregulowanie

    3 pasy drogi jednokierunkowej i 70kmh. Pokaż przepis.