  • 1. Data: 2013-01-29 18:24:27
    Temat: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    witam

    chyba właśnie padł mi systemowy dysk SSD OCZ Petrol.
    System Win7 z niego nie rusza, również siódemka zainstalowana na innym
    dysku, gdy widzi ten dysk.
    WinXP z inngo dysku rusza i widzi obie partycje dysku SSD i nawet zgrałem
    swoje istotne dane z niego, ale nie można wykonać obrazu partycji
    systemowej, nie można wykonać chkdsk, bo on po pewnym czasie lub chyba
    raczej po napotkaniu pewego sektora zawiesza się tak, że SSD przestaje byc
    widoczny w systemie.

    Dane SMART nie ostrzegaja że jest w stanie krytycznym (w tej chwili nie moge
    podac bo pod XP SMART działa mi na mojej płycie głownej GA-MA780GM tylko w
    trybie Native)

    pomocy

    --
    m7marek

  • 2. Data: 2013-01-29 18:28:28
    Temat: Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m7marek" napisał w wiadomości grup
    > pomocy

    Przecież SSD są takie cudowne i niezawodne. Zapierniczają jak mały samochodzik i
    w ogóle są tip-top. Nie mają prawa się popsuć!

  • 3. Data: 2013-01-29 18:38:44
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    > Przecież SSD są takie cudowne i niezawodne. Zapierniczają jak mały
    > samochodzik i w ogóle są tip-top. Nie mają prawa się popsuć!

    tak wiem.... ale chwila słabości i sprawiłem taki to sobie prezent pół roku
    temu i teraz mam problem.
    ale prosiłbym raczej o jakieś konkretne odpowiedzi, bo to że SSD nie są
    takie super już wiem prawie zaraz od czasu zakupu.

  • 4. Data: 2013-01-29 18:58:54
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "m7marek" napisał w wiadomości grup
    > pomocy

    >Przecież SSD są takie cudowne i niezawodne. Zapierniczają jak mały
    >samochodzik i w ogóle są tip-top. Nie mają prawa się popsuć!

    No to żeś mu pomógł :)

  • 5. Data: 2013-01-29 19:53:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-29 18:58, Użytkownik Santana napisał:

    > No to żeś mu pomógł :)

    Pomoże mu ta masa grupowych teoretyków udowadniająca jakie wspaniałe
    i bezawaryjne są dyski SSD.
    Ja ze swojej strony mogę poradzić, skoro zgrał dane to niech
    na nowo podzieli na partycje i założy system.
    Jak się nie da to dysk do wymiany w ramach gwarancji.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-01-29 20:04:44
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-29 18:28, qwerty pisze:
    > Użytkownik "m7marek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Przecież SSD są takie cudowne i niezawodne. Zapierniczają jak mały
    > samochodzik i w ogóle są tip-top. Nie mają prawa się popsuć!

    potfjerdzam !
    uwarzam rze kolega m7marek klamie !

  • 7. Data: 2013-01-29 20:19:31
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Pomoże mu ta masa grupowych teoretyków udowadniająca jakie
    > wspaniałe i bezawaryjne są dyski SSD.

    Hmm, dlaczego zatem zapadła taka żenująca cisza? ;->

    JoteR

  • 8. Data: 2013-01-29 20:34:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Jan 2013 20:19:31 +0100, JoteR napisał(a):

    > Hmm, dlaczego zatem zapadła taka żenująca cisza? ;->

    A co, mam powiedzieć że mi działa? :) No działa... I jestem zadowolony.
    Co do pomocy to ktoś już tu powiedział. Zaorać dysk, zassać z netu parę
    programów do testowania SSD, posprawdzać, założyć partycję, zainstalować na
    próbę system i wyciągnąć wnioski.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2013-01-29 20:42:33
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 29 Jan 2013 18:24:27 +0100, m7marek napisał(a):

> [...]
    > systemowej, nie można wykonać chkdsk, bo on po pewnym czasie lub chyba
    > raczej po napotkaniu pewego sektora zawiesza się tak, że SSD przestaje byc

    Dyskow sie nie naprawia, nie tylko SSD, HDD takze. Zatem odeslij do
    sprzedawcy, masz wszak gwarancje.
    A odzyskiwanie systemu z kopii masz opisane w instrukcji obslugi programu do
    backupu, ktorego uzywasz.

    > Dane SMART nie ostrzegaja że jest w stanie krytycznym (w tej chwili nie moge
    > podac bo pod XP SMART działa mi na mojej płycie głownej GA-MA780GM tylko w
    > trybie Native)

    Moze uwalone jest cos innego? A mozesz nie umiesz interpretowac smarta z
    SSD?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2013-01-29 20:45:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-29 20:34, Jacek Maciejewski wrote:
    [.....]
    > Co do pomocy to ktoś już tu powiedział. Zaorać dysk, zassać z netu parę
    > programów do testowania SSD, posprawdzać, założyć partycję, zainstalować na
    > próbę system i wyciągnąć wnioski.
    To też, ale przede wszystkim należy zrobić aktualizację firmware. Można
    tez popytać na http://tnij.org/uc7s .