  • 91. Data: 2013-01-31 17:06:18
    Temat: Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > watkotworca kupil dysk o ktorym wiadomo ze ma 40% zwrotow, wyprodukowany przez
    > najgorzej obecnie radzaca sobie firme na rynku ssd

    A czemu ma taką awaryjność? Stosują inne podzespoły, niż inni producenci?

  • 92. Data: 2013-01-31 17:10:38
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-31 17:03, qwerty pisze:
    > Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > O co chodzi w tym teście?

    "A "butterfly test", or "butterfly seek test", is a diagnostic test
    performed on disk drives (either hard drives OR floppy drives). It tells
    the hardware device to span the read/write heads back and forth across
    the drive while it spins the disk, testing the hardware functionality of
    the mechanism. This is NOT a volatile test; it will not read or write
    data to/from the disk. Those are separate tests. The butterfly seek test
    ensures that all of the heads are working, capable of "seeing" all of
    the cylinders and sectors on a disk. MicroScope, made by Micro2000, is a
    diagnostic product that performs this test (and many others) well. "

  • 93. Data: 2013-01-31 17:17:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-31 16:55, Użytkownik JDX napisał:

    > OK, jest tam też podane, że SSD innych producentów mają awaryjność
    > poniżej 1% której żaden producent HDD nie osiągnął i pewnie nigdy nie
    > osiągnie. Dziwię się więc, że nie wyciągnąłeś wniosku, że SSD są 2-3
    > razy mniej awaryjne niż najlepsze HDD. :-D

    Nie jest bo kończy się na awaryjności pięcio procentowej.
    Tyle że przypomnę co już pisałem, awaryjność jedno czy
    pięcio procentowa oznacza brak bezawaryjności co pewni
    fanboye to sugerowali.

    > Nie wyciągnąłem takiego wniosku z cytowanego zdania. To, że SSD są tak
    > samo (lub mniej) awaryjne od HDD to moje stwierdzenie.

    To jeszcze dopisz z jakich danych miałem taki wniosek wyciągnąć
    i co on ma wspólnego z moją opinią o SSD jako drogim i mało pojemnym
    rozwiązaniu ?

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2013-01-31 17:51:31
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    > Link o awaryjności dysków SSD sięgający u pewnych producentów
    > 40%

    pewnego producenta (liczba pojedyncza), ktory przez szereg lat
    nie potrafil napisac sensownego firmware

    > jest poparciem jakich słów zwolenników ? Bo mam wrażenie
    > że jednak nie tych o bezawaryjności ?

    nic nie jest bezawaryjne
    dyski ssd intela i samsunga sa mniej awaryjne niz dyski twarde

  • 95. Data: 2013-01-31 17:55:56
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > A czemu ma taką awaryjność? Stosują inne podzespoły, niż inni producenci?

    ocz mialo problem z napisaniem sensownego firmware do swoich dyskow,
    potrafili wydawac nowe co 2-3 tygodnie a i tak sporo uzytkownikow
    narzekalo na efekty

  • 96. Data: 2013-01-31 18:40:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-31 17:17, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Tyle że przypomnę co już pisałem, awaryjność jedno czy
    > pięcio procentowa oznacza brak bezawaryjności co pewni
    > fanboye to sugerowali.
    Nie sugeruje też, że SSD są bardziej awaryjne od HDD.

    > To jeszcze dopisz z jakich danych miałem taki wniosek wyciągnąć
    Np. postawie danych dostępnych w sieci. Każdy je sobie może znaleźć.

    > i co on ma wspólnego z moją opinią o SSD jako drogim i mało pojemnym
    > rozwiązaniu ?
    ??? Przecież ten flejm zacząłeś od sugestii jakoby SSD były bardziej
    awaryjne niż HDD.

    Tak na prawdę jedyną wadą SSD jest to, że GB kosztuje ~10x drożej niż GB
    HDD. Pojemność nie stanowi problemu. Już teraz dla ludu są przecież
    dostępne pojemności 500MB, a dla przedsiębiorstw 2T (zdaje się, że ktoś
    pokazał już 4T). Zresztą cena w wielu przypadkach też nie jest problemem
    ponieważ wg. zeznań różnych firm TCO SSD jest niższy niż HDD.

  • 97. Data: 2013-01-31 19:47:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-31 18:40, Użytkownik JDX napisał:
    > On 2013-01-31 17:17, RadoslawF wrote:
    > [.....]
    > Nie sugeruje też, że SSD są bardziej awaryjne od HDD.

    > Np. postawie danych dostępnych w sieci. Każdy je sobie może znaleźć.

    To na podstawie tych co znalazłem wyciągnąłem inny wniosek.

> [...]
    > pokazał już 4T). Zresztą cena w wielu przypadkach też nie jest problemem
    > ponieważ wg. zeznań różnych firm TCO SSD jest niższy niż HDD.

    Dla ludu to będą jak stanieją a TCO ceny początkowej nie zmieni.

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2013-01-31 19:59:07
    Od: m7marek <m7marek@(interia.pl>

    Nie spodziewałem się, że mój post wywoła wojnę HDD kontra SSD, jak kiedyś
    miedzy AMD a Intelem :) A chciałem tylko namiar na specjalistyczny program
    do przetestownia/naprawy SSD, wiec wiele mi tu nie pomogliście, ale dzieki
    i za to.

    Dysk jednak działa po Secure Erase, stan SMART ocenia na 82%, testowany i
    torourowany przez te dwa dni (intesywnie w sumie przez około 16h).
    Jest niepewny i dowiedziałem się tu, że posiadam srebrny medalista
    awaryjnosci SSD,na pewno teraz będę cześciej robił backup.
    Trochę inaczej wyobrażałem sobie SSD, myślałem że podobnie jak w HDD
    "leciały" bad sectory tu w miarę zuzycia będą wypalały się "komórki", które
    podobnie jak w HDD bedą realokowane na zapasowe lub w razie braku oznaczane
    jako BAD, i nie uzywane, ale dalej do nie uszkodzonej części dysku bedzie
    się można dostać. A tu poprostu kontroler dysku (ten wbudowany w dysk) nie
    radzi sobie z błędami całkiem się zawieszając, tak że nawet zimny restet
    nie pomaga tylko trzeba zasilanie wyłaczyć, by go obudzić, ale po próbie
    odczytu uszkodzonego fragmentu zamiast cos z tym zrobic (np. realokowac)
    poprostu się zawiesza i tylko Secure Erase zrobiło coś z tym.

    Ogólnie żałuje że skusiłem się na ten dysk, skusiła mnie cena, nie
    zaznajomiłem się z tematem, mimo że te zestawienia z awaryjnością powstały
    długo po moim zakupie, ale już na forach coś było o nim słychać. Normalnie
    markowego SSD bym nie kupił, za duży stosunek ceny/możliwości, przy moich
    domowych zastosowaniach, zwłaszcza że mam SATA2 na płycie i musiałbym
    jeszcze kontroler kupić lub płytę wymienić, by wykorzystac pełne prędkości.
    (bardziej zależało mi na absolutnej ciszy). Zaraz po zakupie zaznajomiłem
    się w co się wpakowałem, ale zakładałem że to przesadzone, że zawsze
    słychac tylko tych którym nie działa.

    Zobaczymy ile jeszcze pociągnie, mam jeszcze prawie 2,5roku gwarancji.

    pozdr.
    m7marek

  • 99. Data: 2013-01-31 20:20:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-31 19:47, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Dla ludu to będą jak stanieją a TCO ceny początkowej nie zmieni.
    Jak dla ludu przeznaczone są karty graficzne z przedziału 1-2kzł, mobo z
    przedziału 1-1,3k to 500GB SSD za 1,5kzł chyba też. :-D

  • 100. Data: 2013-01-31 21:42:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-31 20:20, Użytkownik JDX napisał:
    > On 2013-01-31 19:47, RadoslawF wrote:
    > [.....]
    > Jak dla ludu przeznaczone są karty graficzne z przedziału 1-2kzł, mobo z
    > przedziału 1-1,3k to 500GB SSD za 1,5kzł chyba też. :-D

    Tak to sobie tłumacz. A jak skończysz poszukaj jaki procent całej
    sprzedaży zajmują te twoje wyroby "dla ludu przeznaczone", jakiś
    mały ten twój lud. :-)