  • 1. Data: 2015-12-22 23:02:54
    Temat: digital audio OUT -> ... -> AUX analog (wzmacniacza)
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    Player multimediow ma WYjscie (m.in. ) typu "digital audio OUT" -->
    http://i.imgur.com/vclrdzK.png. Natomiast WEjscie do wzmacniacza w miniwiezy
    jest takie -> http://i.imgur.com/NuPbzS3.png
    Raczej nie da sie playera podpiac pod to wejscie analogowe AUX...

    Ale: czy istnieja jakies sprytne przejsciowki/konwertery dla takich
    zabiegow?

    btw:
    uprzejmie podpowiedziano mi juz takie cudo:
    http://www.ebay.de/itm/like/311423103844. Ale podstawowe pytanie: czy ta
    przejsciowka w ogole to zrobi...?
    Jest poza tym problem "wtykow": i do cyfrowego WYjscia, i do analogowego
    WEjscia...

  • 2. Data: 2015-12-23 07:57:04
    Temat: Re: digital audio OUT -> ... -> AUX analog (wzmacniacza)
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > przejsciowka w ogole to zrobi...?
    > Jest poza tym problem "wtykow": i do cyfrowego WYjscia, i do analogowego

    Zmienić mini wieżę na taką która ma wejścia toslink i po kłopocie.
    Lepsza jakość audio, brak przedźwięków i zakłóceń.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/TOSLINK
    https://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK
    Za to kabelki deko droższe i nie wolno zginać !
    :-)
    Zbudować samemu adapter.
    :-)
    lub zakupić adapter i kabelki.
    http://www.dx.com/p/optical-toslink-digital-to-analo
    g-audio-converter-black-128928
    http://allegro.pl/adapter-digital-audio-toslink-anal
    og-rca-gembird-i5832122105.html

    --
    P03

  • 3. Data: 2015-12-23 11:22:08
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    P03 w news:n5dgf8$7lh$1@dont-email.me
    g-audio-converter-bla

    a kto zna *odpowiedz* na pytanie?

  • 4. Data: 2015-12-23 11:59:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabiegow?
    >
    > btw:
    > uprzejmie podpowiedziano mi juz takie cudo:

    Z opisu wynika, że zrobi to co potrzebujesz.

    > Jest poza tym problem "wtykow": i do cyfrowego WYjscia, i do analogowego
    > WEjscia...

    Linki do gniazd, które zamieściłeś, nie pozwalają na 100% stwierdzić jakie
    masz konkretnie złącza w sprzęcie. Ale IMHO, to wszystko powinno pasować.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-12-23 12:06:44
    Od: KrzysiekSX <k...@g...com>

    On Wednesday, December 23, 2015 at 11:22:23 AM UTC+1, 1634Racine wrote:
    > P03 w news:n5dgf8$7lh$1@dont-email.me
    >

    > a kto zna *odpowiedz* na pytanie?

    to z linka powinno zadziałac, jak wolisz w pl kupić to masz takie cóś :
    http://allegro.pl/konwerter-dac-optyczny-spdif-na-2x
    -cinch-rca-i5063753655.html
    plus oczywiście kabelek rca
    pozdrawiam Krzysiek

  • 6. Data: 2015-12-23 14:22:08
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    yabba w news:567a7da5$0$700$65785112@news.neostrada.pl

    dziekuje; by nie powielac pisaniny - rozpisalem sie w jednym poscie, do
    @KrzysiekSX . Jesli rzucisz okiem - dzieki :)

  • 7. Data: 2015-12-23 14:22:09
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    KrzysiekSX w news:5583fc73-2bbc-4834-a983-31bda3c7f571@googlegrou
    ps.com
    > to z linka powinno zadziałac, jak wolisz w pl kupić to masz takie cóś : ht
    > tp://allegro.pl/konwerter-dac-optyczny-spdif-na-2x-c
    inch-rca-i5063753655.h
    > tml

    dziekuje; tutaj widze drugie, identyczne cudo ->
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5574839563, duzo tego maja.

    Z tym, że jest pewien problem i warto mi upewnic sie, że w ogole to jest
    wykonalne, że bedzie oczekiwany efekt. Otóż:

    1.
    podlaczenie WYJSCIE cyfrowego audio z b-rayowego playera do WEJSCIE AUX
    analogowego audio we *wzmacniaczu* *miniwiezy* odbedzie sie poprzez ten
    konwerter. OK.
    Ale: to nie jest osobny wzmacniacz, to jest wzmacniacz "zaszyty" w miniwiezy
    yamaha pianocraft, w ktorej padl czytnik-laser plyt , i teraz chodzi o to,
    by nie kupowac osobnego wzmacniacza, ale czytac plyte audio w stojacym obok
    playerze b-rayowym, przesylac audio cyfrowe z b-rayowego playera do yamahy
    (via konwerter), żeby zadzialal wzmacniacz yamahy, ktora od dawna jest
    elegancko podpieta do kolumn. I tak maja grac plyty. Zawsze graly z yamahy,
    teraz ma byc z niej wykorzystany tylko wzmacniacz.
    Zadziala taka konstrukcja? z tym konwerterem.

    2.
    Czy parametry (co-by-przez-to-nie-rozumiec, nie jestem specem) tego
    konwertera są ok dla takiego wykorzystania calej konstrukcji? Czy moze
    konwerter powinien byc nieco.... lepszy parametrowo?

    > plus oczywiście kabelek rca

    co do kabli:

    wyjscie cyfrowe z b-ray playera -> http://i.imgur.com/vclrdzK.png - o jaki
    kabel prosic w sklepie, żeby podlaczyc do konwertera...?
    bede mial juz kupiony b-ray player, zobacze *dokladnie* jakie ma gniazdo
    wyjsciowe, zdaje sie, że to namalowane na rysunku jest dobrze oddane co do
    stylu.
    Ale wtyczka/wejscie do konwertera tez jest zapewne jakos "sformalizowane" co
    do nazwy. W ogole taki kabel player b-ray <--> konwerter ma jakas fachowa
    nazwe...?

    z kolei konwerter <---> wzmacniacz... Wejscie AUX we wzmacniaczu:
    http://i.imgur.com/NuPbzS3.png (w sekcji aux na gorze dwa biale, na dole dwa
    czerwone,pewnie pion IN do wykorzystania)
    polaczenie wyjscia z konwertera (dwa wyjscia) i polaczenie z AUX (dwa
    wejscia) - to jest wlasnie kabel rca...? :)

  • 8. Data: 2015-12-24 02:02:30
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    KrzysiekSX w news:5583fc73-2bbc-4834-a983-31bda3c7f571@googlegrou
    ps.com
    [.............]
    > to z linka powinno zadziałac, jak wolisz w pl kupić to masz takie cóś : ht
    > tp://allegro.pl/konwerter-dac-optyczny-spdif-na-2x-c
    inch-rca-i5063753655.h
    > tml plus oczywiście kabelek rca

    czy z jakichs powodow - jakich? - to moze byc lepsze?:

    http://ivoxaudio.com/index.php/muse-audio/dac/genera
    l-dac/muse-digital-optical-coaxial-to-analog-rca-aud
    io-converter-dac-24bit-192khz-33.html

  • 9. Data: 2015-12-29 12:15:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > yamahy,
    > teraz ma byc z niej wykorzystany tylko wzmacniacz.
    > Zadziala taka konstrukcja? z tym konwerterem.

    Tak, zadziała. Wejścia AUX w miniwieżach służą do podpięcia zewnętrznego
    źródła dźwięku. Ten konwerter jest przewidziany do konwersji sygnału
    cyfrowego dźwięku do sygnału analogowego.

> [...]
    > konwertera są ok dla takiego wykorzystania calej konstrukcji? Czy moze
    > konwerter powinien byc nieco.... lepszy parametrowo?

    W tej klasie sprzętu za kilkadziesiąt złotych, to wszystkie parametry są
    brane trochę z sufitu, a nie z rzeczywistych pomiarów. Ale jednocześnie przy
    przetwarzania cyfrowym ciężko jest coś zepsuć w konstrukcji takich
    konwerterów. :)
    Jeśli nie jesteś audiofilem odrózniającym bezbłędnie ze słuchu typy kabli
    głośnikowych, to nie zauważysz róznicy pomiędzy konwerterem za 50 zł i za
    500 zł. Pomijam przypadki ewidentnego uszkodzenia.

> [...]
    > co
    > do nazwy. W ogole taki kabel player b-ray <--> konwerter ma jakas fachowa

    Kabel optyczny (światłowód) Toslink. W tej pierwszej aukcji, którą
    podesłałeś, taki kabelek jest w zestawie o długości 50 cm.

> [...]
    > polaczenie wyjscia z konwertera (dwa wyjscia) i polaczenie z AUX (dwa
    > wejscia) - to jest wlasnie kabel rca...? :)

    Tak, to kabel RCA. W Polsce nazywany zwyczajowo Cinch (Czincz). Potrzebujesz
    kabel podwójny z końcówkami Cinch - dla kanału lewego i prawego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-12-29 12:47:17
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    yabba w news:56826a69$0$22820$65785112@news.neostrada.pl

    no to ja bardzo dziekuje za wyjasnienie calosci spraw.