  • 1. Data: 2018-01-10 12:12:13
    Temat: dioda w rozgałęźniku do zapalniczki
    Od: j...@g...com

    Witam, jak w temacie. Pytanie brzmi: ile zużywa prądu z akumulatora i czy konieczne
    jest wyjmowanie rozgałęźnika za każdym razem z gniazda (na stałe podpięty jest
    transmiter fm-transmiter sam w sobie nie ma wyłącznika). Dodam, że rozgałęźnik ma 3
    odrębne gniazda i każde ma swój włącznik. Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-01-10 12:58:13
    Temat: Re: dioda w rozgałęźniku do zapalniczki
    Od: Krzysztof Kulesza <p...@c...pl>

    W dniu 10-01-2018 o 12:12, j...@g...com pisze:
> [...]
    odrębne gniazda i każde ma swój włącznik. Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam

    A zasilanie na zapalniczkę nie idzie przypadkiem "po kluczyku"?
    Więc raczej nie powinno rozładowywać akumulatora.

    --
    Krzysztof Kulesza

  • 3. Data: 2018-01-10 13:07:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-10 o 12:58, Krzysztof Kulesza pisze:

    > A zasilanie na zapalniczkę nie idzie przypadkiem "po kluczyku"?
    > Więc raczej nie powinno rozładowywać akumulatora.

    W większości przypadków po kluczyku ale w niektórych można to zmienić
    przekładając bezpiecznik.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-01-10 13:07:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-10 o 12:12, j...@g...com pisze:
> [...]
    odrębne gniazda i każde ma swój włącznik. Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam

    Wyjmować i to nie ze względu oszczędności, ale bezpieczeństwa. Takie
    urządzenia mają delikatną elektronikę, a zabezpieczenia (bezpieczniki)
    gniazd zapalniczek bardzo duże wartości. W razie awarii takiego
    urządzenia (zwarcie), urządzenie może się zapalić i doprowadzić do
    pożaru całego auta, a bezpieczniki nie wyłączą tego gniazda.

  • 5. Data: 2018-01-10 13:13:13
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    > A zasilanie na zapalniczkę nie idzie przypadkiem "po kluczyku"?
    > Więc raczej nie powinno rozładowywać akumulatora.

    W znanych mi autach VAG napięcie jest cały czas, a przynajmniej jakiś
    czas po wyłączeniu zapłonu, może jakiś przekaźnik potem puszcza.

  • 6. Data: 2018-01-10 13:15:13
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-01-10 o 12:12, j...@g...com pisze:
    > Witam, jak w temacie. Pytanie brzmi: ile zużywa prądu z akumulatora

    Na szczęście nie zużywa. Ile prądu wpłynie, tyle samo wypłynie.

  • 7. Data: 2018-01-10 13:22:33
    Od: j...@g...com

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 12:12:14 UTC+1 użytkownik j...@g...com
    napisał:
> [...]
    odrębne gniazda i każde ma swój włącznik. Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam

    Bo kwestia taka, że przy częstym wkładaniu i wyciąganiu końcówka rozgałęźnika się
    niszczy i rozgałęźnik się zepsuje a tego chcę uniknąć

  • 8. Data: 2018-01-10 14:23:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-10 o 13:22, j...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Bo kwestia taka, że przy częstym wkładaniu i wyciąganiu końcówka rozgałęźnika się
    niszczy i rozgałęźnik się zepsuje a tego chcę uniknąć

    Pobór prądu najprościej jest po prostu zmierzyć podłączając do wtyczki
    rozgałęźnika 12V przez miliamperomierz.

    Dioda świecąca akceptowalnie dla oka pobiera jak starego typu to rzędu
    5..10mA, jak jakaś nowa super jasna to zadowoli się prądem rzędu 2..5mA.
    Przyjmijmy 5mA.
    Jeśli ten rozgałęźnik ma też gniazdka USB to musi mieć przetwornicę na
    5V i jeśli ją ma to zapewne dioda jest włączona na 5V. Wtedy aby w diodę
    dać 5mA to z 12V trzeba pobrać około 2,5mA. Sama nie obciążona
    przetwornica też coś będzie pobierała - może 1mA, a może znacznie mniej.
    Załóżmy, że albo nie ma przetwornicy i pobiera 5mA albo jest i łącznie
    pobiera 5mA.

    Zapewne w nowych samochodach mimo wyłączenia kluczyka pobór prądu przez
    różne nie wiadomo co jest większy od tych 5mA.

    5mA rozładuje akumulator 50Ah do zera po 10000h czyli po 416 dniach.
    P.G.

  • 9. Data: 2018-01-12 18:37:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wyjmować i to nie ze względu oszczędności, ale bezpieczeństwa. Takie
    > urządzenia mają delikatną elektronikę, a zabezpieczenia (bezpieczniki)

    nie delikatną a badziewną ;)
    zgadzam sie w calej rozciaglosci

  • 10. Data: 2018-01-13 09:45:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-12 o 18:37, sirapacz pisze:

    > nie delikatną a badziewną ;)
    > zgadzam sie w calej rozciaglosci

    Każda bez względu elektronika może ulec uszkodzeniu. Nawet ta
    najbardziej niebadziewna.