  • 1. Data: 2013-01-31 11:28:32
    Temat: dobry klej guma-metal/plastik (Lumix FZ50)...
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Witam.

    Polećcie jakiś dobry klej guma/plastik/metal, wodoodporny i długowieczny.
    W Panasie zaczęły mi odchodzić okładziny gumowe od korpusu.
    Spęczniały i są problemy ze zmieszczeniem ich we wnękach korpusu.
    Klej, gdyby wiązał szybko, byłby optymalny -- nie bardzo widzę możliwość
    długotrwałego docisku skomplikowanych kształtów.

    JR

  • 2. Data: 2013-01-31 16:06:05
    Temat: Re: dobry klej guma-metal/plastik (Lumix FZ50)...
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 2013-01-31 11:28, JR pisze:
> [...]
    > Klej, gdyby wiązał szybko, byłby optymalny -- nie bardzo widzę możliwość
    > długotrwałego docisku skomplikowanych kształtów.

    dobry cyanoakryl..... ale nie "sekundka" z kiosku tylko jakis
    pozadniejszy - poszukaj w sklepach modelarskich

  • 3. Data: 2013-01-31 19:33:15
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-01-31 16:06, KiloSierra pisze:

    > dobry cyanoakryl..... ale nie "sekundka" z kiosku tylko jakis
    > pozadniejszy - poszukaj w sklepach modelarskich

    Najzwyklejszy butapren, tylko trzeba umieć kleić.

  • 4. Data: 2013-01-31 21:16:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Dawid" <x...@n...pl> wrote:

    >>> korpusu. Spęczniały i są problemy ze zmieszczeniem ich we wnękach

    > Najzwyklejszy butapren, tylko trzeba umieć kleić.

    Jestem mocno rozczarowany smarkami, jakie obecnie sprzedaje się pod
    hasłem "najzwyklejszy butapren".

    Ja sobie z ww. problemem kilka lat temu poradziłem najmocniejszym
    klejem do gumy, jaki znam (UHU Power [ale jakimś ekspertem nie jestem] :)
    Przewaga nad klejami typu mur-beton jest taka, że w razie czego zawsze
    można nieinwazyjnie zerwać okładzinę.

    Acha, ostatnia uwaga bardzo dobra - ściśle wg instrukcji.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2013-01-31 22:30:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid <x...@n...pl> writes:

    > Najzwyklejszy butapren, tylko trzeba umieć kleić.

    Butapren nie klei praktycznie metalu, polecam instrukcję do takiego kleju.

    Cyjanoakrylat, tak - może być np. Cyjanopan z supermarketu. Tylko trzeba
    pamiętać, że z odklejeniem tego (od tej "gumy" zwłaszcza) będą problemy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2013-02-01 10:05:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-01-31 11:28, JR wrote:
> [...]
    > Klej, gdyby wiązał szybko, byłby optymalny -- nie bardzo widzę możliwość
    > długotrwałego docisku skomplikowanych kształtów.

    Probowales moze skontaktowac sie w tej sprawie z polskim serwisem Panasonic?
    Swego czasu mialem podobny problem z dobrze znana przypadloscia
    Garminow, gdzie guma rowniez puchla i odlazila z GPSow. Kupilem w ichnim
    serwisie nowa za bodajze 20zl razem z dwustronna tasma.
    Moze byc tez tak, ze na ebayu sa zamienniki wykonane z bardziej trwalej
    gumy.

  • 7. Data: 2013-02-01 11:04:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 01 Feb 2013 10:05:45 +0100, atm napisał(a):

    > Moze byc tez tak, ze na ebayu sa zamienniki wykonane z bardziej trwalej
    > gumy.

    Nie tyle trwałej, co - jak w butach roboczych - olejoodpornej.
    W końcu nawet czyste ręce mają jakiś tam tluszcz na sobie, który zwykła
    guma chłonie. Jak coś bierzesz do ręki raz w tygodniu na minutę, to nic się
    nie stanie, ale jak to trzymasz parę godzin dziennie, to już jest spora
    różnica.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 8. Data: 2013-02-01 11:26:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Butapren nie klei praktycznie metalu, polecam instrukcję do takiego kleju.

    W Polarze kleili Butaprenem gumę łączącą zbiornik z pompą (złącze między
    zbiornikiem a gumą). Jeśli tylko Butapren był oryginalny (już wtedy
    trafiały się podróbki), trzymało latami. Sam też to kleiłem przy
    wymianie owej gumy w PS663. Trzymało super, "tylko trzeba umieć kleić".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2013-02-01 11:35:47
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > Klej, gdyby wiązał szybko, byłby optymalny -- nie bardzo widzę możliwość
    > długotrwałego docisku skomplikowanych kształtów.

    najpierw proponowalbym wymienic gumy na nowe jesli jest to mozliwe. nie
    przykleisz skutecznie gumy ktorej rozmiary fizycznie sie zwiekszyly.
    zwlaszcza butaprenem.
    ja kiedys kleilem gume klejem do szyb samochodowych. gume trzeba bylo
    porysowac grubym papierem sciernym.

  • 10. Data: 2013-02-01 12:02:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 01 Feb 2013 11:26:47 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

> [...]
    > trafiały się podróbki), trzymało latami. Sam też to kleiłem przy
    > wymianie owej gumy w PS663. Trzymało super, "tylko trzeba umieć kleić".

    Nie ma czegoś takiego jak oryginalny Butapren, są różnej jakości kleje
    chlorokauczukowe. I niestety, w handlu detalicznym nie ma tych, co trzymają
    mocno, zresztą jakieś uzasadnienie to ma.
    Ale już za głębokiej komuny było tego wiele rodzajów, w tym tak różniące
    się jak jedno- i dwuskładnikowe (z tzw. utwardzaczem)
    Przy czym te "dobre" to były zazwyczaj wynoszone z zakładów pracy kleje
    przemysłowe, np. do klejenia taśmociągów.