  • 1. Data: 2015-07-10 21:31:02
    Temat: dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    ostatnio czesciej zdarzaja sie u mnie kilku sekundowe i
    kilkunasto minutowe wylaczenia pradu, praktycznie przynajmniej
    ze dwa razy na miesiac moge sie spodziewac w godzinach w
    ktorych siedze przy kompie, router tez jakos uptime ma
    maksimum 1-2 tygodniowe

    upsow na allegro pelno, ale co brac zeby spokojnie wylaczyc
    dwie 'normalne' stacjonarki jezeli zasilanie nie wroci po
    kilku-kilkunastu minutach?

    podtrzymanie monitorow itd. niekonieczne, chodzi mi tylko o
    unikniecie wylaczenia sie wszystkiego przy chwilowym zaniku

    budzet do 400-500 pln

    domyslam sie ze jakies apc?

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2015-07-10 23:22:46
    Temat: Re: dobry uzywany ups z nowymi akumulatorami
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-07-10 o 21:31, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > podtrzymanie monitorow itd. niekonieczne, chodzi mi tylko o
    > unikniecie wylaczenia sie wszystkiego przy chwilowym zaniku

    Mam ever 1200 sinline, kupiony gdzieś w 2004 czy 2005 roku - wymieniam
    tylko akumulatory co jakiś czas. Podtrzymanie - komp z monitorem,
    routerem i wzmacniaczem - kilkadziesiąt minut.

  • 3. Data: 2015-07-10 23:31:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.07.2015 o 21:31, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > podtrzymanie monitorow itd. niekonieczne, chodzi mi tylko o
    > unikniecie wylaczenia sie wszystkiego przy chwilowym zaniku

    tanio: seria smart, 1000, 1200, pusty, bez aku. Sam sobie kupisz i
    będziesz wiedział jakie, czy drogie czy tanie.....
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-07-11 00:10:55
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Mam ever 1200 sinline, kupiony gdzieś w 2004 czy 2005 roku - wymieniam
    > tylko akumulatory co jakiś czas. Podtrzymanie - komp z monitorem, routerem
    > i wzmacniaczem - kilkadziesiąt minut.

    jak często?

  • 5. Data: 2015-07-11 00:16:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-07-11 o 00:10, zlotowinfo pisze:

    > jak często?

    Tak długi czas to raz na kilka miesięcy - jak wieją silne wiatry, bo
    linia napowietrzna, a tak, siedząc przy kompie, to kilka-kilkanaście
    razy w ciągu dnia przełącza się na zasilanie bateryjne na bardzo krótki
    czas - od sekundy do kilku sekund, nawet nie zdąży zacząć piszczeć.

  • 6. Data: 2015-07-11 10:21:55
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-07-10 o 21:31, m4rkiz pisze:

    > budzet do 400-500 pln
    >
    > domyslam sie ze jakies apc?

    Masz zasilacze z aktywnym PFC? Będziesz szukać modelu z czystym sinusem?
    Daj znać co wybierzesz i jak działa bo tez jestem zainteresowany. Na
    razie patrzę na opisy UPSów nadających się do zasilania pomp.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2015-07-11 14:06:17
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sat, 11 Jul 2015 10:21:55 +0200, Piotr Rezmer wrote:

    > Masz zasilacze z aktywnym PFC? Będziesz szukać modelu z czystym sinusem?
    > Daj znać co wybierzesz i jak działa bo tez jestem zainteresowany. Na
    > razie patrzę na opisy UPSów nadających się do zasilania pomp.

    APC Smart 1000 - ma sinsusa, działa z zasilaczem PFC.

    --
    howgh
    szemrany

  • 8. Data: 2015-07-13 14:15:14
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-07-10 21:31, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > podtrzymanie monitorow itd. niekonieczne, chodzi mi tylko o
    > unikniecie wylaczenia sie wszystkiego przy chwilowym zaniku

    APC są fajne, tyle, że przekombinowane. Specjalne kable, specjalne
    akumulatory, których nie włożysz do niczego innego, jak tylko sprzęt APC.

    Ale do rzeczy. Fajnie by było zmierzyć pobór mocy tych Twoich
    komputerów. Od czasu, gdy po raz drugi zdarzyło się tak, że w wyniku
    skoku napięcia straciłem dane (skok napięcia podczas pracy komputera
    spowodował błąd na dysku i system przestał się uruchamiać a z listy
    plików na dysku zrobiła się sieczka) postanowiłem kupić UPS-a.

    Wybór padł (a to było już jakieś 5 lat temu) na Fideltronik LUPUS 1000 -
    <http://fideltronikinigo.pl/lupus/lupus-1000/> Kupiłem takiej mocy, by
    mieć zapas i możliwość podłączenia dodatkowych urządzeń (np. NAS-a i
    zewnętrznych dysków twardych zasilanych z zasilacza), które razem z
    komputerem stały pod stolikiem. Teraz korzystam z komputera, który jest
    w obudowie SFF (Small Form Factor) i nie potrzebuje tyle mocy, ale zapas
    jest i dwa zwykłe PC-ty mógłbym podłączyć (oczywiście nie jakieś takie z
    wypasionymi kartami graficznymi, które biorą tyle prądu, co mała
    elektrownia).

    Zalety:
    - metalowa obudowa
    - długi czas podtrzymania

    Wady:
    - nie ma sinusa (ale mi to akurat nie przeszkadza, bo podłączam
    urządzenia z zasilaczami impulsowymi)
    - brak choćby jednego typowego gniazda elektrycznego - są gniazda IEC do
    wtyków zasilania komputerowego

    No i ostatnio właśnie 2 razy zresetował mi się cały UPS (a wraz z nim
    komputer) przy spadku napięcia w sieci i przełączeniu na zasilanie
    bateryjne, a za 3-cim razem UPS wyłączył się całkowicie. Po 5-ciu latach
    ciągłej pracy muszę wymienić akumulatory. Wyświetlacz pokazuje, że są
    naładowane w 100%, ale on chyba tylko pokazuje stan napięcia. Zmierzyłem
    miernikiem i układ baterii podaje 13V (mierzone na klemach). Przy pracy
    bateryjnej na wyjściu dawał 188-190V, więc od razu gasł, gdy włączyłem
    żarówkę 100W.

    Komplet 2 akumulatorów to jakieś 150-170 zł. Ale przez te 5 lat dał radę
    i sprawował się znakomicie.

    Teraz pewnie bym zakupił coś z sinusem, pewnie też Fideltronika. Zerknij
    jeszcze na produkty firmy Lestar, Legrand i EATON.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2015-07-13 14:57:36
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.07.2015 14:15, Krystek wrote:
    > APC są fajne, tyle, że przekombinowane. Specjalne kable, specjalne
    > akumulatory, których nie włożysz do niczego innego, jak tylko sprzęt APC.

    Hmm.. Mój APC nic o tym nie wie. "Jedzie" na "zwykłych" akumulatorach
    żelowych 12AH 12V i połączony jest "zwykłym" przewodem USB do komputera.
    O co chodzi?

    > K.

    JaceK

  • 10. Data: 2015-07-13 17:35:29
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-07-13 14:57, JaceK pisze:

    > Hmm.. Mój APC nic o tym nie wie. "Jedzie" na "zwykłych" akumulatorach
    > żelowych 12AH 12V i połączony jest "zwykłym" przewodem USB do komputera.
    > O co chodzi?

    A możesz podać model Twojego UPS-a APC? Przeglądałem ofertę UPS-ów i gdy
    chodziło o wymianę akumulatorów to trzeba było stosować firmowe
    zamienniki, niekompatybilne z innymi urządzeniami -
    <http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=152
    > Być może teraz już
    się to zmieniło.

    Nie twierdzę, że APC są złe. W porównaniu do produktów konkurencji są
    droższe (czasami nawet sporo droższe). Wiem, ze za jakość się płaci.
    Jeśli kogoś stać to nie mam nic przeciwko. Wybór należy do kupującego.
    Na szczęście można teraz wybierać w tym segmencie sprzętu :)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/