  • 1. Data: 2015-07-13 11:00:49
    Temat: Router DSL z mocnym WIFI
    Od: <qwerty>

    Witam, potrzebuję kupić router DSL (do kablówki) z jak najmocniejszym
    sygnałem WIFI, interesuje mnie siła sygnału WIFI w poziomie.

    1. Czy router TP-LINK TL-WR841ND z dwoma antenami 5dbi będzie wystarczający,
    tzn. czy bedzie działał w promieniu np. 50m gdzie przeszkodą będzie tylko
    jedna standardowa ściana zewnętrzna budynku?

    2. Czy są jakieś godne uwagi mocniejsze routery od powyższego?

    3. Czy np. 3 anteny 3dbi są lepsze niż 2 anteny 5dbi lub 1 antena 10dbi? Jak
    to wygląda w praktyce, nie rozchodzi mi się o szybkość transmisji tylko o
    zasięg?

    4. Czy kupując router w standardzie WIFI typu N będzie zauważalna poprawa
    zasięgu dla laptopów z WIFI w standardzie G?

  • 2. Data: 2015-07-13 12:23:21
    Temat: Re: Router DSL z mocnym WIFI
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > 1. Czy router TP-LINK TL-WR841ND z dwoma antenami 5dbi będzie
    > wystarczający,
    > tzn. czy bedzie działał w promieniu np. 50m gdzie przeszkodą będzie tylko
    > jedna standardowa ściana zewnętrzna budynku?

    A nie lepiej pokryc rozlegly obszar kilkoma AP (bardziej standardowo)?

    > 2. Czy są jakieś godne uwagi mocniejsze routery od powyższego?

    Pewnie są (jaki masz budzet?), ale nie lepiej zainwestowac w antene?

> [...]
    > Jak
    > to wygląda w praktyce, nie rozchodzi mi się o szybkość transmisji tylko o

    Ilosc anten ma jedynie wplyw na szybkosc polaczenia (wyjatek: beamforming w
    AC).
    Ogolnie wraz ze wzrostem szybkosci zasieg spada (jak wszedzie).
    AC, ew. N-ka z jedna antena bedzie w Twoim przypadku najlepszym wyborem.

    > 4. Czy kupując router w standardzie WIFI typu N będzie zauważalna poprawa
    > zasięgu dla laptopów z WIFI w standardzie G?

    Nowy router bedzie mial pewnie nowszy, bardziej czuly uklad odbiorczy,
    dzieki czemu (nieznacznie) moze poprawic sie zasieg,
    ale nadal bedziesz mial standard G (nie N).

  • 3. Data: 2015-07-13 17:50:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Nie podszywaj się.

    > 1. Czy router TP-LINK TL-WR841ND z dwoma antenami 5dbi będzie wystarczający,
    > tzn. czy bedzie działał w promieniu np. 50m gdzie przeszkodą będzie tylko
    > jedna standardowa ściana zewnętrzna budynku?

    Nikt tego ci nie powie.

    > 2. Czy są jakieś godne uwagi mocniejsze routery od powyższego?

    Standard jest jeden - 100mW

    > 3. Czy np. 3 anteny 3dbi są lepsze niż 2 anteny 5dbi lub 1 antena 10dbi? Jak
    > to wygląda w praktyce, nie rozchodzi mi się o szybkość transmisji tylko o
    > zasięg?

    A jak myślisz? Sygnał mocniejszy o 3dB to 2 krotnie silniejszy sygnał.
    Ilość anten jest w zależności od 802.11g lub 802.11n.

    > 4. Czy kupując router w standardzie WIFI typu N będzie zauważalna poprawa
    > zasięgu dla laptopów z WIFI w standardzie G?

    Nie.

  • 4. Data: 2015-08-01 11:05:23
    Od: " 666" <...@...6>

    Asus.

    -----

  • 5. Data: 2015-08-03 20:21:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    qwerty wrote:
> [...]
    > tzn. czy bedzie działał w promieniu np. 50m gdzie przeszkodą będzie tylko
    > jedna standardowa ściana zewnętrzna budynku?

    Nie wiadomo.

    > 2. Czy są jakieś godne uwagi mocniejsze routery od powyższego?

    Trudno powiedzieć, czy są mocniejsze, ale nawet jeżeli postawisz tam
    supermocarza, który przepali się na wylot przez mózgi wszystkim osobom
    przebywającym w budynku i zasieje sygnałem tak silnym, że
    smartfon/tablet/inny odbierze ten sygnał, to jeszcze nie znaczy, że sieć
    będzie działała. Bowiem komunikacja w sieci idzie cały czas w dwie
    strony. Każda przesłana paczka jest potwierdzana wiadomością zwrotną, że
    dotarła i nie trzeba wysyłać jej ponownie. A tymczasem ten
    smarfon/tablet/inny laptop nie da rady przepalać się sygnałem tak samo
    intensywnie, jak najmocarniejszy na świecie router/AP. W efekcie, jak
    dasz supermocarnego APka to WiFi będzie działało skutecznie i tak na tym
    samym obszarze, na którym smartfony/tabledy/inne laptopy będą w stanie
    dosłać swój sygnał do AP.