  • 1. Data: 2011-05-15 19:07:32
    Temat: dvb-t i abo rtv
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    cytat z sasiedniej grupy:
    [...]
    "Jeśli zechcesz kupić telewizor, który nie potrafi odebrać cyfrowego
    sygnału w obowiązującej w Polsce wersji, będziesz musiał podpisać
    oświadczenie, że wiesz co robisz. To jeden z zapisów uchwalonej właśnie
    przez Sejm ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej."

    Ustawa stanowi, że sprzedaż telewizorów i dekoderów, które nie nadają
    się do odbioru cyfrowego odbioru programów telewizyjnych w Polsce będzie
    możliwa tylko wtedy, gdy nabywca zostanie o ułomności urządzenia
    poinformowany na pismie (i na piśmie potwierdzi ten fakt sprzedawcy).
    [...]

    dla mnie to kolejny punkt w zaradnosci naszego spoleczenstwa.
    teoretycznie mozna sie legalnie wykpic od placenia abo
    za posiadanie odbiornika tv.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 2. Data: 2011-05-15 19:52:21
    Temat: Re: dvb-t i abo rtv
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *pawell32* napisał(-a):

> [...]
    >
    > dla mnie to kolejny punkt w zaradnosci naszego spoleczenstwa.
    > teoretycznie mozna sie legalnie wykpic od placenia abo

    No ok, ale za cenę kupna tv bez możliwości odbioru dvb-t? Chyba, że
    kupno tv byłoby celem nadrzędnym. Ale wtedy irracjonalne zważywszy na
    schyłek analogowej tv.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2011-05-16 07:21:12
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > nabywca zostanie o ułomności urządzenia poinformowany na
    > pismie (i na piśmie potwierdzi ten fakt sprzedawcy).

    Kurde, w tym kraju co dzień to inne ustawy obowiązują :-).
    Jeszcze niedawno pisali że w/g jakiejś nowej ustawy W OGÓLE
    nie wolno już sprzedawać TV bez MPEG4.

  • 4. Data: 2011-05-16 07:49:05
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > No ok, ale za cenę kupna tv bez możliwości odbioru dvb-t? Chyba, że
    > kupno tv byłoby celem nadrzędnym. Ale wtedy irracjonalne zważywszy na
    > schyłek analogowej tv.

    No ale jeśli masz TV bez właściwego tunera a tuner osobno? Abonament
    płaci się za TV, nie za tuner ;-)

  • 5. Data: 2011-05-16 19:46:19
    Od: crazy <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-15 21:52, Big Jack pisze:

    > No ok, ale za cenę kupna tv bez możliwości odbioru dvb-t? Chyba, że
    > kupno tv byłoby celem nadrzędnym. Ale wtedy irracjonalne zważywszy na
    > schyłek analogowej tv.

    Może komuś DVB-T (i sygnał naziemny) nie jest potrzebne?
    Telewizor jako "wyświetlacz" dla tunera satelitarnego czy jakiegoś
    "media center".

  • 6. Data: 2011-05-16 19:48:15
    Od: crazy <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-16 09:21, Robert_J pisze:

    > Kurde, w tym kraju co dzień to inne ustawy obowiązują :-). Jeszcze
    > niedawno pisali że w/g jakiejś nowej ustawy W OGÓLE nie wolno już
    > sprzedawać TV bez MPEG4.

    Jesteś tego pewien?
    Gdzieś było mówione, że nie można zabronić komuś sprzedaży telewizorów z
    MPEG-2, więc pojawia się zapis, że należy klienta poinformować o fakcie
    "bezużyteczności" telewizora.

  • 7. Data: 2011-05-16 19:59:34
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Może komuś DVB-T (i sygnał naziemny) nie jest potrzebne?
    > Telewizor jako "wyświetlacz" dla tunera satelitarnego czy jakiegoś
    > "media center".

    Myslę że jest i będzie wiele osób którym DVB-T nie będzie do niczego
    potrzebne, ja mam wkoło las a przy samym domu bardzo wysokie drzewa i
    wielometrowa antena-piorunołap na dachu pozwalała uzyskać z analogu
    obraz mocno zaśnieżony i z odbiciami więc dawno już została
    zdemontowana, nie odczuwam potrzeby posiadania więcej niż jednego
    telewizora w domu więc od zawsze korzystam z satelitów i nic nie
    wskazuje żebym w najbliższych latach cokolwiek miał zmienić.
    Podejrzewam, że jak to u nas zwykle bywa pokrycie kraju sygnałem DVB-T
    też nie będzie 100%. Jedyny program jakiego nie mogę przez to oglądać to
    lokalny TVP3 ale z chęcią zgodził bym się na odcięcie mnie od wszystkich
    programów TVP nawet za obniżenie abonamentu o 5zł:)

  • 8. Data: 2011-05-17 06:35:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Nie, pewien nie jestem. Dlatego napisałem:
    "...niedawno pisali że w/g jakiejś nowej ustawy..."
    znaczy że po prostu czytałem jakiś artykuł.
    Natomiast osobiście też uważam że gdyby coś takiego
    faktycznie obowiązywało to byłaby granda na całego :-). Tak
    jak już ktoś wcześniej napisał: dlaczego muszę kupować TV z
    urządzeniem, które nie jest mi potrzebne bo mam satelitę?
    Ale to może być tak jak ktoś inny napisał w innym wątku:
    żeby każdy nowy TV był według ustawy odbiornikiem ;-). Bo
    gdyby nie miał MPEG4 to za dwa lata już nim nie będzie, bo
    nie jest przystosowany do odbiory sygnału ;-).