  • 1. Data: 2011-09-02 10:18:42
    Temat: dvb-t pływająca jakość sygnału
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Mam problem z odbiorem sygnału dvb-t z Krakowa-Chorągwicy. Odbiornik
    pokazuje siłę sygnału w okolicy 90% natomiast jakość sygnału pływa od 0 do
    50%. Uniemożliwia to oglądanie programu, obraz i dźwięk się tnie. Czasem
    jest lepiej ale i tak jest nie do przyjęcia. Sprawdzane na dwóch antenach
    siatkowych i jednej logarytmicznej, różne kable i położenie anten. Wcześniej
    odbiór analogowy był dobry. Odbiornik to Digyboxx T4, miejsce Kraków Borek
    Fałęcki. Może ktoś miał i rozwiązał ten problem?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 2. Data: 2011-09-02 12:46:33
    Temat: Re: dvb-t pływająca jakość sygnału
    Od: "t-1" <t...@o...spam.pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wcześniej odbiór analogowy był dobry. Odbiornik to Digyboxx T4, miejsce
    > Kraków Borek Fałęcki. Może ktoś miał i rozwiązał ten problem?

    Może przestaw antenę tak abyś miał jakość sygnału 90 a poziom 50%.
    Nie musi być skierowana w kierunku nadajnika.
    Czasem lepiej jest odbierać na odbiciach od budyków.

    t-1

  • 3. Data: 2011-09-02 12:48:16
    Od: "t-1" <t...@o...spam.pl>

    > Może przestaw antenę tak abyś miał jakość sygnału 90 a poziom 50%.
    > Nie musi być skierowana w kierunku nadajnika.
    > Czasem lepiej jest odbierać na odbiciach od budyków.
    >
    > t-1

    A może masz kiepski lub zbyt mocny wzmacniacz sygnału w antenie.
    Potrafi popsuć odbiór.
    t-1

  • 4. Data: 2011-09-02 13:31:45
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik wowa napisał:
    > Czasem jest lepiej ale i tak jest nie do przyjęcia. Sprawdzane na dwóch
    > antenach siatkowych i jednej logarytmicznej, różne kable i położenie
    > anten.

    Sprawdź jeszcze antenę z rodziny Yagi lub ATX, bez wzmacniacza.
    Chociaż u mnie w Gliwicach na logarytmicznej ze wzmacniaczem odbiór z
    nadajnika Kosztowy jest bez zacięć (SNR ponad 90%, AGC około 25-30%).
    Nieco gorzej jest z programami czeskimi (SNR 60-70%, AGC rzędu 20%), ale
    antena jest bokiem do nadajnika. Co ciekawe, parametry te są inne niż
    przy głowicy satelitarnej (SNR potrafi spaść do 50% ale AGC jest 70-80%).

  • 5. Data: 2011-09-02 16:07:06
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@o...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Może przestaw antenę tak abyś miał jakość sygnału 90 a poziom 50%.
    > Nie musi być skierowana w kierunku nadajnika.
    > Czasem lepiej jest odbierać na odbiciach od budyków.

    Nie da rady.Przy mniejszym poziomie sygnał zanika. Nie mam bezpośredniej
    widoczności nadajnika. Kręcąc anteną, nawet tą logarytmiczną, sygnał łapie w
    dość szerokim kącie - pewnie odbicia. Anteny były bez wzmacniaczy, może
    założyć?
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-09-02 16:15:32
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j3qls4$48q$1@polsl.pl...
    >Sprawdź jeszcze antenę z rodziny Yagi lub ATX, bez wzmacniacza.
    Sprawdzę

[...]

    Tylko u mnie jest problemem pływająca jakość sygnału (nie mogę znaleź
    definicji tego czegoś) 0-50% najczęściej 15-35%. Skoki są bardzo szybkie i
    cały czas. Momentami obraz jest idealny a czasami zamrożony i bez głosu.
    Wojtek

  • 7. Data: 2011-09-04 07:58:43
    Od: "tad" <t...@o...spam.pl>

    Może to wina samego telewizora?
    Czy są stacje DVB-T odbierane dobrze?

  • 8. Data: 2011-09-04 09:53:23
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć tad !

    Dnia (niedziela), 2011-09-04 o godz. 09:58:43
    tad t...@o...spam.pl news:j3vb3n$s8r$1@pippin.nask.net.pl
    Napisał na temat "dvb-t pływająca jakość sygnału":

    > Czy są stacje DVB-T odbierane dobrze?

    U mnie
    - poziom błędów 0
    - siła sygnału 100
    Czyli obraz idealny. Podczas złej pogody (burza, deszcz) robi się chwilowa
    pikseloza.
    Nadajnik TP EmiTel ID 3401 i wczoraj zauważyłem, że czas na TV jest o jedną
    godzinę do tyłu, tak samo z czasem na wykazie programów. Wszystkie audycje
    niby zaczynają się i kończą o godzinę wcześniej. [czas w TV ustawiony na
    auto]

    --
    Hej!
    TheZas

  • 9. Data: 2011-09-04 11:38:16
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "tad" <t...@o...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Może to wina samego telewizora?
    > Czy są stacje DVB-T odbierane dobrze?

    To jest odbiornik zewnętrzny, TV podpięty przez EURO. Wszystkie programy z
    tego samego kanału - 64 :( Innych nadajników nie odbieram.
    Wojtek

  • 10. Data: 2011-09-07 09:32:17
    Od: "t-1" <t...@o...spam.pl>

> [...]
    >
    > To jest odbiornik zewnętrzny, TV podpięty przez EURO. Wszystkie programy z
    > tego samego kanału - 64 :( Innych nadajników nie odbieram.

    Pożycz jakiś inny odbiornik na próby. Coś mi tu pachnie awarią twojego
    pudełka.
    Sygnał cyfrowy, wbrew pozorom, zazwyczaj łatwiej odebrać niż analogowy.
    Ja w Warszawie odbieram stację z Łodzi na antenie bez wzmacniacza.

    t-1