  • 11. Data: 2015-04-20 17:07:04
    Temat: Re: dziwny problem z routerem/modemem (pecet/gsm)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości

    >Nic ciekawego - wszyscy operatorzy tak dzialaja, przynajmniej w
    >zwyklej ofercie.

    Hm, dorwalem wlasnie jednego playa ... adres przydzielony
    31.175.197.xxx, jak najbardziej publiczny.
    Moze znow nie popatrzyles tam gdzie trzeba ?

    J.

  • 12. Data: 2015-04-20 17:21:33
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-19 o 22:47, ToMasz pisze:
> [...]
    > forwardował pakiety z adresu (ip zewnętrzne) portu 8000. Nie działa. ani
    > na huaweiu ani na zte. internet standardowy play i redbull lte. Jakby te
    > reguły nie istniały. Wewnątrz, znaczy w obrębie 192.xxx.xx.... serwer
    > ftp działa, obraz z kamery widać.
    > Obydwa urządzenia działają jako karta sieciowa. Takie czary-mary. Gdybym
    > potrafił zmusić je do działania jako modem, być może wtedy mógłbym
    > więcej działać, bo komputer byłby serwerem dhcp, a tak... jestem w kropce.
    > Czy mozecie mi pomóc w konfiguracji? A może internet gsm zezwala jedynie

    http://iknowsomething.com/orange-lte-publiczny-adres
    -ip/

    --
    LordBluzg(R)

  • 13. Data: 2015-04-20 22:29:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2015 17:07:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, dorwalem wlasnie jednego playa ... adres przydzielony
    > 31.175.197.xxx, jak najbardziej publiczny.
    > Moze znow nie popatrzyles tam gdzie trzeba ?

    Ten internet jednak jakis dziwny. Niby publiczny, a polaczenia nie
    dochodza.
    Ktos wie jak to w Play zrobione ?

    J.

  • 14. Data: 2015-04-20 23:42:54
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:1yq2q73u7s8v.dvtle14bu13a$.dlg@40tude.net
    > Ten internet jednak jakis dziwny. Niby publiczny, a polaczenia nie
    > dochodza.
    > Ktos wie jak to w Play zrobione ?

    Jak przestaniesz stawiać spację przed pytajnikiem, to Ci wyjasnię :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 15. Data: 2015-04-21 08:10:03
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 22:29, J.F. pisze:

    > Ten internet jednak jakis dziwny. Niby publiczny, a polaczenia nie
    > dochodza.
    > Ktos wie jak to w Play zrobione ?

    Myślę że tak samo jak w Polkomtelu, czyli dostajesz IP z puli publicznej
    ale adres nie jest routowalny. Tak to działa w Plusie w usłudze LTE. W
    przypadku 3G jest możliwość dokupienia routowalnego publicznego IP.
    Niestety nie ma (a przynajmniej nie było) takiej opcji dla trybu LTE.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2015-04-21 08:18:04
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 08:10, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > przypadku 3G jest możliwość dokupienia routowalnego publicznego IP.
    > Niestety nie ma (a przynajmniej nie było) takiej opcji dla trybu LTE.

    Coś się chyba zmieniło w Polkomtelu w grudniu 2014:

    http://www.plus.pl/documents/16/73ff535a-877c-4207-8
    ba8-bc6392afaad8

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2015-04-21 12:10:07
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-21 o 08:18, Piotr Rezmer pisze:

    > Coś się chyba zmieniło w Polkomtelu w grudniu 2014:
    >
    > http://www.plus.pl/documents/16/73ff535a-877c-4207-8
    ba8-bc6392afaad8

    Przede wszystkim jest to forma "zabezpieczenia" ze strony operatora
    przed..."wysysaniem" limitu, nad którym nie masz kontroli. Cały czas, na
    wszystkie adresy publiczne dokonywany jest "atak" całej masy robotów,
    które szukają wszystkiego. Ruch jest dość spory. Jesli udostępnić (nie
    przewidziane) do tego...telefony, to utrata limitu jest błyskawiczna,
    łacznie z możliwością przejęcia kontroli i wyprowadzeniem danych...z
    telefonu, tabletu itp. Na dodatek, jesli sobie wystawisz www nawet na
    sprzęcie, który jest zabezpieczony przed atakami to i tak na porcie 80
    nagle pojawia się ochdziesiąt "klientów" które generują ruch. Wystawisz
    "galerię" to zniknie Ci limit błyskawicznie. Ok, tyle na temat ochrony
    Ciebie, czyli...samolubstwa :) Teraz sprawa ruchu w obrębie BTS i sieci
    GSM. Jak dotąd ten ruch głównie jest w jedną stronę, czyli download.
    Jesli udostępnić upload i do tego niekontrolowany to masz zapchane
    łącza, łacznie z pytaniami i pakietami robotów. Robi się spory burdel
    nad którym niełatwo zapanować z pozycji telefonu/tabletu...bo to głównie
    jest usługa dla takiego sprzętu. Botnety powstały by jak grzyby po
    deszczu :) Podałem link w tym watku, gdzie jest opisany cały problem.

    --
    LordBluzg(R)

  • 18. Data: 2015-04-21 12:20:32
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 12:10, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > łącza, łacznie z pytaniami i pakietami robotów. Robi się spory burdel
    > nad którym niełatwo zapanować z pozycji telefonu/tabletu...bo to głównie

    W moim przypadku modem LTE jest niestety jedynym sensownym źródłem
    internetu w mojej lokalizacji czyli na wsi. Myślę, że operator powinien
    dać klientowi furtkę w postaci możliwości swobodnego włączenia ruchu
    przychodzącego. Najlepiej gdyby było to realizowane na poziomie
    firewalla operatora, może w formie access listy, w ten sposób można
    byłoby zrealizować tunel LAN-LAN pomiędzy różnymi lokalizacjami.

    Zastanawiam się dlaczego nie blokowano ruchu przychodzącego w
    technologiach HSPA, czyżby wtedy nie było limitów danych? Przyznam się,
    że nie pamiętam.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2015-04-21 12:31:48
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-21 o 12:20, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > firewalla operatora, może w formie access listy, w ten sposób można
    > byłoby zrealizować tunel LAN-LAN pomiędzy różnymi lokalizacjami.

    Ależ istnieje taka sposobność od zawsze. Robisz sobie połączenie "VPN" i
    masz tunel LAN/LAN np. https://secure.logmein.com/ czyli "dobijesz się"
    do siebie z każdej lokalizacji. Chyba nie bardzo wiesz o czym mowa.
    Firewall (sprzętowy) u operatora ODCIĄŻA Ciebie od wszelakich zapytań,
    które operator bierze "na siebie" i nie dolicza Ci do rachunku. Jesli
    wystawisz sobie kilka portów publicznie, musisz liczyć się z utratą
    limitu i obciązęniem Twojego konta a nie operatora.

    > Zastanawiam się dlaczego nie blokowano ruchu przychodzącego w
    > technologiach HSPA, czyżby wtedy nie było limitów danych? Przyznam się,
    > że nie pamiętam.

    Zawsze blokowano nawet GPRS.

    --
    LordBluzg(R)

  • 20. Data: 2015-04-21 13:03:02
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:

    > Ależ istnieje taka sposobność od zawsze. Robisz sobie połączenie "VPN" i
    > masz tunel LAN/LAN np. https://secure.logmein.com/ czyli "dobijesz się"
    > do siebie z każdej lokalizacji. Chyba nie bardzo wiesz o czym mowa.

    A czy logmein nie wymaga PC po stronie LAN? W domu mam NASa (do którego
    najchętniej dostawałbym się zdalnie) a za router robi RB951. Najfajniej
    byłoby gdyby był klient logmein na mikrotika.

> [...]
    > wystawisz sobie kilka portów publicznie, musisz liczyć się z utratą
    > limitu i obciązęniem Twojego konta a nie operatora.

    Pewnie źle się wyraziłem, jeśli zrozumiałeś mnie inaczej. Domyślam się
    że operator zlicza nie tylko pakiety przenoszące dane (PUSH) ale również
    jakiekolwiek próby połączenia (SYN). Dlatego właśnie rozwiązanie
    polegające na konfigurowaniu firewalla po stronie operatora zmniejszy
    niepotrzebne śmieci próbujące się dostać na zamknięte porty po stronie
    mojego routera domowego. Zresztą na TCP świat się nie kończy.

    > Zawsze blokowano nawet GPRS.

    Tego właśnie nie jestem na 100% pewien. Czy każdy operator tak robił?

    --
    pozdrawiam
    Piotr