  • 1. Data: 2011-02-03 09:31:30
    Temat: e-mail jako login?
    Od: "Latet" <l...@c...pl>

    Witam,

    Mam pytanie natury ogólnej. Tworzę pewien niewielki wortalik, mniejsza o
    szczegóły, zastanawiam sie, czy dobrym pomysłem jest, aby loginem użytkownika
    był jego adres e-mail? Zapewne takie rozwiązanie (spotykane choćby na Facebooku)
    ma i wady i zalety. Czy możecie coś o tym napisac, doradzić z doświadczenia?

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2011-02-03 12:10:29
    Temat: Re: e-mail jako login?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-02-03 10:31, Latet pisze:
    > Mam pytanie natury ogólnej. Tworzę pewien niewielki wortalik, mniejsza o
    > szczegóły, zastanawiam sie, czy dobrym pomysłem jest, aby loginem
    > użytkownika był jego adres e-mail?

    Jeżeli przy rejestracji wymagasz podania adresu e-mail, to MZ
    wykorzystanie tego adresu jako loginu jest najlepszym rozwiązaniem.
    Chyba nic bardziej nie zniechęca do rejestracji niż zgadywanie wolnej
    nazwy użytkownika ;)

    > Zapewne takie rozwiązanie (spotykane
    > choćby na Facebooku) ma i wady i zalety. Czy możecie coś o tym napisac,
    > doradzić z doświadczenia?

    Wadą tego rozwiązania jest to, że jeżeli użytkownik może się udzielać na
    stronie w sposób widoczny dla innych użytkowników, wówczas trzeba go
    jakoś identyfikować - pokazywanie jego adresu e-mail nie jest dobrym
    pomysłem, zaś takie samo imię i nazwisko może mieć kilku użytkowników,
    co nie wszędzie przejdzie.

    Jeżeli się zdecydujesz na takie rozwiązanie, to pamiętaj: znak + jest
    prawidłowy w nazwie użytkownika w adresie e-mail, więc używaj aktualnych
    metod do walidacji tego adresu.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";