  • 1. Data: 2011-01-31 09:44:23
    Temat: portal interenetowy- jaka technologia
    Od: Joanna Eric <k...@g...com>

    Witam,

    Mam dosc zaawansowany pomysl na portal internetowy, fundusze na jego
    realizacje, kilka narzedzi ktore uzyje w promocji i jestem na etapie
    zastanawiania sie nad wyborem nejlepszej technologii dla tego portalu.

    Chcialbym Was prosic o porade dotyczaca technologi.
    Zalezy mi abv portal mial moduly do zarzadzania trescia, mozliwosc
    logowania sie uzytkownikow, moderowania komentarzy, forum, ogloszenia,
    katalog firm.
    Chcialbym aby rozwiazania techniczne uzyte w projekcie pozwolily na
    latwa modyfikacje w przyszlosci, byly przyjazne dla roznych
    wyszukiwarek.
    Nie jestem webdeveloperem- bylbym bardzo zobowiazany za wszelkie Wasze
    sugestie i rady

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-31 10:14:48
    Temat: Re: portal interenetowy- jaka technologia
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Proponuję zacząć się uczyć i tak na początek to może XHTML. Potem PHP
    tak by się pożygać i nikogo nie zmuszać do używania tego. Potem szukaj
    czegoś co ci będzie odpowiadać... Bądź sterem, żeglażem, okrętem...

  • 3. Data: 2011-01-31 10:45:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 11:14:48 +0100, Szyk napisał(a):

    > Proponuję zacząć się uczyć i tak na początek to może XHTML. Potem PHP
    > tak by się pożygać i nikogo nie zmuszać do używania tego. Potem szukaj
    > czegoś co ci będzie odpowiadać... Bądź sterem, żeglażem, okrętem...

    A Ty bądź tak miły i sięgnij do słownika...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-01-31 11:20:29
    Od: Joanna Eric <k...@g...com>

    On 31 Sty, 10:45, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
> [...]

    Przepraszam, ale moze nie sformulowalem posta wystarczajaco jasno,
    Wierze w to, ze nie warto uczyc sie wszystkiego, ale startac sie byc
    dobrym w jednej wybranej przez siebie dziedzinie, dlatego wolalbym
    zaufac komus kto juz posiada doswiadczenie w tej materii, zamiast
    kierowac swoja energie i czas na zdobywanie nowej umiejetnosci.

    Chcialbym zlecic wykonanie tego projektu osobie/firmie doswiadczonej w
    tym temacie, ale wczesniej chcialbym wiedziec na co zwrocic uwage,
    jakie technologie beda najlepsze dla moich potrzeb.

    z gory dziekuje za zainteresowanie moim tematem

  • 5. Data: 2011-01-31 11:30:39
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Joanna Eric <k...@g...com> pisze:
> [...]
    > wyszukiwarek.
    > Nie jestem webdeveloperem- bylbym bardzo zobowiazany za wszelkie Wasze

    Napisz ile masz na to forsy. Jak dużo to się pewnie od
    "działów sprzedaży" nie opędzisz :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Zalicz się do przyjaciół wroga, od którego jesteś słabszy.

  • 6. Data: 2011-01-31 11:38:38
    Od: Joanna Eric <k...@g...com>

    > Napisz ile masz na to forsy. Jak dużo to się pewnie od
    > "działów sprzedaży" nie opędzisz :-)

    Zrobilem juz maly research i moj budzet jest wystarczajacy aby wykonac
    to zlecenie.
    Szukam tylko sprawdzonych rekomendacji odnosnie technologi, ale mam
    wrazenie, ze wybralem zla grupe.

    Wiekszosc rozsadnych ludzi przed zakupem towaru lub uslugi, sprawdza
    mozliwosci, uwarunkowania techniczne i tym podobne.
    taki tez jest cel mojego zapytania.

    Przepraszam jesli moje pytanie jest off topic dla pl.com. www

  • 7. Data: 2011-01-31 11:45:54
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-31 11:14, Szyk pisze:
    > Proponuję zacząć się uczyć i tak na początek to może XHTML

    jezeli bedzie uzywac XML to ma jakis sens, jesli nie to nawet mozna to
    nazwac bezsensem ;)

    --
    the_foe

  • 8. Data: 2011-01-31 12:36:18
    Od: Lukasz Wrobel <w...@g...com>

    Joanno dobra grupe wybralas ;)

    Postaram sie napisac o konkretach.
    W rzeczywistosci wybor technologii powinien byc dokonywany dopiero po
    okresleniu funkcjonalnosci danego projektu, celow co do dalszego
    rozwoju, budzetu i kilku innych waznych kwestii. W zasadzie w moim
    przekonaniu bedziesz musiala wybrac pomiedzy:

    1. Jezyk Ruby, framework: Ruby on Rails
    2. Jezyk Python: frameworki do wyboru: Django, Pylons
    3. Jezyk PHP - tutaj nie jestem kompetentny
    4. Gotowy system zarzadzania trescia do wdrozenia np. Drupal (napisany
    w jezyku PHP), ewentualnie inne, ktore bedzie mogla zaoferowac Ci
    firma, z ktora podejmiesz wspolprace.

    Jesli zalezy Ci na mozliwie dowolnym kierunku rozwoju portalu wybierz
    jedna z dwoch pierwszych technologii. Musisz byc jednoczesnie
    swiadoma, ze koszt napisania oprogramowania w dwoch pierwszych
    przypadkach bedzie wyzszy niz w trzecim przypadku. Wiaze sie to
    glownie z dostepnoscia dobrych programistow piszacych w tych
    technologiach i wyzszymi stawkami. Takze hosting pod te technologie
    jest w Polsce mniej dostepny i drozszy od hostingu pod rozwiazania
    oparte na PHP. Przygotuj sie wiec na spory wydatek.

    W czwartym przypadku, jesli wybierzesz System Zarzadzania Trescia na
    licencji OpenSource to oprogramowanie nie bedzie Cie nic kosztowac.
    Zaplacisz tylko za wdrozenie. Ewentalnie jesli podejmiesz wspolprace z
    firma, ktora zaoferuje Ci wlasny system, bedziesz musiala wykupic na
    niego licencje.

    Oczywiscie wszystkie technologie, ktore wymienilem beda spelniac Twoje
    oczekiwania (modul do zarzadzania trescia, mozliwosc logowania
    uzytkownikow, moderowania komentarzy, forum, ogloszenia, katalog
    firm), wiec wybor bedzie tak na prawde uzalezniony od tego, jakiej
    elastycznosci oczekujesz od oprogramowania i w jakim kierunku ma byc
    rozwijanie. Pierwsze trzy technologie oferuja elastycznosc (z
    naciskiem na pierszwe dwie). Z gotowym Systemem Zarzadzania Trescia
    moga byc problemy jesli chodzi o elastycznosc i mozliwosc rozwoju w
    przyszlosci, gdyz rozwoj tego oprogramowania zalezy od jego
    deweloperow lub od firmy, ktora dany CMS dostarcza.

    Odpowiadam ogolnie, bo zadalas ogolne pytanie.

  • 9. Data: 2011-01-31 13:52:06
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 31 Jan 2011 04:36:18 -0800 (PST), Lukasz Wrobel wrote:

> [...]
    > 4. Gotowy system zarzadzania trescia do wdrozenia np. Drupal (napisany
    > w jezyku PHP), ewentualnie inne, ktore bedzie mogla zaoferowac Ci

    5. Rozwiązania płatne, np. Expression Engine.

    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 10. Data: 2011-01-31 18:07:06
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-01-31 10:44, Joanna Eric pisze:

> [...]
    > Zalezy mi abv portal mial moduly do zarzadzania trescia, mozliwosc
    > logowania sie uzytkownikow, moderowania komentarzy, forum, ogloszenia,

    Zawsze będą tacy co napiszą, że można to postawić na joomli, wordpressie
    itd. Że za darmo i się "tylko za wdrożenie płaci".

    Realia są takie, że wyjdzie nowa wersja i nie będzie dodatków i lipa.

    Również wdrożenie będzie zablokowane tylko do tego, co "jest", bo raczej
    mało kto będzie pisać specjalnie moduły dla pojedynczego klienta.

    Zatem moja rekomendacja: firma, która robiła podobne wdrożenia, potem
    maile/telefony do klientów z ich portfolio - jak im się współpracowało,
    z czym były problemy itd.

    Oczywiście bardzo polecam zobaczenie DEMO panela zarządzania treścią -
    to ma ogormne znaczenie. Ponieważ akurat my budowaliśmy własny system
    zarządzania treścią kilka lat, to wiem, czego tak realnie potrzebują
    klienci. Klienci nie chcą najczęściej 10tys opcji. Oni chcieliby
    "prosty", ale żeby się dało "wszystko" konfigurować. Tak się da zrobić i
    tak się robi w większych projektach projektowanych pod klientów.

    Zatem: CMS własny autorski - wtedy praktycznie niczym nie jesteś
    ograniczony - może trochę budżetem :)

    Oczywiście php. Dobrze wdrożone jest niezawodne. Unikaj fikołków w stylu
    java/python/ruby bo z doświadczenia wiem, że są z tym kłopoty, a cena od
    razu skacze razy kilka.

    Co do php, to oczywiście miło, żeby firma programowania w jakimś
    frameworku (ale to raczej będzie standard jak ktoś ma własny rozwijany
    stale system cms).

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym