  • 191. Data: 2022-08-04 16:34:19
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, August 4, 2022, 1:19:33 PM, you wrote:

    > Ja sie tam wcale nie wybieram, a jesli nawet, to spalinowym.
    > Chcesz nam powiedziec, ze elektryk lepszy, to daj przyklad
    > i znajdz szybko ładowarke z jadłodajnią gdzies miedy Tarnowem a
    > Rzeszowem :-)
    > Oba miasta chyba tez wchodzą w grę, tylko - blisko A4.

    Naprawdę tak ciężko użyć Google Maps? Ładowarki są w miastach, są na
    d.k. 94 i wczoraj podałem linka - w tym roku są uruchamiane na MOPach
    na wschód od Krakowa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 192. Data: 2022-08-04 16:36:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, August 4, 2022, 1:25:34 PM, you wrote:

    > Zaraz zaraz ... to na dk94 ruch jest?
    > Nie przeniosl sie na A4 ?

    Podzieliło się. Nie na tyle, żeby chcieli przenosić koryta. Też jestem
    zaskoczony.

    > Na razie to mamy juz wieloletnia historie przetargow na dzierzawe MOP.
    > Wymagania zbyt wysokie?

    Zapewne też. I problem z infrastrukturą. Trzeba media dostarczyć...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 193. Data: 2022-08-04 16:39:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, August 4, 2022, 1:36:54 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie jestem pewnien, czy to ma sens.

    Oczywiście, że ma sens - jak na zewnątrz jest 25°C a Twoja temperatura
    komfortu to 22°C to po co klima ma pracować na 100%?

    > Ale zrobia test w Hiszpanii czy Wloszech, i co ma inteligencja
    > oszczedzic?

    Tam nie zaoszczędzi. Ale bardziej na północ czy też nocą - już jest
    oszczędność.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 194. Data: 2022-08-04 16:53:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 15:35:34 +0200, Cavallino wrote:
> [...]
    buduje-stacje-ladowania-na-a4-s7-oraz-s3-76677.html

    > Widać.

    > Pismak prowadzący tez nie?

    > A gdzie Ci się to kłóci?
    > Żeby coś wybudować trzeba mieć prawa do miejsca gdzie chcesz to coś
    > postawić.
    > Dzierżawa to właśnie nabycie takiego prawa.

    Jak jest stacja paliwowa, to nie trzeba nic zlecac - robi sie przetarg
    na dzierzawe MOPu, wygrywa ten, kto da wiekszy czynsz i sobie potem
    trzepie kasiore na wlasny rachunek :-)

    A jak zlecesz np wykafelkowanie łazienki, to nie dzierzawisz sciany
    wykonawcy. A ewentualny przetarg wygrywa ten, kto zaoferuje najnizszą
    cene za usluge.

    To w koncu na co byl przetarg ?

    Tak czy inaczej - ładowarki będą. W sumie, to juz powinny byc,
    bo to rok temu bylo.
    Jak szybkie nie wiadomo, co jeszcze GD zlecila/wydzierzawila nie
    wiadomo - pewnie jest szansa na stacje paliwową i "koryto".
    Ile bedzie prad kosztowac - tez nie wiadomo :-)

    Dużo ich na razie nie bedzie, bo jedne za Krakowem, drugie za
    Tarnowem, trzecie za Rzeszowem, co ok 80 km

    J.

    P.S. A jak kogos interesuje
    https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/3187/Archiwum-
    przetargow-MOP

    Ale dat to im sie nie chce podac, ani czy to rozstrzygniete, czy będą
    nowe..

  • 195. Data: 2022-08-04 19:54:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 15:28:01 +0200, Tomasz wrote:
    > RoMan Mandziejewicz w

    > LOL, miszcz jazdy po mapie:
    >
    > https://mapa.targeo.pl/mop-klaj-a4-stanislawice~1002
    3594/autostradowy-mop-parking/adres

    > Nie ma, kurwa mać, bezpośrednio na A4/S19 od Krakowa (wjazd od zakopianki)
    > do Lublina, żadnej stacji benzynowej (SB) oferującej "koryto", czyli, żeby
    > stanąć można było na godzinkę, i schabowego z pyrami i kapustą zjeść.
    > Ciepłe psy to se żryjcie we Wrocku razem z J.F.

    Zaraz zaraz ... schabowy to nie wiem czy jest i czy bedzie, bo we
    wszytkie gusta nie trafisz. Ktos to koryto kiedys bedzie oferowal,
    i bedzie mial wybor jaki zechce i jaki mu przyniesie zysk.

    Ale jak chcesz zasiąsc do schabowego z kapusta, to widac na czasie ci
    nie zależy. Wiec i czas na ładowanie elektryka by się znalazl.
    A i zjechac kawalek od autostrady mozna.
    Google znajduje np dwa hotele obok Debicy tuz przy zjezdzie, jakies
    2km, i dwa zajazdy przy drugim zjedzie, ciut dalej.
    Schabowego z kapustą prawie na pewno tam dostaniesz, ale nie w nocy.
    Tylko czy jest ładowarka i jak szybka :-)

    Bo przypominam o zasadniczej dyskusji - jak juz sie jedzie
    Wroclaw-Lublin, jakies 5h przez Warszawe czy 600km przez Rzeszow,
    to posilek i toaleta wydaje sie calkiem sensowny. Szczegolnie jak sie
    nie chce burczec w kosciele.

    Wiec i czas na ładowanie elektryka jest, nie ma co narzekac na maly
    zasieg. szczegolnie jak sie ma ochote na schabowego z kapustą,
    a nie szybkiego hotdoga czy hamburgera.

    Tylko musi byc "koryto" i ładowarka w jednym miejscu,
    w dodatku szybka ładowarka, zeby, jak wieszczy Cavalino,
    "samochod czekal na kierowce".

    I tu sie robi problem.
    Raz - jak to znalezc, jesli nie znasz trasy,
    Dwa - byc moze wcale nie ma.
    Na razie nie ma, bo w przyszlosci bedzie lepiej. Miejmy nadzieje :-)

    Pozostaje wiec wersja DIY - schabowy z bułką, zabrany z domu,
    i szukamy tylko ładowarki :-)

    Ładowarek troche po drodze jest, pytanie czy szybkie i jaka jest
    kolejka, a jaka bedzie za pare lat, jak elektrykow przybędzie :-P

    J.

  • 196. Data: 2022-08-04 20:03:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 16:39:38 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >
    > Oczywiście, że ma sens - jak na zewnątrz jest 25°C a Twoja temperatura
    > komfortu to 22°C to po co klima ma pracować na 100%?

    Nie musi - wlaczy sie, skropli troche czynnika, wylaczy.
    Ciekawe ile sprzeglo wytrzyma :-)
    Albo schlodzi wnetrze do 20, po czym sie wylaczy do 23 ..

    A ja mysle o czyms takim
    https://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_compressor

    rzekomo uzywane w klimatyzacji, ale raczej nie samochodowych.

    Wyobrazasz sobie uszczelnienie tego? Da rade dzialac na malej
    predkosci?

    Podobnie z tłokowymi - moga sie wolno kręcic, czy szczeliny
    zlikwidują? Choc sprezarki zmiennej wydajnosci w samochodach są.
    Ciekawe, co tansze - rozwiązania mechaniczne, czy falownik :-)

    > Tam nie zaoszczędzi. Ale bardziej na północ czy też nocą - już jest
    > oszczędność.

    No a ja o tescie - to producent zasieg podaje z klimą czy bez?
    A dzis 30 stopni :-)

    No ale dobra - po miescie zasiegu mi raczej nie zabraknie,
    a w trasie to moze i klima znikomy procent zabiera :-)

    Podobnie zimą z grzaniem ... choc silnik i falownik sie grzeją :-)

    J.

  • 197. Data: 2022-08-04 20:14:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 16:36:04 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Podzieliło się. Nie na tyle, żeby chcieli przenosić koryta. Też jestem
    > zaskoczony.

    przenosic jak przenosic - nowych sie nie oplaca stawiac?

    > Zapewne też. I problem z infrastrukturą. Trzeba media dostarczyć...

    Jest kibel, to chyba dostarczone.

    A transformatory
    https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/frontend/web/user
    files/articles/p/przetargi-na-dzierzawe-miejsc-ob_93
    94/Elektromob%20X%20A1_A2_A4/zestawienie%20stacji%20
    trafo.pdf

    No - na szybkie ladowarki to nie bardzo starczy :-)

    no i np
    https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/frontend/web/user
    files/articles/p/przetargi-na-dzierzawe-miejsc-ob_93
    94/Elektromob%20X%20A1_A2_A4/informacja%20z%20otwarc
    ia%20ofert.pdf
    https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/frontend/web/user
    files/articles/p/przetargi-na-dzierzawe-miejsc-ob_93
    94/DZS.WZP.631.7.2019.115.ep%20rozstrzygni%C4%99cie%
    20przet.%20elektrom.%20A1%2C%20A2%2C%20A4.pdf

    ze strony
    https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/3187/Archiwum-
    przetargow-MOP

    To byl 2019 rok ... stoja juz te ładowarki?
    Jakie moce, ile stanowisk :-)

    J.

  • 198. Data: 2022-08-04 20:17:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 16:34:19 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Naprawdę tak ciężko użyć Google Maps?

    Ładowarkę z/obok jadłodajni - potrafisz znaleźć?

    > Ładowarki są w miastach, są na
    > d.k. 94 i wczoraj podałem linka - w tym roku są uruchamiane na MOPach
    > na wschód od Krakowa.

    Ale nie dk94 - interesuje nas cos mozliwie blisko A4, zjazdow z A4
    dokładniej mówiąc :-)

    Potrafisz spytac googla ... to dawaj wyniki :-)

    J.

  • 199. Data: 2022-08-04 20:55:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Thursday, August 4, 2022, 3:05:38 PM, you wrote:

    buduje-stacje-ladowania-na-a4-s7-oraz-s3-76677.html
    > Nie ma MOPów od Rzeszowa do Lublina, i w drugą stronę też, czego nie
    > rozumiesz?

    Ale pisaliśmy o A4 - na A4 są lub zaraz będą.

    > No i, jak do koryta, trzeba gdzieś zjechać, a chyba nie o to chodzi przy
    > drogach A/S

    Człowieku, to są świeżo wybudowane drogi!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 200. Data: 2022-08-04 20:58:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Thursday, August 4, 2022, 3:28:01 PM, you wrote:

> [...]

    > stanąć można było na godzinkę, i schabowego z pyrami i kapustą zjeść.
    > Ciepłe psy to se żryjcie we Wrocku razem z J.F.

    Człowieku, na MOPie przy Tarnowie masz po jednej stronie Subwaya a po
    drugiej knajpę. Czego się przypierdalasz? Poza tym - pytałeś o stacje
    benzynowe a teraz, trollu pierdolony, schabowego wymyślasz!

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan