  • 1. Data: 2023-10-12 20:37:31
    Temat: [elektryki] Możesz sobie wetknąć czajnik
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    "Norwegia uznała, że ładowanie auta elektrycznego ze zwykłego gniazdka
    może stanowić zagrożenie. W styczniu 2024 skończy się okres przejściowy,
    który pozwalał właścicielom nowych budynków na ładowanie aut
    elektrycznych przy wykorzystaniu zwykłych gniazdek."

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/aqm

    A nie mówiliście? :-)

  • 2. Data: 2023-10-12 22:24:07
    Temat: Re: [elektryki] Możesz sobie wetknąć czajnik
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ug9edb$c8t9$3@news.icm.edu.pl>
    user io pisze tak:

    > W styczniu 2024 skończy się okres przejściowy,
    > który pozwalał właścicielom nowych budynków na ładowanie aut
    > elektrycznych przy wykorzystaniu zwykłych gniazdek.

    czyli szukać starego budynku lub nie być właścicielem
    ale np na stancji mieszkać.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    jebać fliperów pasożytów hieny cmentarne

  • 3. Data: 2023-10-12 22:56:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.10.2023 o 22:24, PiteR pisze:
    > in <news:ug9edb$c8t9$3@news.icm.edu.pl>

    > czyli szukać starego budynku lub nie być właścicielem
    > ale np na stancji mieszkać.

    Nooo ...wallbox'y nie są nie wiadomo jak drogie. Gdybym miał elektryka z
    Type-2 to też bym szukał takiego gniazdka. A tak to se podłączam do
    zwykłego i uważam to za optymalne rozwiązanie na potrzeby codziennej
    eksploatacji.

    Niemniej jednak, co kogo obchodzi że ktoś podłącza sobie do gniazdka
    samochód a jakoś nie obchodzi, że podłącza bojler. Dyskutowaliśmy to.
    Raczej tu chodzi o to, by uczynić z tych wallboxów mechanizm
    kontrolowania. Pisałeś o tym.

    I te głupki z wiejskiej pewnie zrobią u nas to samo.

    Samo współdziałanie w gridzie ma oczywiście jakiś sens, ale na zdrowych
    zasadach a nie przez wymuszenia rozbójnicze.

  • 4. Data: 2023-10-13 13:21:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Oct 2023 20:37:31 +0200, io wrote:
> [...]
    > który pozwalał właścicielom nowych budynków na ładowanie aut
    > elektrycznych przy wykorzystaniu zwykłych gniazdek."

    Nie tak mówilismy.
    Tu chodzi o ryzyko pożaru i przeciążenie jednego gniazdka.
    Rozwiąże sie przez instalacje wallboxa lub lepszego gniazda..

    Ja straszyłem przeciązeniem sieci, jak takich gniazdek bedzie wiecej,
    oraz podatkiem :-)

    J.

  • 5. Data: 2023-10-13 13:25:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Oct 2023 22:56:53 +0200, io wrote:

> [...]
    > samochód a jakoś nie obchodzi, że podłącza bojler. Dyskutowaliśmy to.
    > Raczej tu chodzi o to, by uczynić z tych wallboxów mechanizm

    No, moze i racja.
    -jakies "inteligentne sieci" w tych wallboxach będą? Bo na razie chyba
    nie są. Tzn jakies takie zarządzane z zewnątrza, zeby elektrownia
    mogła szybko pobór prądu zmienić?

    -czy po prostu kase fiskalną do nich wsadzą ?

    > I te głupki z wiejskiej pewnie zrobią u nas to samo.

    Taa, pojutrze wybory, być moze juz nie będzie wypadało nazywać
    głupkami :-)

    J.

  • 6. Data: 2023-10-13 13:42:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-10-2023 o 13:25, J.F pisze:
> [...]

    Jest różnica.
    Bojler nie ciągnie prądu przez 30h non stop.

    Była już przecież o tym dyskusja.
    Powód jest taki, że Norwegia ma spierdzielone ogólnie gniazdka.
    Dlatego muszą się zabezpieczać.

    Szczegóły do odszukania sobie, jak kogoś interesują.

  • 7. Data: 2023-10-13 14:48:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Oct 2023 13:42:45 +0200, Cavallino wrote:

    > Jest różnica.
    > Bojler nie ciągnie prądu przez 30h non stop.

    Samochod tez raczej nie. Choc w sumie ... małą mocą mozna faktycznie
    długo ładować.

    Ale ... temperatura sie ustali IMHO w ciagu godziny czy dwóch,
    a tyle to moze i bojler grzac, czy inny grzejnik przy norweskiej zimie
    ..

    > Była już przecież o tym dyskusja.
    > Powód jest taki, że Norwegia ma spierdzielone ogólnie gniazdka.
    > Dlatego muszą się zabezpieczać.
    > Szczegóły do odszukania sobie, jak kogoś interesują.

    A UK ponoc ma najlepsze gniazdka ... u nich takiego zakazu nie
    planują?

    J.

  • 8. Data: 2023-10-14 11:06:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No, moze i racja.
    > -jakies "inteligentne sieci" w tych wallboxach będą? Bo na razie chyba
    > nie są. Tzn jakies takie zarządzane z zewnątrza, zeby elektrownia
    > mogła szybko pobór prądu zmienić?

    Z czasem na pewno.

    > -czy po prostu kase fiskalną do nich wsadzą ?

    To by druga była.

    > Taa, pojutrze wybory, być moze juz nie będzie wypadało nazywać
    > głupkami :-)

    Ufasz, że twój pan zrobi Ci dobrze?

  • 9. Data: 2023-10-14 11:35:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-10-2023 o 14:48, J.F pisze:

    > Samochod tez raczej nie.

    Jak podłączysz to zwykłego gniazdka to jak najbardziej może.

    > Ale ... temperatura sie ustali IMHO w ciagu godziny czy dwóch,

    Jaka temperatura?
    Bo w grzejących się kablach raczej będzie rosnąć.

  • 10. Data: 2023-10-14 12:31:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Samochod tez raczej nie. Choc w sumie ... małą mocą mozna faktycznie
    > długo ładować.

    To w ogóle nie byłoby tematu.

    > Ale ... temperatura sie ustali IMHO w ciagu godziny czy dwóch,
    > a tyle to moze i bojler grzac, czy inny grzejnik przy norweskiej zimie
    > ..

    Ale gdzie się ta temperatura ustali? W domu? :-)

    Bo jakby porównywać nagrzanie domu od zera stopni i ładowanie elektryka
    od zera to raczej ogrzewanie więcej energii wymaga.

    I tak samo dogrzanie dzienne więcej wymaga niż doładowanie dzienne.

    Zaryzykuję nawet, że Twizy od zera naładuję tym co na dogrzanie potrzeba :-)

    A gniazdka ... niewątpliwie palą się bo liche są, ale raczej nie przy
    pierwszym większym poborze energii tylko regularnym wykorzystywaniu w
    ten sposób. Nie ma większego znaczenia czy to samochód czy grzejnik.
    Może poza tym, że grzejnik niekoniecznie codziennie podłącza się i
    rozłącza. Ale to ciągle ... ja jakoś nie planuję zakupu jakiegoś
    cudownego gniazdka tylko dlatego, że ładuję elektryka. I tak, spaliło mi
    się jedno gniazdko, ale inne jakoś nie, więc nie ma reguły.