  • 1. Data: 2020-01-26 20:10:46
    Temat: f-S na bateriach z W10...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Wstawiłem po prostu partycję W10 z Acera -- nawet ruszył, choć w Acerowej
    rozdzielczości.
    (zamierzam rzecz jasna zainstalować od nowa 64W10)

    Dorzuciłem obok partycję WXP -- ruszyła, ale mam problemy po restarcie.

    Podmieniłem ogniwa w akumulatorze -- jest problem:
    infa wskazywane przez NHC:
    - napięcie 12147 mV (było przedtem ~9 V)
    - wear level 99% (tyle było)
    - capacity ... (jw.)
    - full capacity 111 mWh (jw.)
    - ładowanie 0 mA
    lampka od akumulatora miga bardzo rzadko
    akumulator nie podtrzymuje

    Co uczynić, by akumulator ruszył?
    Przewody polutowane, termometr nie jest przyklejony.

    Na luzie akumulator ma ponad 11 V i chyba każde ogniwo jest naładowane.
    (może trzeba rozładować przed wstawieniem?)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2020-01-27 17:50:46
    Temat: Re: f-S na bateriach z W10...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > - full capacity 111 mWh (jw.)
    > - ładowanie 0 mA
    > lampka od akumulatora miga bardzo rzadko

    Trzyma kilka sekund uśpienia i ułamek sekundy
    pracy; co jakiś czas lekko doładowuje się.

    > Co uczynić, by akumulator ruszył?

    https://www.youtube.com/watch?v=2ZJtY1Pt2D4

    Nie rozumiem tego bonusu:
    https://youtu.be/2ZJtY1Pt2D4?t=362

    Wystarczy mi kilka minut... Pełne cykle ładowania
    i rozładowywania obniżały kiedyś WearLevel -- czy
    tutaj (w tejże sytuacji) też jest to możliwe? Czy
    warto (sztucznie, poza notebookiem) rozładowywać
    ogniwa tak, by akumulator/sterownik ładowaniem
    zorientował się, że ogniwa jednak mają jakąś
    użyteczną pojemność?

    Time Voltage
    45:59 12.165
    46:00 12.165
    46:01 12.164
    46:02 12.164
    46:03 12.164
    46:04 12.164
    46:05 12.164
    46:06 12.162
    46:07 12.162
    46:08 12.162
    46:09 12.162
    46:10 12.162
    46:11 12.162
    46:12 12.590
    46:13 12.590
    46:14 12.169
    46:15 12.169
    46:16 12.166
    46:17 12.166
    46:18 12.166
    46:19 12.164
    46:20 12.164
    46:21 12.164
    46:22 12.164
    46:23 12.164
    46:24 12.163
    46:25 12.163
    46:26 12.163
    46:27 12.163
    46:28 12.193
    46:29 12.193
    46:30 12.167
    46:31 12.167
    46:32 12.167
    46:33 12.166
    46:34 12.166
    46:35 12.165
    46:36 12.165
    46:37 12.165
    46:38 12.164
    46:39 12.164
    46:40 12.163
    46:41 12.163
    46:42 12.163
    46:43 12.163
    46:44 12.163
    46:45 12.162
    46:46 12.162
    46:47 12.162
    46:48 12.162
    46:49 12.162

    Jak widać -- napięcie spada, co zachęca układ do doładowywania...

    Było więcej, na dodatek po nocnym odpoczynku akumulatora, ale WXP
    zawiesił się -- ma jakiś problem z keszem przeglądarek. Problem
    ów pojawia się niezależnie i od czasu pracy systemu, i od tego,
    co system właśnie wykonuje. Jeśli kesze nie są czyszczone
    dostatecznie często -- zwiecha pewna...

    Najwyraźniej ma to żaden związek ze złomem -- istotna jest
    zawartość keszy. Oglądanie pornusów ;) sprzyja zwiechom.
    Niby powinienem przerzucić wszystkie kesze na RAMdysk, by
    po starcie mieć czysto, ale jakoś nie chciało się mi... ;)
    (bo problem, ów występuje raczej rzadko)

    Nie zamierzam tego reperować, bo wkrótce być może WXP zupełnie
    zniknie z tego kompa.

    -=-

    Czy jest jakiś sposób na udostępnienie RAMdyskowi 1 GB tej części
    RAMki, której 32W10 nie widzi bezpośrednio? Wówczas bym miał pod
    32W10 3 GiB RAMki i 1 GB RAMdysku na SWAP. Tak mam pod 32WXP.

    Alternatywą jest 64W10 z 4 GiB -- wolnej RAMki zostaje ~tyle, ile
    w wypadku 32W10... 64W10 więcej widzi (o 1 GiB) ale i więcej (też
    o 1 GiB) zajmuje...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2020-01-28 19:23:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Wstawiłem po prostu partycję W10 z Acera -- nawet ruszył,
    > choć w Acerowej rozdzielczości.
    > (zamierzam rzecz jasna zainstalować od nowa 64W10)

    Zainstalowałem 32W10 -- mam 2 GB wolnej RAMki.
    Niby OK, ale...

    - Można wyłączyć toczpad za pomocą FnF6 bodajże, lecz
    spod 32W10 nie można ponownie go włączyć!

    Próbowałem różnych sztuczek, lecz toczpad po prostu
    zniknął z oczu 32W10. Pod WXP włączyłem bez trudu.

    - Nie działa wyłącznik WiFi/BT/UMTS.

    - Za pomocą FnF8 i FnF9 nie można regulować jasności ekranu.
    (można chyba regulować głośność za pomocą: FnF4,FnF5 i FnF6)

    Laptop był qpiony bez WXP -- miał coś, czego nie zbadałem,
    lecz co skopiowałem/zbakapowałem. (może kiedyś odtworzę
    i uruchomię)

    Start 32W10 z Seagate 500 GB 7200 rpm (niedawno reperowanego)
    jest bardzo szybki a sam system pełza nieźle, ale obciążenie
    CPU często sięga 99%.

    Zamierzam zainstalować od nowa 64W10 -- zobaczyć,
    ile zostanie mi RAMek i jak szybko/wolno to pełza.

> [...]
    > - full capacity 111 mWh (jw.)
    > - ładowanie 0 mA
    > lampka od akumulatora miga bardzo rzadko

    Czy można jakoś ożywić sterownik/elektronikę akumulatora?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

    AliExpress przysłał kolejny przewód:

    https://pl.aliexpress.com/item/32993170141.html 6,40 pln za 2 metry z mikroUSB

    4 przewody z magnetycznymi końcówkami są wzajemnie kompatybilne.
    (wszystkie 4 końcówki pasują do wszystkich 4 przewodów)

    Tego:
    https://www.aliexpress.com/item/STONEGO-Cable-LED-In
    dicator-USB-Type-C-Cable-Micro-USB-Cable-Adapter-Nyl
    on-Braided-Data-Sync/32807967428.html
    nie otrzymałem i toczę spór o 5,77 pln

    Seller's Proposal: No return & No refund

    Buyer rejected proposal

    Comments: Dear customer, hello. When arrived at destination country, the parcel
    won't update tracking information. We recommend that you contact the
    post office with number 460174938498 to check it. If you haven't receive it after
    contact , please contact us, we will help you. I appreciate the time you have
    taken
    to contact us about your order. Thank you, Best regards.

    Nie warto szukać przewodu, skoro inne ~w tym samym czasie trafiły bezproblemowo
    wprost
    do skrzynki pocztowej -- mowy nie ma o przetrzymywaniu na poczcie tak małej przesyłki
    tak długo, bo małe przesyłki są wrzucane wprost do skrzynki jak zwykłe listy a
    wszelkie
    takie przesyłki po 2 tygodniach są zwracane do nadawcy.

  • 4. Data: 2020-01-28 23:24:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-26 20:10, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > - wear level 99% (tyle było)
    > - capacity ... (jw.)

    > Co uczynić, by akumulator ruszył?

    zresetowac lub zaprogramowac ponownie kontroler

  • 5. Data: 2020-01-30 00:20:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" r0qcbq$mqv$3$m...@n...chmurka.net

    > zresetowac

    Jak to uczynić?

    > lub zaprogramowac ponownie kontroler

    Jak to uczynić?

    Jestem podejrzliwy -- podejrzewam, że zresetowanie
    jest łatwiejsze niż ponowne programowanie...

    Poza tym, że gniazdo zasilające laptop nie jest pewne,
    wtyczka jest mocno sfatygowana -- warto ;) ją co jakiś
    czas dosuwać mocniej, by nie wypadła a trzyma się słabo,
    gdyż od częstego/wieloletniego wsuwania i wysuwania starły
    się styki i częściowo odłamały, :) prze co teraz są znacznie
    krótsze niż były kiedyś...

    Wypadnięcie wtyczki sygnalizowane jest piśnięciem, więc
    łatwo na czas ją wsunąć ponownie, o ile bateria podtrzyma
    choćby na tę jedną chwilę...

    Mógłbym obciąż wtyczkę (wraz ze zgrubieniem -- zapewne
    jakimś magnetycznym odstraszaczem złych duchów) i wstawić
    nową... Może nawet warto by było zamienić sfatygowane gniazdo
    na krótki przewód zakończony gniazdem, które łączyłoby się
    z wtyczką zasilacza kilka cm poza laptopem...

    Ale na razie raczej ;) chcę pozostać przy tym, co teraz mam.

    -=-

    Może nawet spróbuję zainstalować 32W7 miast 32W10 -- wiele
    zależy od tego, czy na 32W zdołam zobaczyć 3 GB RAMek + 1 GB RAMdysku.
    (być może na 32W7 zdołam a na 32W10 nie zdołam lub inaczej...)

    [pogadałem pogadałem, uśpiłem czujność przeciwnika -- teraz zaatakuję!]

    -=-

    Więc jak zresetować?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2020-01-30 18:00:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-30 00:20, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "m4rkiz" r0qcbq$mqv$3$m...@n...chmurka.net

    > Jak to uczynić?

    > Jak to uczynić?

    pojęcia nie mam, bawiłem się tylko z bateriami lenovo

    generalnie googlaj model baterii lub scalaka kontrolera + cell swap czy
    cos podobnego i jezeli ktos to opanowal i sie podzielil to zrob tak samo

  • 7. Data: 2020-01-31 08:59:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" r0v24c$o93$2$m...@n...chmurka.net

    > pojęcia nie mam, bawiłem się tylko z bateriami lenovo

    > generalnie googlaj model baterii lub scalaka
    > kontrolera + cell swap czy cos podobnego
    > i jezeli ktos to opanowal i sie podzielil
    > to zrob tak samo

    Spróbuję... Sz_części_a...

    --