  • 1. Data: 2014-11-11 05:21:59
    Temat: filtry Marumi Exus
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    http://fotopolis.pl/n/17444/nowa-linia-filtrow-marum
    i-exus/
    No, powariowali z tymi cenami.
    :-(
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-11-11 13:49:41
    Temat: Re: filtry Marumi Exus
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 11 Nov 2014 05:21:59 +0100,
    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > Witam,
    > http://fotopolis.pl/n/17444/nowa-linia-filtrow-marum
    i-exus/
    > No, powariowali z tymi cenami.
    > :-(

    Ech, okaże się, że B+W robi produkty ekonomiczne ;).

    Swoją drogą, ciekawy jestem na ile lepsze są ich produkty z najwyższej
    linii, skoro obecne DHG Super Circular mają bardzo dobrą jakość.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 3. Data: 2014-11-12 01:12:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1j5ug24riftv0.1rryebjz9ecpo$.dlg@40tude.net>,
    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> wrote:

    > Ech, okaże się, że B+W robi produkty ekonomiczne ;).
    Ano.
    Filtry ochronne w cenie 500zl... Polary za 1500zl.

    > Swoją drogą, ciekawy jestem na ile lepsze są ich produkty z najwyższej
    > linii, skoro obecne DHG Super Circular mają bardzo dobrą jakość.
    Mhm.
    Mialem wlasnie kupic polar do mojej nowej 15. Mialo byc Marumi...
    Ale chyba popatrze na B+W.
    --
    TA

  • 4. Data: 2014-11-13 15:39:44
    Od: gowit <w...@g...com>

    > Filtry ochronne w cenie 500zl... Polary za 1500zl.

    Czy w dobie tych Photoshop'ów i innych cudów filtry tradycyjne mają jakiś sens?
    No może po za szarym.

  • 5. Data: 2014-11-13 22:03:15
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5...@g...c
    om>,
    gowit <w...@g...com> wrote:

    > Czy w dobie tych Photoshop'ów i innych cudów filtry tradycyjne mają jakiś
    > sens?
    > No może po za szarym.

    Powiedz, w jaki sposob Photoshop ochroni ci obiektyw.
    Redukcja odblaskow tez wygodniejsza filtrem...
    --
    TA

  • 6. Data: 2014-11-13 22:36:14
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-11-13 15:39, gowit wrote:
    > Czy w dobie tych Photoshop'ów i innych cudów filtry tradycyjne mają jakiś sens?

    Czy w dobie 3D Studio Max i współczesnych komputerów w ogóle
    warto robić zdjęcia?
    http://www.brightsideofnews.com/Data/2012_12_17/OTOY
    -Shows-the-Future-of-Computer-Graphics-Photorealisti
    c-Human/OTOY_RenderHuman_689.jpg

    http://img35.imageshack.us/img35/2189/sidebyside2033
    707.jpg

    > No może po za szarym.

    Sprawdzić: polaryzacja światła (google, wikipedia, liceum).

    ND jest zupełnie oczywiste.

    Nawet filtr dość łatwy do zastąpienia obróbką jest przydatny.
    Wszyscy zachwalają LV, bo niby naprawdę widać to, jak będzie wyglądała
    fotografia. Ale jeśli nad każdą potężnie zmodyfikujesz na kompie, to co
    Ci zostanie z tego LV? Chyba tylko kardowanie, a 100% pokrycia oferują
    i dobre wizjery optyczne. :)

    A tak: zakładasz filtry i jesteś już znacznie bliżej tego, co zobaczysz
    na kompie. I oszczędzasz trochę czasu przy obróbce.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 7. Data: 2014-11-14 00:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2014, gowit wrote:

    > Czy w dobie tych Photoshop'ów i innych cudów filtry tradycyjne mają jakiś sens?
    > No może po za szarym.

    A jak z RAWa wydłubiesz informację o polaryzacji na przykład?
    Jak ta informacja po "zdjęciu" z matrycy zginęła to jej nie ma.
    I już.

    Inną informacją, która ginie po naświetleniu, jest charakterystyka
    widmowa światła.
    Nie jest np. wykonalna dobra zamiana "ciepłego białego" na "zimne białe"
    zdjęć realnych przedmiotów, ze względu na metameryzm, czyli efekt wynikły
    z faktu że zarówno oświetlenie jak i odbicie *oraz* czujnik (jego filtr)
    mają charakterystykę widmową, a obserwowany "sygnał" to jest całka po
    złożeniu tych ch-k.
    "Odgięcie" charakterystyki *przed* filtrami kolorowymi (poprzez
    filtry kolorowe :D, ale "odwrotne" do ch-ki oświetlenia, co w praktyce
    jest niewykonalne, ale przybliżenie osiągnąć się da) moze poprawić sprawę.
    Ale to dość skrajny przypadek i pewnie rzadko stosowany.
    Jak ktoś jednak chce, to AFAIR wieki temu Janko Muzykant aplikował
    kolorowe zdjęcie przy świetle ... sodówki :> (tej pomarańczowej,
    niskoprężnej, z potężnym prążkiem, niemal monochromat).
    Jak się komu chce, to może pstryknąć i na zdjęciu skorygować tak żeby
    choć trochę niebieskiego było widać :D a potem spróbować tego samego
    na zdjęciu zrobionym z mocnym filtrem niebieskim.
    Nic to, że czas ekspozycji wzrośnie ze 100x, nie o tym mowa ;)
    (właśnie o stłumienie tego głównego prążka chodzi), taki skrajny
    przykład pokazuje, że *można* osiągnąć poprawę w tym zakresie
    (nawet jeśli wynik w takich warunkach jest kiepski i 10-krotna
    poprawa dalej wygląda słabo, to wynik różni się dość istotnie).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-11-14 00:59:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2014, Piotr Kosewski wrote:

    > Czy w dobie 3D Studio Max i współczesnych komputerów w ogóle
    > warto robić zdjęcia?

    Tak.
    Ani komputer ani człowiek nie są w stanie wyobrazić sobie, jakie
    skutki potrafi wygenerować np. głupota, dopiero po obejrzeniu
    efektu umiemy go powtórzyć, więc "ten pierwszy raz" zdjęciem
    jest nie do zastąpienia ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-11-14 11:24:54
    Od: gowit <w...@g...com>

    > Powiedz, w jaki sposob Photoshop ochroni ci obiektyw.

    Dekielek tańszy

  • 10. Data: 2014-11-14 12:25:44
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <0...@g...c