  • 11. Data: 2009-09-24 07:24:34
    Temat: Re: gdzie kupić ogniwa (akumulatory) LiIon na sztuki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Sep 2009 17:46:34 +0200, Zibias wrote:
    >Drogą kupna nabyłem akumulator do kamery:
    >CP810 Canona bodajże. Generalnie zmierzyłem w sklepie i na oko
    >wyglądało, że w środku siedzą sobie takie akumulatorki jak
    >mi były potrzebne, czyli 17500. Po otwarciu
    >zonk... siedzą piękne i owszem ale typu 18500. A ta zaraz nie włazi
    >do obudowy, no chyba że młotkiem sobie pomóc.

    Szlifierka nie mlotek :-)

    >Tak na marginesie zdecydowanie powszechniejsze w użyciu
    >są accu 18500 niż 17500.

    Mozna to jakos znalezc, czy trzeba szukac baterii o jednym rozmiarze
    18mm [z obudowa] ?

    J.

  • 12. Data: 2009-09-24 09:41:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Zibias wrote:

    > http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CGR_D-120_3.jp
    > http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CGR_D-120_4.jp
    > http://www.qwaterka.republika.pl/accu_CGR_D-120_5.jp

    Mowiły mi ciule w Batimexie, że do baterii używają tylko ogniw renomowanych
    firm (Sanyo/Panasonic/etc). W pokazanej baterii siedzi piękne ogniwo firmy
    JSD Battery Co., Ltd., nie do końca wiem czy można ją uznać za renomowaną...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 13. Data: 2009-09-24 11:43:56
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:h9ffgh$rmn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > ogniwo firmy JSD Battery Co., Ltd., nie do końca wiem czy można ją uznać

    Widać mało kto je otwiera, więc myślą, co za różnica. Sporo więcej dałem
    za firmówkę, bo na allegro takie bateryjki są za połowę ceny i do tego mają
    dwa razy większą pojemność. Ale na pojemność akumulatorków na allegro
    ja już nie patrzę, papier przyjmie wszystko, a klient jak ma wybierać między
    1100 a 3800 w tej samej obudowie, to weźmie to drugie. A że będzie miał
    800 to inna sprawa.

  • 14. Data: 2009-09-24 21:54:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zibias pisze:

> [...]
    > 1100 a 3800 w tej samej obudowie, to weźmie to drugie. A że będzie miał

    Na szczęście są na świecie jeszcze sklepy, gdzie sprzedawca podaje
    rzeczywistą pojemność akumulatora, niezależnie od nalepki producenta:

    "Product print '880mAh', the exact capacity is 550mAh"

    "Product print '2400mAh', the exact capacity is 1600mAh"

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-09-24 23:27:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Sep 2009 11:41:54 +0200, "Mikolaj Tutak"
> [...]
    >JSD Battery Co., Ltd., nie do końca wiem czy można ją uznać za renomowaną...

    Jesli mozna uznac Panasonica, to mozna i JSD.

    J.

  • 16. Data: 2009-09-25 08:50:30
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 24 Wrz, 23:54, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:
    > (...)
    > Na szczęście są na świecie jeszcze sklepy, gdzie sprzedawca podaje
    > rzeczywistą pojemność akumulatora, niezależnie od nalepki producenta:

    Akurat z DX'a tak do końca nie wiadomo co dostaniesz, np.
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19770 - za jednym razem
    miały pojemność prawie 2300, za drugim niecałe 2000. O diodach już
    nawet nie wspomnę, biny to chyba losują ;)

  • 17. Data: 2009-09-25 13:30:32
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    J.F. wrote:
    > On Thu, 24 Sep 2009 11:41:54 +0200, "Mikolaj Tutak"
    >
    > Jesli mozna uznac Panasonica, to mozna i JSD.

    Mozna prosić o rozwinięcie tej tezy?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj