  • 1. Data: 2009-09-17 22:41:05
    Temat: gdzie kupić ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    ...gniazda do świetlówek jednotrzonkowych 9W (G23) - macie pojęcie gdzie to
    można znaleźć ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-09-17 23:55:33
    Temat: Re: gdzie kupić ?
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Fri, 18 Sep 2009 00:41:05 +0200, sundayman wrote:

    > ...gniazda do ?wietlówek jednotrzonkowych 9W (G23) - macie pojecie gdzie
    > to mo?na znaleOEae ?

    Chodzi o coś takiego:
    1) http://pl.farnell.com/pro-elec/26-719-4355-50/uchwyt
    -lampy-g23-poziomy/
    dp/4742989
    2) http://tiny.pl/hqrjd
    3) Tutaj też powinni mieć: http://www.elika.com.pl/

    Pozdrawiam.

    --
    Łukasz.

  • 3. Data: 2009-09-18 00:09:07
    Temat: Re: gdzie kupia ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > 2) http://tiny.pl/hqrjd

    o to chodzi, dzięki serdeczne :)

  • 4. Data: 2009-09-18 00:13:16
    Temat: zasilanie świetlówek G23 jak ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Chciałbym przystosować elektroniczne balasty z świetlówek kompaktowych do
    zasilania świetlówki z wtykiem G23 - czyli takiej, która
    ma 2 piny zamiast 4. Można by to zrobić podobno rozbierając taką świetlówkę,
    bo wewnątrz ma ona 4 piny (2 połączone przez starter).
    Ale, chciałbym to zrobić porządnie, czyli bez takiego demontażu :)

    Czyli mniej więcej tak jak tutaj widać :)
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Making_ballas
    t_for_G23.jpg

    Ale, nigdzie nie mogę znaleźć opisu takiej przeróbki - macie może jakiś
    pomysł, jak by to zrobić ?
    Google przekopałem i nic wartościowego nie widzę...

    pozdr.

  • 5. Data: 2009-09-18 03:10:46
    Temat: Re: zasilanie świetlówek G23 jak ?
    Od: shg <s...@g...com>

    On 18 Wrz, 02:13, "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pomysł, jak by to zrobić ?
    > Google przekopałem i nic wartościowego nie widzę...

    http://pavouk.org/hw/lamp/en_index.html
    Kompaktowa ma dwie elektrody połączone przez kondensator / pozystor.
    Założenie podobne - ma nagrzać skrętki przepływającym prądem, tylko
    zapłon wygląda inaczej.
    Wydaje mi się, że wystarczy podłączyć te dwa skrajne wyprowadzenia z
    przetwornicy prosto do G23 i powinno ruszyć, ale głowy nie dam.