  • 11. Data: 2011-12-07 18:42:58
    Temat: Re: gminy i wsie ktore zmigrowaly do innych SN
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    W dniu środa, 7 grudnia 2011, 18:15:33 UTC+1 użytkownik L501 aneryS napisał:

    > W sumie zastanawiam siďż˝, kto siďż˝ bardziej spieszyďż˝, czy Tepsa z migracjďż˝,
    > czy ustawa o zmianie podzia�u kraju, migracja ta wydawa�a mi si�
    > niezrozumia�a w �wietle tego, �e do dzisiaj s� wi�ksze "odchy�ki" i
    nikt ich
    > nie prostuje, a tam ma�y kawa�ek, a wzi�to go pod lup�, ruch
    mi�dzystrefowy?
    > Inne koszta? Nie by�em ju� wtedy na bie��co i nie dosz�o do mnie, czemu
    tak.
    > Ale jak chodzi�o i ludzie si� przyzwyczaili?
    >
    > --

    Przytoczone "migracje" gmin okołostołecznych miały miejsce ładnych parę lat przed
    reformą administracyjną. Były po prostu dostosowaniem numeracji do właściwej SN,
    bardzo na rękę abonentom, TP była wręcz monitowana o to przez samorządy. Nie było
    wtedy zapisu o odpowiedniej taryfikacji, nie wiem czy i taryfikacja nie była
    "międzymiastowa".

  • 12. Data: 2011-12-07 19:25:53
    Od: "Piotr z Frosty" <p...@f...com>

    Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    on-forums@vbmi7...
    >4. Łagiewniki zmiana z SN 71 na 74

    A to prawdziwy ewenement, bo 71 zostało stolicą nowego województwa i
    wydawało się, że jest nie do ruszenia ;)
    Ale jaja

    >Szczytem schizy był fakt, że zmianę techniczną przynależności do SN w
    >gminie Trzemeszno TP zrealizowała 3 lata wcześniej niż Netia. >Sąsiedzi
    >drzwi w drzwi mieli inne AB jeśli byli u dwu różnych operatorów.

    W jaki sposób przebiegła ta zmiana, co dodano/przestawiono w numerze
    oprócz kierunkowego?

  • 13. Data: 2011-12-07 19:39:29
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    W Łagiewnikach była to zmiana mająca na celu ujednolicenie AB dla całego powiatu
    strzelińskiego. Była to jedyna gmina w jego strukturze z AB innym niż reszta gmin.

    Trzemeszno- TP w 2005 r. zmiana z 52 315 XXXX na 61 415 XXXX
    Netia - 1 lipca 2007 zmiana z 52 568 XXXX na 61 468 XXXX

    a więc mało inwazyjnie...

  • 14. Data: 2011-12-07 20:22:25
    Od: "Piotr z Frosty" <p...@f...com>

    ion-forums@yqcv9...
    >W Łagiewnikach była to zmiana mająca na celu ujednolicenie AB dla
    >całego powiatu strzelińskiego. Była to jedyna gmina w jego strukturze z

    Skoro tak dbano o ujednolicenie, to dziwne że Zbąszyń ostał się jako 68,
    w powiecie ze zmorfowanym Miedzichowem.

    >Trzemeszno- TP w 2005 r. zmiana z 52 315 XXXX na 61 415 XXXX
    >Netia - 1 lipca 2007 zmiana z 52 568 XXXX na 61 468 XXXX

    Posiadać dwa telefony w domu z różnymi SN-ciekawe ;)

  • 15. Data: 2011-12-07 20:38:57
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Ostał się bo w międzyczasie wprowadzono zapis o obowiązku taryfikacji strefowej w
    powiatach podzielonych granicami SN oraz pewnie dlatego, że w Zbąszyniu oprócz TP był
    i jest drugi popularny operator SPTElekom czy jak tam. A domknięcie PNK w ogóle
    ukróciło pomysły ujednolicenia.

    Jak już tu dziś napisałem oprócz Zbąszynia było jeszcze 7 gmin, o których migrację
    samorządy wnioskowały skutecznie tj. Ministerstwo je formalnie przeniosło, tylko
    operatorzy tego nie wykonali technicznie, bo NIKT nie ustalił jednocześnie terminu
    tego przełączenia. Dopiero po 5 lub 7 latach ( bo gminy przenoszono w PNK w dwu
    transzach ) gminy nieprzełączone wróciły formalnie do macierzy mocą PNK 09.

  • 16. Data: 2011-12-07 21:07:34
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 07.12.2011 18:59, wiwany pisze:

> [...]
    > gminie Trzemeszno TP zrealizowała 3 lata wcześniej niż Netia.
    > Sąsiedzi drzwi w drzwi mieli inne AB jeśli byli u dwu różnych

    Nic niezwykłego. Taki "dualizm" przetrwał do czasów dzisiejszych w dwóch
    gminach powiatu mieleckiego: Wadowice Górne i Radomyśl Wielki.
    Historycznie gminy należały do "starego" województwa tarnowskiego
    (0-14), po reformie znalazły się w województwie podkarpackim. Wszystkie
    "stare" numery obsługiwane przez TP (a nie było ich tam wiele, nawiasem
    mówiąc) nigdy nie doczekały się zmiany strefy z 0-14 na 0-17, gdy w tym
    samym czasie operatorzy alternatywni (bodajże Telefony Dębickie w
    Radomyślu i Polska Telefonika Wiejska w Wadowicach-logo to samo z
    bocianem, tylko dębickie z różowym tłem, a mieleckie z zielonym, po
    połączeniach spółek i zmianie nazwy Teler, by skończyć jako Multimedia
    Polska Południe) stosowali numerację 0-17. Oczywiście taryfikacja między
    numerami 0-14 i 0-17 była "lokalna".

    A dziś mamy numerację zamkniętą i nie ma już sensu tego sprzątać. Nowe
    numery TP zaczynają się na 17. Co ciekawe, niektóre instytucje używają
    dwóch numerów telefonów, np. Policja: 146661017 oraz 175845378.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2011-12-07 21:37:42
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Tyle, że w tych gminach dualizm nie wynikał ze zmian administracyjnych- operator
    niezależny działa tam na AB niezgodnym z przynależnością gminy do SN od początku, a
    nie na skutek przełączenia.

    Sens sprzątania byłby taki, żeby jednak AB było zgodne z tabelą przynależności gmin.
    No i chyba stanowi to utrudnienie dla kierowania wywołań alarmowych- niestety Tablice
    NKA od początku swego istnienia w ogóle tego dualizmu nie wykazują i nie
    uwzględniają. Co też nie powinno mieć miejsca.

    Ps. mamy tam zresztą chyba trypla ;-), bo oprócz numeracji TP starej 14 666 XXXX
    i numeracji niewłaściwej 17 787 (1- 5)XXX Multimediów działa tam też numeracja
    właściwa Multimediów 14 681 XXXX. Co jest reminescencją kolejnych przejęć operatorów.

  • 18. Data: 2011-12-07 21:55:28
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 07.12.2011 22:37, wiwany pisze:
> [...]
    > działa tam też numeracja właściwa Multimediów 14 681 XXXX. Co jest
    > reminescencją kolejnych przejęć operatorów.

    Raczej, pardon, "kwadrypla" - są przecież także numery 1758(3,4)xxxx
    matuchny Tepsy ;)

    Marek

  • 19. Data: 2011-12-07 22:16:46
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Kwadrupleta jeśli już :-)

    Ale czy nie jest tak, że to kilka dosłownie numerów ? Czyli numer spoza strefy na
    żądanie konkretnego abonenta ( np. wspomnianej tu policji ), a nie przydział bloku
    numeracji niewłaściwej ?

    Kiedyś dawnymi czasy nawet w TP była w cenniku dużo wyższa opłata za przyłączenie
    numeru ze strefy sąsiedniej,w miarę możliwości technicznych, ograniczone zresztą
    tylko do obszaru gminy graniczącej z sąsiednią SN. Bywało tak również nie tyle na
    żądanie ab. co z braku możliwości. Np. dotyczyło leśniczówek.

    Policyjny numer tepsiany może wynikać z ujednolicenia numeracji wszystkich
    komisariatów w powiecie i komendy powiatowej. Która to numeracja na 90% zresztą jest
    nakładką na jednolitą numerację sieci MSW tamże.

  • 20. Data: 2011-12-07 23:11:25
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    on-forums@yqbz41...
    > Kiedyś dawnymi czasy nawet w TP była w cenniku dużo wyższa opłata
    > za przyłączenie numeru ze strefy sąsiedniej,w miarę możliwości technicznych,
    > ograniczone zresztą tylko do obszaru gminy graniczącej z sąsiednią SN.

    Do konca lat 80. XX wieku (a może i dłużej) Kopalnia Węgla Brunatnego
    w Bełchatowie miała numer warszawski 30 0x xx (tego jestem pewien na 100%).

    Podobno (ale może jest to tylko urban legend) w owych czasach
    letnie posiadłości prominentów na Mazurach też miały
    warszawskie numery (z którejś CA na Pięknej - 21 albo 28).

    Piotr