  • 1. Data: 2011-11-14 08:37:32
    Temat: [golf 4] czujnik temperatury?
    Od: "fiber" <j...@p...onet.pl>

    Mam taki problem:
    Gdy już przyszły lekkie przymrozki, to po nocy na parkingu, zaraz po
    włączeniu silnika i pozostawieniu na jałowym - wyskakuje komunikat, żebym
    zatrzymał auto, bo jest za wysoka temperatura, co oczywiście jest bzdurą.
    Poziom cieczy jest ok.
    Jak samochód się troche rozgrzeje, np przejade nim pare minut z tym alarmem,
    zgaszę, włączę i jest ok.
    W ciągu dnia gdy nie jest mocno zimno, to po pracy odpala i jedzie bez
    żadnego alarmu.
    Na komputerze nie widać żadnego błędu. Wskaźnik wskazówkowy temperatury
    działa prawidłowo bo na początku potem przez narasta do 90. Więc to musi
    być jakiś inny czujnik

    Pytanie do znawców: czy ktoś miał takie coś i czy można z tym jeździć? Czy
    to sprawa samego czujnika temp czy coś jeszcze? zaprzyjaźniony,
    mechanik-amator powiedział że jak mnie nie denerwuje odgłos alarmu to można
    jeżdzic i olać to. Ma rację?

    --

    fiber

  • 2. Data: 2011-11-14 09:32:29
    Temat: Re: [golf 4] czujnik temperatury?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-14 08:37, fiber pisze:
    > Mam taki problem:
    > Gdy ju? przysz?y lekkie przymrozki, to po nocy na parkingu, zaraz po
    > w??czeniu silnika i pozostawieniu na ja?owym - wyskakuje komunikat, ?ebym
    > zatrzyma? auto, bo jest za wysoka temperatura, co oczywi?cie jest bzdur?.
    > Poziom cieczy jest ok.

    W starszych autach VAG-a były dwa czujniki od cieczy, jeden od wskaźnika
    na desce, drugi podawał wartości dla ECU.
    Zobacz czy u ciebie też występują dwa (nawet nie powiedziałeś jaki masz
    tam silnik) Idź do sklepu i powiedz, że chcesz czujnik cieczy ale
    podający wartości dla ECU a nie dla kierowcy.
    Jak są dwa to dostaniesz odpowiedni jak jeden to zostaniesz o tym
    poinformowany.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-11-14 09:43:54
    Od: "fiber" <j...@p...onet.pl>

    mam 1,9 TDI 110KM, czujniki są najprawdopodobniej 2.
    Ale czy do wymiany samego czujnika nie trzeba bedzie np spuszczac plynu
    chlodzacego?. Chodzi mi o czasochłonnosc takiej zabawy i czy rzeczywiscie
    mozna jezdzic mimo komunikatu ze jest za goraco.

  • 4. Data: 2011-11-14 09:48:45
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-14 09:43, fiber pisze:
    > mam 1,9 TDI 110KM, czujniki s? najprawdopodobniej 2.
    > Ale czy do wymiany samego czujnika nie trzeba bedzie np spuszczac plynu
    > chlodzacego?. Chodzi mi o czasoch?onnosc takiej zabawy i czy rzeczywiscie
    > mozna jezdzic mimo komunikatu ze jest za goraco.

    Spuszczać nie trzeba, przynajmniej nie cały, jakaś część się przy
    wymianie trochę rozleje, pamiętaj tylko aby robić to na zimnym siniku i
    uważać żeby w układzie nie było ciśnienia (odkręć korek). Przed wymianą
    dokup sobie minimum 1L płynu chłodzącego do uzupełnienia ubytku ;)

    Czujnik kosztuje pewnie w okolicach 100zł (zamiennik nawet taniej),
    lepiej wymienić bo czujnik może podawać błędne wartości dla ECU i np
    będą problemy z uruchomieniem silnika, źle dobrana dawka wtryskowa paliwa.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-11-14 10:02:58
    Od: "fiber" <j...@p...onet.pl>

    > Czujnik kosztuje pewnie w okolicach 100zł (zamiennik nawet taniej), lepiej
    > wymienić bo czujnik może podawać błędne wartości dla ECU i np będą
    > problemy z uruchomieniem silnika, źle dobrana dawka wtryskowa paliwa.

    No tak, na wyczucie to mam większe spalanie

  • 6. Data: 2011-11-14 10:31:35
    Od: redi <s...@o...pl>

    > Mam taki problem:
    > Gdy ju? przyszry lekkie przymrozki, to po nocy na parkingu, zaraz po
    > wrączeniu silnika i pozostawieniu na jarowym - wyskakuje komunikat, ?ebym
    > zatrzymar auto, bo jest za wysoka temperatura, co oczywilcie jest bzdurą.

    Napisz dokładnie (zacytuj) ten że komunikat, bo na 99% to nie czujnik
    temperatury, tylko czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
    Zbiera się na nim trochę syfu i świruje. W ekstremalnym przypadku trzeba
    wyjąć zbiorniczek wyrównawczy i wyczyścić czujnik (takie druciki). U
    mnie pomogło czyszczenie bez spuszczania płynu starą szczoteczką do
    zębów z twardym włosiem :)

    pozdr,
    Radek

  • 7. Data: 2011-11-14 10:40:13
    Od: "fiber" <j...@p...onet.pl>

    jutro, z rana przepisze dokładnie komunikat po niemiecku ;)
    teraz jak juz przejechalem z domu do roboty to sie nie pokaze

    --

    fiber

  • 8. Data: 2011-11-14 11:20:28
    Od: redi <s...@o...pl>

    > jutro, z rana przepisze dokradnie komunikat po niemiecku ;)
    > teraz jak juz przejechalem z domu do roboty to sie nie pokaze

    Jeżeli po niemiecku masz coś w rodzaju: "Kuhlmittel prufen betriebs
    anleitung" to na 99% będzie to to o czym pisałem wcześniej.

    pozdr.
    Radek

  • 9. Data: 2011-11-14 11:50:55
    Od: "fiber" <j...@p...onet.pl>

    > Jeżeli po niemiecku masz coś w rodzaju: "Kuhlmittel prufen betriebs
    > anleitung" to na 99% będzie to to o czym pisałem wcześniej.

    Zdaje sie ze wlasnie taki opis jest + sygnaly dzwiekowe.

    A gdyby czujnik temp dla ecu byl padniety to komunikat bylby inny?

    pozdr

  • 10. Data: 2011-11-14 12:59:16
    Od: redi <s...@o...pl>

    > A gdyby czujnik temp dla ecu byl padniety to komunikat bylby inny?

    Jakby to padł czujnik temp. dla ecu to nie było by żadnego komunikatu na
    zegarach, chyba że pojawił by się "motor werkstatt" + migająca kontrolka
    świec żarowych, ale nie sądzę żeby niesprawny czujnik temp. aż tak
    manifestował swoją niesprawność.

    pozdr,
    Radek