  • 11. Data: 2021-01-27 21:36:33
    Temat: Re: Bank godny zaufania...?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-27 16:49, Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Te najwyżej notowane już dawno tą walkę przegrały.

    > Zakładam że nie piszesz o obecnych kryptowalutach - to jest dopiero
    > przekręt.

    Na dzień dzisiejszy cmc pokazuje 3971 projektów krypto, wrzucanie ich od
    jednego worka pt. przekręt to takie dosyć drastyczne uogólnienie...

  • 12. Data: 2021-01-27 21:38:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Zgadza się.
    To tak jak z socjalizmem w teorii jest genialny a w praktyce jak się
    motłoch tym zajął...

    Ale... Banksterka już w teorii jest ZŁEM WCIELONYM ;-) tylko tak się
    utarło że jest nam POTRZEBNA ;-)

  • 13. Data: 2021-01-28 11:01:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Wednesday, January 27, 2021 at 4:49:09 PM UTC+1, Krzysztof Halasa wrote:

    > Zakładam że nie piszesz o obecnych kryptowalutach - to jest dopiero
    > przekręt.

    Jeśli myślisz o tych kryptowalutach, które od początku są tak pomyślane, aby na
    koniec wydymać tych, co w nie zainwestowali, to oczywiście masz rację. Ale nie
    wszystkie chyba należą do tej kategorii. Na pewno nie bitcoin.

    Natomiast oczywiście to, co się robi z tymi walutami, czyli spekulacja (w sensie
    ekonomicznym) to jest coś, co jest uznane za dopuszczalne - niezależnie od tego, czy
    dotyczy to walut fiducjarnych, cyfrowych, surowców, commodities, akcji - wszystkiego.
    Więc fakt, że rządy próbują położyć łapę na kryptowalutach wynika przede wszystkim z
    tego, że na całej reszcie już (od zawsze, albo prawie zawsze) łapę te rządy położyły
    - z wyjątkiem obiegu gotówki, która powoli (ale coraz szybciej) zanika.
    W tym sensie kryptowaluty są ostatnim bastionem prywatności w gospodarce
    finansowej...

    witrak()

  • 14. Data: 2021-01-28 11:30:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W tym sensie kryptowaluty są ostatnim bastionem prywatności w gospodarce
    finansowej...
    kiedyś, ktoś wpadł na genialny pomysł. wyeliminujemy gotówkę, aby
    ludziom było wygodniej. przy okazji zyskamy 100% obraz przepływu
    pieniądza. dla normalnych ludzi, jest to zagrożenie..... wycieku
    informacji. gdzie, co, za ile kupili. Ale i bez płacenia kartą, zgadzamy
    się na śledzenie przez google, sieć gsm wszechobecne kamery ip...
    Natomiast 100% wiedza o przepływie pieniędzy, w zasadzie eliminuje szarą
    strefę, przestępstwa, kradzieże. możesz ukraść rower, ale juz go nie
    sprzedasz. Możesz go co najwyżej wymienić na... kradziony telefon. Na
    siatkę zakupów żywnościowych będzie trudno - prawda?
    Ale ktoś inny miał w dupie fakt, że ta "broń" która jest super szkodliwa
    dla oszustów, złodziei, wszeliego rodzaju kombinatorów żyjących bez
    pracy, jest też w 3% godząca w normalnych ludzi. wiec... wymyślił
    kryptowaluty. i teaz bez problemu za lewy towar płacisz ułamkiem
    bitcoina. Kurtyna

    ToMasz

  • 15. Data: 2021-01-28 11:50:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >motłoch tym zajął...

    >Ale... Banksterka już w teorii jest ZŁEM WCIELONYM ;-) tylko tak się

    Czyli kapitalizm w teorii jest genialny, ale niestety elity sie nim
    zajęły :-)

    J.

  • 16. Data: 2021-01-28 13:47:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "Elyty" go ZBOLSZEWIŁY i powstało zwyrodniałe zakłamane skomplikowane
    PAŃSTWO OPIEKUŃCZE gdzie każdy złodziej znajdzie sobie niszę i sposób
    okradania bliźniego ;-)

  • 17. Data: 2021-01-28 13:50:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Są tacy co prawem człowieka nazywają możliwość zabicia innego człowieka.
    Są tacy co prawem człowieka nazywają możliwość płacenia gotówką.

    Jak im wszystkim DOGODZIĆ? ;-)

  • 18. Data: 2021-01-28 16:26:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

> [...]
    > pomyślane, aby na koniec wydymać tych, co w nie zainwestowali, to
    > oczywiście masz rację. Ale nie wszystkie chyba należą do tej

    Nie wiem o początku, ale niestety bitcoin dokładnie do tego służy.
    Służy właściwie głównie do 2 rzeczy:
    - żeby posiadacze pierwszych bitcoinów wydoili nowych tzw. "inwestorów"
    - żeby bardziej świadoma część tzw. "rynku" doiła część mniej świadomą.

    Nie żeby to jakieś wyjątkowe było. Spekulacje, papiery śmieciowe, to nie
    jest żadna nowość. W tym przypadku różnica jest tylko taka, że te
    "papiery" są absolutnie śmieciowe (nie mają pokrycia w niczym), że
    wygenerowanie ich jest znacznym kosztem dla generujących - i dla
    społeczeństwa, i że nawet nie można mieć - w razie jakichś problemów -
    pretensji do nikogo.

    > Natomiast oczywiście to, co się robi z tymi walutami, czyli spekulacja
    > (w sensie ekonomicznym) to jest coś, co jest uznane za dopuszczalne -

    Owszem. Amber Goldy i podobne im GetBacki też są w tym sensie uznane za
    dopuszczalne. Mi się jednak nie podobają.

    Aaa, zapomniałem - haracze za odszyfrowywanie plików opłacane
    w bitcoinie też są "uznane za dopuszczalne". W końcu - usługa :-)

    > W tym sensie kryptowaluty są ostatnim bastionem prywatności w gospodarce
    finansowej...

    Tak tak. Zwłaszcza dla kogoś innego niż spec od kryptologii (a także
    sieci itp). Sprzyja temu także publikowanie wszystkich szczegółów
    rozliczeń :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2021-01-28 16:44:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> writes:

    > kiedyś, ktoś wpadł na genialny pomysł. wyeliminujemy gotówkę, aby
    > ludziom było wygodniej. przy okazji zyskamy 100% obraz przepływu
    > pieniądza.

    Tyle że obecnie tak wcale nie jest. W każdym razie nie przez eliminację
    gotówki. To jest system rozproszony, i nie ma możliwości śledzenia
    całego społeczeństwa (technicznie to jest wykonalne bez problemu - ale
    nie wolno tego robić, i zakłada się, taka próba wyszłaby szybko na jaw,
    ponieważ musiałoby być w nią zaangażowanych wielu ludzi).

    Ponadto, w dalszym ciągu funkcjonuje gotówka (co jest korzystne -
    dlaczego ktoś miałby decydować za posiadacza pieniędzy co mu się
    bardziej opłaca).

    Zagrożenia są zupełnie inne - centralne rejestry faktur, powiązane
    z danymi np. GSM itp.

    > dla normalnych ludzi, jest to zagrożenie..... wycieku
    > informacji. gdzie, co, za ile kupili.

    Tyle że to wymagałoby szpiegowania w każdym sklepie i w każdym banku.

    > Ale i bez płacenia kartą,
    > zgadzamy się na śledzenie przez google, sieć gsm wszechobecne kamery

    Właśnie. "Zgadzamy się" to raczej eufemizm, nie widzę tu wyboru
    (w szczególności jeśli chodzi o kamery). Pandemia nieco poprawiła
    sytuację.

    > Natomiast 100% wiedza o przepływie pieniędzy, w zasadzie eliminuje
    > szarą strefę, przestępstwa, kradzieże. możesz ukraść rower, ale juz go
    > nie sprzedasz. Możesz go co najwyżej wymienić na... kradziony telefon.

    Akurat. Z tym nigdy nie było problemu, i ta cała inwigilacja wcale w nim
    nie przeszkadza. Równie dobrze możesz go wymienić na zupełnie legalny
    towar, dokładnie tak samo możesz dać łapówkę, itd. Problemu nie ma, gdy
    ktoś z góry wie, że potrzebuje się zabezpieczyć. Problem mają ci, którzy
    o takiej potrzebie dowiadują się po fakcie.

    > Na siatkę zakupów żywnościowych będzie trudno - prawda?

    Dlaczego? Może być cokolwiek, co ma wartość, i czego posiadanie nie jest
    ewidencjonowane. Wiele razy bywało tak, że lokalną walutą nikt nie
    regulował żadnych większych zobowiązań, i jakoś samo to wielkim
    problemem nie było.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2021-01-28 17:57:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-28 11:30, ToMasz wrote:
> [...]
    > pracy, jest też w 3% godząca w normalnych ludzi. wiec... wymyślił
    > kryptowaluty. i teaz bez problemu za lewy towar płacisz ułamkiem

    Czy którykolwiek bohater ostatnio ujawnianych afer rządowych gdzie
    płacono przelewami coś sobie robi z takich teorii?

    Ta olbrzymia nadaktywność państwa godziłaby może w prymitywnych
    złodziei, ale jeżeli sumy są odpowiednio wysokie (na tyle że opłaca się
    je przepuścić przez słupa czy kraj niewspółpracujący) to można by takich
    oszustów cmoknąć jeszcze bardziej.

    A poza tym popyt rodzi podaż - dosyć szybko wróciłby barter tam gdzie
    byłoby to opłacalne.

    Mylisz jakieś utopijne państwo z szarą rzeczywistością.