  • 1. Data: 2021-01-21 16:54:38
    Temat: Konto w spadku
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jesteśmy w trakcie załatwiania rzeczonych spraw. Ile taka operacja
    musi/powinna/może trwać?

    1. Bank numer jeden.
    - środki ulokowane w funduszach. Wypłata pojawiła się po 5 dniach.
    - środki ulokowane na kontach. Ma być w ciągu 10 dni. Czekamy.

    2. Bank numer dwa.
    - środki na kontach. Mają być w ciągu miesiąca. What???

    3. Bank numer trzy.
    - środki na kontach. Mają być w ciągu - uwaga, uwaga, tadam - 60 dni
    ROBOCZYCH. Djkn, to są TRZY MIESIĄCE.

    Nie ma na nich jakiegoś młotka? Wolno im tak?

    A gdybym był biedną sierotką/wdową bez innych środków utrzymania?

    MJ

  • 2. Data: 2021-01-21 19:15:24
    Temat: Re: Konto w spadku
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 16:54, Michal Jankowski pisze:
    > Jesteśmy w trakcie załatwiania rzeczonych spraw.

    To znaczy nie "konto w spadku", ale "wypłata środków po
    notarialnym/sądowym stwierdzeniu/podziale spadku".

    > 1. Bank numer jeden.

    Ale czemu tak? Pisz nazwami, proszę. No chyba nie naruszasz tajemnicy
    bankowej, czy innego dobrego imienia.

    > A gdybym był biedną sierotką/wdową bez innych środków utrzymania?

    Podobno ZUS wypłaca w kilka dni zasiłek pogrzebowy. Środki emerytalne -
    koło dwóch tygodni.
    Unum (dawniej Pramerica) deklaruje kilka dni.

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2021-01-21 20:22:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    [OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

    Jeśli strach trzymać kasę w banku to lepiej już w skarpecie niż w trzech
    bankach.

    Taki trudny jest dostęp do konta?

    To jak z trzema żonami w haremie? Większa szansa że którejś głowa nie
    będzie bolała? ;-)

  • 4. Data: 2021-01-21 20:25:57
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 20:22, _Master_ pisze:
    > [OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

    Eeee, jesteś nowy na grupie?
    Albo inaczej - czy myślisz, że normalni ludzie, mający jedno konto w
    jednym (jedynie słusznym) banku, chcieliby tu pisać i mieliby o czym?

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2021-01-21 20:29:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > [OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

    Żeby np. kartę mieć w innym banku niż konto z dużymi pieniędzmi?

    > To jak z trzema żonami w haremie? Większa szansa że którejś głowa nie
    > będzie bolała? ;-)

    To nie jest takie śmieszne. Pady banków/przerwy techniczne się zdarzają.

    KJ

  • 6. Data: 2021-01-21 20:39:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 19:15, Alf/red/ pisze:
    > W dniu 21.01.2021 o 16:54, Michal Jankowski pisze:
    > Ale czemu tak? Pisz nazwami, proszę. No chyba nie naruszasz tajemnicy
    > bankowej, czy innego dobrego imienia.

    Ależ prąciebardzo - ten ze skarbonką, mbąk i zmylenium.

    I co, polecisz do Millenium zamknąć konto, bo przeciągają wypłatę spadku?

    Bardziej mnie interesuje, czy nie ma na to jakiegoś przepisu i czy np.
    mogę się domagać jakichś odsetek (tak, wiem, przy tych stopach bez
    sensu) albo czegoś.

    > Podobno ZUS wypłaca w kilka dni zasiłek pogrzebowy.

    To nawet na pół pogrzebu nie starcza.

    Środki emerytalne -
    > koło dwóch tygodni.

    Nie wiem, co to są środki emerytalne. Renty wdowiej 3 dni po zgłoszeniu
    nie było (ale nie spodziewaliśmy się, obiecywali bodajże 30 dni),
    miesiąc później była z wyrównaniem. Do ZUS zastrzeżeń nie mam.

    Wypłaty z polis ubezpieczeniowych też idą sprawnie. Tylko te banki... A
    na mbank pożalę się jeszcze osobno.

    > Unum (dawniej Pramerica) deklaruje kilka dni.

    A to, to nie wiem co.

    MJ

  • 7. Data: 2021-01-21 20:40:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 20:22, _Master_ pisze:
    > [OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

    Czy ja gdzieś pisałem, że to były wszystkie konta?
    :)

    MJ

  • 8. Data: 2021-01-21 20:49:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Nie ma na nich jakiegoś młotka? Wolno im tak?
    > A gdybym był biedną sierotką/wdową bez innych środków utrzymania?

    Czy w każdym z tych banków środki są na jednakowych warunkach
    zdeponowane? Bo może to sa okresy wypowiedzenia. Spadkobiercy wchodzą
    niejako w prawa spadkodawcy.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-01-21 20:53:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Czy w każdym z tych banków środki są na jednakowych warunkach
    > zdeponowane? Bo może to sa okresy wypowiedzenia. Spadkobiercy wchodzą
    > niejako w prawa spadkodawcy.

    Jak sobie wyobrażasz wypowiedzenie umowy przez zmarłego?

    MJ

  • 10. Data: 2021-01-21 21:04:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-21 o 20:29, Kamil Jońca pisze:

    > Żeby np. kartę mieć w innym banku niż konto z dużymi pieniędzmi?

    To strach mieć kartę do konta z dużymi pieniędzmi?
    Słyszałem że te ataki hakierskie to łapią sięludzie wyjątkowo
    nieostrożni łatwowierni albo nie ogarniający technologii.
    Normalni inteligentni mają się czego bać?

    > To nie jest takie śmieszne. Pady banków/przerwy techniczne się zdarzają.

    I to może w XXI wieku spowodować kłopoty dla klienta banku?

    Nie dostanie pieniędzy jak będzie potrzebował?