  • 41. Data: 2021-01-27 12:40:47
    Temat: Re: Konto w spadku
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Peter <k...@w...pl> writes:

    > hm, masz jakieś dowody (nr ustawy, komentarze etc), że jest tak jak piszesz?.
    >
    > IMHO, tylko w dwóch przypadkach płaci się tylko od zysków kapitałowych
    > -> 1. gdy żyje małżonek/a to dziedziczy on/a 50% jednostek i płaci 19%
    > tylko od zysków kapitałowych. 2. gdy spadkodawca sporządził pisemną
    > dyspozycję komu daje ( ale tylko do 20-krotnośći średniego
    > wynagrodzenia) też tylko 19% od zysku
    > Pozostali spadkobiercy płacą od całości 19%.
    >
    > Jeżeli się mylę i coś się zmieniło w ustawach to podaj podstawę prawną.

    https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit/pit/ustawa-p
    it/684777,Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycz
    nych-art-2223.html
    pkt 1m)

    1m. W przypadku odpłatnego zbycia udziałów w spółce kapitałowej,
    udziałów w spółdzielni oraz papierów wartościowych, wykupu przez
    emitenta papierów wartościowych albo odkupienia (umorzenia) tytułów
    uczestnictwa w funduszach kapitałowych, a także zwrotu wkładów albo
    udziałów w spółdzielni, nabytych przez podatnika w drodze spadku,
    kosztami uzyskania przychodu są wydatki poniesione przez spadkodawcę w
    celu objęcia lub nabycia tych udziałów w spółce kapitałowej oraz
    papierów wartościowych, udziałów albo wkładów w spółdzielni, a także na
    nabycie tych tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych.

    o to chodzi?
    KJ

  • 42. Data: 2021-01-27 12:48:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 26 stycznia 2021 o 13:00:53 UTC+1 Akarm napisał(a):

> [...]
    właśnie dla tych biednych sierotek/wdów z postu OP, o których nikt nie pomyślał w
    sensie tego, by posiadały choćby własne konto, bo co dopiero mówić o własnych
    pieniądzach - no, te (tzn. pieniądze, nie konto) się jeszcze ostatecznie da
    zorganizować nawet po śmierci "utrzymującego", jeśli był na tyle przewidujący, że
    dyspozycję na wypadek śmierci bankowi wydał (hmm, ciekawe, czy to może być dyspozycja
    jedynie przelewu, czy też np. umożliwienia wypłaty w kasie np. "na PESEL"?).
    lasach (tzn. sam nie widziałem, kolega mówił, że widział): "pogrzeb 950zł, reszta
    zasiłku pogrzebowaego do odbioru następnego dnia w kasie firmy" (tzn. to 950zł to tak
    sprzed ładnych kilku lat niestety).

    > Ciekawe, czy sam zrozumiesz, co napisałeś? :D

    Cóż mogę napisać, jedynie tyle, że cieszę się, że Cię covid nie zdmuchnął - ale
    trzeba uważać, powoduje zakrzepy i mikroudary, przez co pogarsza ogólne myślenie.
    Zdania złożone i ich rozbiór były już w podstawówce, popytaj wnuków - oni powinni
    zrozumieć, co napisałem. Bo do dygresji 7. stopnia daleko jeszcze baaardzo. Ew. wskaż
    błędy.

  • 43. Data: 2021-01-28 20:01:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 21 stycznia 2021 o 09:55:03 UTC-6 Michal Jankowski napisał(a):
    > Jesteśmy w trakcie załatwiania rzeczonych spraw. Ile taka operacja
    > musi/powinna/może trwać?
    >
    > 1. Bank numer jeden.
    > - środki ulokowane w funduszach. Wypłata pojawiła się po 5 dniach.
    > - środki ulokowane na kontach. Ma być w ciągu 10 dni. Czekamy.
    >
    > 2. Bank numer dwa.
    > - środki na kontach. Mają być w ciągu miesiąca. What???
    >
    > 3. Bank numer trzy.
    > - środki na kontach. Mają być w ciągu - uwaga, uwaga, tadam - 60 dni
    > ROBOCZYCH. Djkn, to są TRZY MIESIĄCE.
    >
    > Nie ma na nich jakiegoś młotka? Wolno im tak?

    Zapytac o podanie podstawy prawnej.
    Ty sie ciesz ze ci nie kazali grupowej pielgrzymki rodzinnej czynic i po prostu
    wyplaca nalezna czesc niezaleznie od tego co zrobia pozostali spadkobiorcy.

    Zapytaj o podstawe i jak to jest jakis lokalny regulamin to mozesz sprobowac
    powalczyc. Bo zakladam ze w ustawie jak pisze to najpewniej "bez zbednej zwloki".