eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
  • Data: 2022-07-11 22:34:18
    Temat: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.07.2022 o 20:41, Piotr Gałka pisze:

    > Takie podsumowanie co mi się teraz wydaje aby się upewnić.
    >
    > 1. VAT-owiec wystawia fakturę.

    Tak

    > 2. Jeśli to za co wystawia fakturę jest przedmiotowo zwolnione z VAT (z
    > którejś tam wypowiedzi kojarzę, że korki są zwolnione) to nadal wystawia
    > fakturę VAT, ale w miejscach gdzie normalnie są kwoty VAT pisze zw.

    Tak, podobnie jak ze sprzedażą 8%, 5% i 0% (tak, oprócz zw. jest jeszcze 0%)

    > 3. Nie VAT-owiec wystawia Rachunek.

    Tak

    > Nie umiem pozbyć się myślenia o tym jak o oddzielnej działalności.

    Oddzielne źródło przychodu, działalność jedna.

    > Czyli różnica między produkcją a wynajmem jest większa niż między
    > produkcją a usługami (zakładam, że korki można nazwać usługami).

    Tak sobie to wymyślił ustawodawca.

    > Zastanawiam się co oznacza 'odmienna forma działalności'.
    > Czy dobrze kombinuję, że to co pisałeś dotyczy wynajmu nie będącego
    > działalnością gospodarczą.

    Naturalnie.

    Jak wynajem w formie działalności
    > gospodarczej to nie będzie odmienną formą od drugiej działalności bo się
    > okaże, że nie są dwie działalności a jedna?

    Tego nie wiem. Moja firma nie posiada nieruchomości na wynajem. Ba, nie
    posiada w ogóle nieruchomości :)

    > Sorry, że w koło Macieja to samo, ale w sumie w błąd wprowadza mnie
    > fragment z podanego przez Ciebie linka:
    >
    > "Pamiętaj! Wybór przez wspólnika stawki liniowej PIT skutkuje
    > opodatkowaniem w tej formie wszystkich jego dochodów z działalności
    > gospodarczej."
    >
    > Nie przeglądałem całości - wysłałem sobie link na domowy komputer z
    > planem, że przejrzę (ale nie wiem czy dziś).
    > Ale przejrzałem okolicę tego zdania i nie znalazłem nigdzie
    > analogicznego mówiącego, że wybranie rozliczenia według skali w SPJ też
    > skutkuje opodatkowaniem w tej formie wszystkich dochodów z DG.

    Dlaczego miałoby być inaczej? Wszak to jedna działalność. Wydaje mi się,
    że to już wcześniej pisałem.

    > Dlatego ponownie pojawiła mi się ta wątpliwość.

    > To już ostatecznie wiem, że ryczałt odpada.
    > Po raz drugi ostatecznie :)

    > Emerytura spowoduje, że kwota wolna ze skali i tak będzie
    > 'wykorzystana'. To powoduje, że wykresy podatek=f(dochód) są znacznie
    > bliżej siebie i potencjalny 'zysk' ze skali jest mniejszy niż w sytuacji
    > bez tej emerytury. Czyli logiczniejszy jest liniowy bo jak się uda
    > przekroczyć próg to 'strata' ze skali szybko rośnie.

    Nie znam się na emeryturach, ale czy przypadkiem nie ulega zawieszeniu
    jeśli emeryt dorabia na boku?

    > Pytanie z zupełnie innej beczki.
    > Czy to prawda, że od przyszłego roku najem z definicji wpadnie w ryczałt?
    > Ostatnie zmiany nic w tym temacie nie zmieniły?

    Nie mój temat, ale czy nie jest już tak od tego roku?

    > Pozostało mi się zorientować, czy KPiR lepiej sobie jakoś samemu
    > prowadzić, czy skorzystać z tego co oferuje np. mBank.
    > Miesiąc temu (albo dawniej) trochę przeglądałem ich opis na ten temat,
    > ale nie pamiętam aby było jakoś tak krok po kroku do poziomu
    > pojedynczych zapisów. Albo jeszcze nie wszystko przejrzałem.

    KPIR przy paru fakturach na krzyż nie jest skomplikowana. Pytanie ile
    mBank każe sobie płacić za KPiR.

    > Doba jest zdecydowanie za krótka :(

    Szybko biegnij na zachód :)

    --