eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Date: Wed, 13 Jul 2022 16:02:16 +0200
    <ta6c83$2pe$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62c93d7e$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahdiq$mre$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cc484c$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahqsh$v2l$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cc894b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <tajo34$47p$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cd90c6$0$502$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2022-07-12 o 17:18, Pete pisze:

    > źródła mogą być takie i takie, ale podatnikiem VAT czynnym się jest albo
    > nie jest. Nie można być i nie być.

    - nasza SPJ jest podatnikiem VAT,
    - my, wspólnicy nie jesteśmy,

    Ale jeśli któryś z nas dodatkowo rozpocznie działalność z definicji
    podlegającą VAT to wtedy powstanie sytuacja którą ja określiłbym tak:
    - jako wspólnik SPJ nie jestem VAT-owcem,
    - jako robiący to i owo jestem VAT-owcem.

    > Tak, jest chyba kilkanaście pozycji, musisz wskazać z jakiego tytułu
    > chcesz być zwolniony z VAT.

    Zakładam, że będę rozumiał w której pozycji mieszczą się korki.

    > Ha.
    > Chyba nakłamałem trochę.
    > Wg tego (nie do końca rozumiem wyjaśnienie):
    > https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00261
    >
    > Można mieć różne formy opodatkowania. Ale z tego zawiłego opisu
    > zrozumiałem, że
    > 1. Nie można łączyć liniowego ze skalą.
    > 2. można łączyć ryczałt z liniowym/skalą.
    >
    > Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

    Przejrzałem ten tekst.

    Oni piszą o dwóch działalnościach (-działalności jednoosobowej,
    -działalności w formie spółki).
    Przystępuję do wybijania sobie z głowy koncepcji, że jeden NIP to jedna
    działalność a ewentualnie różne źródła przychodów. Nie powinno mi pójść
    trudno bo od zawsze myślałem o tym jak o dwóch działalnościach - tak jak
    oni tam piszą.

    Czyli wszystko wskazuje, że tym razem z poziomem ufności 99% (dotychczas
    do informacji z pspp przypisywałem 90%) mogę stwierdzić:
    - zlecenia od dotychczasowego zleceniodawcy nie blokują opodatkowania
    JDG ryczałtem,
    - opodatkowanie SPJ liniowo nie blokuje opodatkowania JDG ryczałtem.

    I o to chodziło.
    Wygląda na to, że ryczałt będzie najrozsądniejszy (prościej i taniej).

    > wfirma aktualnie 11,27 netto/mies
    > infakt 20 netto/mies
    > Mała księgowość RP - 99 rocznie

    Jestem pewien, że każdy z tych programów będzie dawał dużo więcej
    możliwości, niż potrzeba przy ryczałcie. Więcej możliwości niż potrzeba
    to zawsze bardziej skomplikowany program.
    Będzie trzeba się zastanowić, czy rejestru przychodów nie będzie
    prościej obsłużyć arkuszem kalkulacyjnym.
    P.G.