  • Data: 2024-03-28 16:06:52
    Temat: Re: Filmy online
    Od: RadosławF <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.03.2024 o 17:08, Shrek pisze:

    > Teraz już nie. Kiedyś to było tak popularne jak ściganie pijanych
    > kierowców rowerów.

    Nie.
    Ścigana na podstawie zgłoszeń organizacji finansowanej
    przez producentów oprogramowania (Mikrosoft) i za
    udostępnianie oprogramowania a nie filmów czy muzyki.

    > Ale nie o tym rozmawiamy a o odpowiedzialności klienta końcowego.

    A jak nie używa torrenta tylko coś co generuje mu zyski
    jako udostępniającemu? Niby końcowa ale zyski czerpie.

    > W sumie to mnie trochę zastanawia. Wiadomo kto ściąga. Ustalenie kto
    > organizuje też nie jest chyba jakieś niemożliwe. Co "scena" robi że jest
    > bezkarna? OK - trzeba mieć zaproszenie - przez dekadę policja nie
    > znalazła sposobu żeby się tam wbić albo przynajmniej zatrzymywać serwery
    > na czas potępowania?;) Nie to żeby mnie to specjalnie martwiło, ale po
    > prostu jestem ciekawy czemu wychodzi jak wychodzi. Prawników właścicieli
    > serwerów się boją, nie chce im się, sami "tachają torrenty na potęgę" to
    > znaczy "wersje demo bez uciążliwości wersji demo";)?

    Torrenty działają na zasadzie udostępniania linków a nie materiałów
    chronionych prawnie. Teoretycznie właściciel strony i użytkownik
    korzystający z niej nie czerpią korzyści majątkowych.
    Więc postawienie przed sądem zaowocuje karą w wysokości mandatu
    a policzone koszty śledztwa to będzie od stu tysięcy zł w górę.