  • Data: 2021-01-17 21:36:40
    Temat: Re: Pompy ciepła
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.01.2021 17:22, KIKI wrote:
    > Ciekawe jak powietrzne pompy ciepła? Ile konwertują, a ile z grzałek?

    Ja mam 11kW, do -9C modulowała na najniższych obrotach. Aktualnie przy
    -16C widzę że utrzymuje ciągle modulację w połowie (chodzi non-stop od
    wczoraj). W domu 22,5-23,0C Ze schematów producenta, wynika że COP w
    okolic 2,4. Poza uruchomieniem w grudniu 3 lata temu, nie widziałem
    jeszcze żeby na cele CO włączona była grzałka.

    Producent w instrukcji podaje
    "
    Pompa ciepła uruchomi dogrzewacz elektryczny, gdy wszystkie poniższe
    warunki zostaną spełnione:
    - Temperatura zewnętrzna będzie niższa niż +10C,
    - Sprężarka pracuje w sposób ciągły przez 25 minut,
    - Sprężarka pracuje z maksymalną prędkością obrotową,
    - Temperatura wody jest o 3C niższa od temperatury zadanej,
    - Temperatura wody w instalacji CO wzrasta mniej niż 1C na 15 minut
    "

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz