  • 1. Data: 2024-05-02 10:23:20
    Temat: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Co prawda na przykładzie Anglików ale generalnie odnosi sie to do całej
    europy.
    Bardzo dobry materiał elektryka z "Ruchu Oporu" w UK.

    https://www.youtube.com/watch?v=pNgBL3p3s8w

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2024-05-02 11:26:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2024-05-02 o 10:23, Janusz pisze:
    > Co prawda na przykładzie Anglików ale generalnie odnosi sie to do całej
    > europy.
    > Bardzo dobry materiał elektryka z "Ruchu Oporu" w UK.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=pNgBL3p3s8w

    Ciekawy materiał, obejrzałem choć nie trawię filmików, wolę poczytać ;)
    No potwierdza się najważniejsza zasada rządząca światem, plebs był, jest
    i będzie dymany na tyle na ile da się go wydymać.
    Brytole mają tego pecha dodatkowo, że dość powszechnie ogrzewają chałupy
    czystym prundem, a ich chałupy technologicznie są jeszcze w XIX wieku.
    Więc każde zawirowanie cenowe i/lub pogodowe powoduje wir w kieszeni.
    U nas ludzie bardziej kumate, bo i chaty nauczyli się ocieplać, montują
    różne rodzaje źródeł ciepła, foto itp. Angol jest mało bystry i za
    bardzo polega na instytucji państwa. Polak jest nauczony od wieków że
    jak państwo chce jego dobra to należy to dobro jak najskuteczniej chronić ;)

    L.

  • 3. Data: 2024-05-02 14:24:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 10:23, Janusz pisze:

    Drożeje bo może.

    Jak pisałem dekadę temu że przecież to nie będzie tak, że będziecie
    sobie jeżdzić tanimi elektrykami za darmo na ładowarkach dotowanych
    przez rzęd (za pieniądze rządu;)) tylko tak, że nie będziecie mieć
    elektryka tylko jako "klasa srednia" będziecie dopłacać do drogich
    elektryków dla bogatszych od siebie a za prąd będziecie płacić w chuj
    drogo nie mając elektryka, to byłem szurem:P

    Te przygłupy naprawdę sądziły że państwo tak po prostu zastąpi spalinki,
    które były złotą kurą, tanimi elektykami do których będzie doplacać w
    systemie energetycznym utrzymywanym po to żeby stabilizować
    nieprzewidywalne OZE:P A piniążki na to wezmą pewnie sprzedając działki
    premiera:P Ale mondrzejsze o tym nie pisać bo to hejt jest;P
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-05-02 14:32:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-05-2024 o 14:24, Shrek pisze:
> [...]
    > elektryków dla bogatszych od siebie a za prąd będziecie płacić w chuj
    > drogo nie mając elektryka, to byłem szurem:P

    No jak do tej pory tak, a jak już sam napisałeś to trwa od 10 lat.

    Podobnie jak w przypadku każdego innego szur od 30 lat twierdzącego, że
    lpg zaraz podrożeje i będzie nieopłacalny.

    W sumie te szury akurat w tym roku mogą zacząć się chwalić że trafnie
    przewidzieli, bo lpg może przekroczyć 50% ceny benzyny z okazji sankcji
    na kacapów.
    Tyle że to nie znaczy, że od 30 lat mieli rację.

    Twoje pierdzielenia są podobne.

    Tzn. każdy dobrze wie, że nie ma nic za darmo i że będzie coraz drożej,
    ale nadal przy dobrze dobranym przypadku jest dużo taniej niż w
    przypadku ice, które również drożeje, może nawet bardziej.

    W sumie, im mniej bev na drogach, tym bardziej się opłacają, więc czym
    więcej gawiedzi będzie słuchać szurów Twojego pokroju, tym lepiej dla
    właścicieli bev.

  • 5. Data: 2024-05-02 14:43:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2024 14:24:13 +0200, Shrek napisał(a):

    > Te przygłupy naprawdę sądziły że państwo tak po prostu

    No bo oczywiście państwo jest złe i o niczym nie myśli dniami i nocami
    tylko jak wszystkim a Shrekowi przede wszystkim zrobić kuku. I tylko
    przygłupy sądzą że państwo chce dobrze. Gratuluję jasnej wizji świata :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2024-05-02 15:32:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 14:32, Cavallino pisze:

    > Twoje pierdzielenia są podobne.

    Miały być tańsze w zakupie i ekpolatacji czy nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-05-02 15:33:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No bo oczywiście państwo jest złe i o niczym nie myśli dniami i nocami
    > tylko jak wszystkim a Shrekowi przede wszystkim zrobić kuku. I tylko
    > przygłupy sądzą że państwo chce dobrze. Gratuluję jasnej wizji świata :)

    Czyli to nie ty twierdziłeś że elektryki będą tańsze zarówno w zakupie
    jak i eksploatacji?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-05-02 15:43:30
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    > elektryków dla bogatszych od siebie a za prąd będziecie płacić w chuj
    > drogo nie mając elektryka, to byłem szurem:P

    Mogę potwierdzić. Tak pisał a dziś znowu ma rację.

    Co prawda nie głosuje na Konfederację z nie wyjaśnionych powodów ale
    przecież nie każdy święty musi być księdzem ;-)

  • 9. Data: 2024-05-02 15:49:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Gratuluję jasnej wizji świata

    Przeceniasz zdolności umysłowe opiekuńczego państwa.

    Gdyby nie lobbyści i wzmożeni ekofaszyści to nic być nie uchwalili.
    Dokładnie jak Tusk w tej kadencji ;-)

    Za miesiąc czy dwa UE będzie się okrakiem wycofywała z zielonego ładu
    próbując to przekuć w kolejny sukces.
    To taki UNIJNY NOWY ŁAD który trzeba będzie naprawiać przez ZAORANIE. ;-)

    I znowu Shrek będzie miał rację ale dostanie wiadro pomyj od wiernych
    ekofaszystowskiej religii ;-)

  • 10. Data: 2024-05-02 15:58:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 15:33, Shrek pisze:
    > że elektryki będą tańsze zarówno w zakupie jak i eksploatacji

    NIE no DOCELOWO BĘDĄ jak się nałoży odpowiednie podatki na spalinowe.

    PS. Tyle jest wycia że polski węgiel jest drogi.
    Dlaczego drogi? Bo jest obłożony podatkami i zakazami wydobycia.
    W Bogdance ekolodzy ZABRANIAJĄ drugiego szybu.
    Szybsze wydobycie to tańsze wydobycie

    I na takim tle to oczywiście panele i wiatraki zaczynają tanieć.