  • Data: 2024-04-11 19:51:10
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja bym optował, za zdefiniowaniem, że gdzieś tam kończy się skrzyżowanie.

    Można i należy określić jasno czym jest skrzyżowanie. Ale w sumie to nic
    nie daje - oznakowanie powinno być jasne i _intuicyjne_. Nakaz jazdy na
    wprost podczas gdy strzałki wskazują inaczej intuicyjny nie jest. Tym
    bardziej że w sumie jest tam do niczego nie potrzebny. Jak ktoś ma
    zawrócić tam to i tak zawróci bo żaden znak mu nie pomoże (i tak nikt na
    ten znak uwagi nie zwraca - przyznaj - zwracasz uwagę na nakaz jazdy na
    wprost na wlotach węzłów) albo równie dobrze może zawrócić bez
    rozbiegówki tylko naormalnie na jezdni. Pobieżenie popatrzyłem w
    niemczech i dają sobie radę.

    > A może tak jak Niemcy, nie zawracają za zjazdem, tak my powinniśmy
    > wiedzieć, że C-5 tyczy się zjazdu?

    Po co? Przecież tam nikt nie zawraca - niezależnie od znaku.

    > Może też mają dojrzałych uczestników ruchu drogowego. :)

    Może nie zakładają że absurdalne oznakowanie zapobiegnie absyrdalnym
    zachowaniom:P

    > A tak poważnie, to może mają w przepisach coś co to reguluje, bez
    > wspomagania się znakami pionowymi?

    To u nas też można. Nawet jak jest to nikt go nie zna, bo jest oczywiste
    że na węzłach się nie zawraca w ten sposób.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!