    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: frankowicze odcinek NNN
    Date: Tue, 30 Apr 2024 10:52:52 +0200

    On Mon, 29 Apr 2024 14:17:21 +0200, _Master_ wrote:

    > PiS ma swoje za USZAMI ale czy pamiętasz kto pierwszy wybrał sobie 3
    > sędziów NIEZGODNIE Z KONSTYTUCJĄ?

    PiS?

    > Lata propagandy robią swoje ale pomysł powstał w skoooowionych mózgach
    > POwskich polityków.
    >
    > A że to była JEDNA UCHWAŁA to trzeba było ją uznać za NIEBYŁĄ. PO
    > przyznało się do tego. Była powszechna zgoda co do nieważności tej uchwały.
    >
    > Co zrobił PiS. Wydał nową uchwałę zgodną z Konstytucją ;-)

    O ile pamietam, to sprawa wygladała tak:
    -prezes TK zauwazyl, ze wybór członka moze długo potrwać, i
    zaproponował przyspieszenie terminu wyboru.
    TK nie ma inicjatywy ustawodawczej, wiec wysłał stosowne pismo do
    prezydenta.

    -prezydent, wtedy Komorowski, przekuł to w stosowny projekt.
    to było jakies 3 lata przed wyborami, czy ktos tam juz wtedy zaczął
    liczyc, ze przyda sie za 3 lata - trudno ocenic.

    -Sejm zaczął to i inne pomysły obrabiac, trwało to ze dwa lata.
    W miedzyczasie PiS zgłosił wiele poprawek, trudno mi ocenic ich sens.

    -widmo kleski widac zajrzalo w oczy, bo prace nagle przyspieszono, i
    ustawe uchwalono niedługo przed wyborami.

    -kwestie wyboru tych trzech sedziów przeniesiono do osobnego punktu,
    tak jakby w celu ułatwienia pracy TK.

    -Gdyby byla stara ustawa, to dwóch sedziów wybrałby jeszcze stary
    Sejm, jednego nowy. No ale była nowa ustawa, stary wybrał trzech.

    -Prezydent, juz Duda, wybranych sędziów nie mianował.

    -PiS w nowym Sejmie, w drodze uchwały unieważnił wybór trzech sędziów
    i wybrał trzech nowych, swoich.

    -ktorych prezydent błyskawicznie mianował, gdzies w nocy.

    -ustawe zaskarzono do TK, który orzekł, ze jest niezgodna z
    konstytucją w kwestii tego trzeciego sędziego. I to był TK "opanowany"
    przez PO".

    -orzeczenia TK premier Szydło nie opublikowała.

    -orzeczenie TK w koncu opublikowano, nie pamiętam z jakim opóźnieniem,
    i z adnotacją "a teraz to po herbacie".

    I może nie byłoby w tym jeszcze nic złego, gdyby nie to, ze PiS
    zamiast wybrac jakies poważne, niezalezne osoby, wybrał wiernych
    partyjniaków, ktorzy orzekną jak im prezes każe.

    Tak czy inaczej - po 8 latach rządów, PiS miałby TK opanowany.

    A wystaczyło, aby Duda poczekał na orzeczenie TK.

    Potem wyskoczyła sprawa kadencji Przyłebskiej, KRS,
    mianowania sedziów, SN itp.
    Burdel na kółkach, pod hasłem "teraz, k, my".
    A potem "ratujmy się".

    J.