  • 1. Data: 2005-08-23 10:19:37
    Temat: ustawa o narkomanii
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,7802002,wiadomo
    sc.html

    cyt:
    Jeśli osoba uzależniona, której zarzucono popełnienie przestępstwa
    zagrożonego karą pozbawienia wolności do lat 5, podda się leczeniu
    odwykowemu w Zakładzie Opieki Zdrowotnej (ZOZ), prokurator może zawiesić
    postępowanie do czasu zakończenia leczenia. Po nim, uwzględniając wyniki
    leczenia, prokurator decyduje o dalszym prowadzeniu postępowania albo
    występuje do sądu z wnioskiem o warunkowe umorzenie postępowania.

    Ja sie moze na prawie nie znam, ale czy to nie znaczy ze narkomani staja
    sie jakas uprzywilejowana grupa spoleczna, ktorej pod pewnymi waurnkami
    wolno popelniac przestepstwa?

    Jezeli normalny czlowiek kogos pobije, ukradnie samochod, bedzie jechal
    pod wplywem alkoholu itp itp, to odpowie przed sadem i pojdzie siedziec
    (powiedzmy).

    Natomiast jezeli zrobi to narkoman, to na koszt podatnika pojdzie na
    leczenie odwykowe, po czym wyjdzie na wolnosc (zapewne potrwa to
    znacznie krocej niz 5 lat ktore groza za to przestepstwo).

  • 2. Data: 2005-08-23 11:11:36
    Temat: Re: ustawa o narkomanii
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisali:

    > Jezeli normalny czlowiek kogos pobije, ukradnie samochod, bedzie jechal
    > pod wplywem alkoholu itp itp, to odpowie przed sadem i pojdzie siedziec
    > (powiedzmy).

    Narkomania to choroba. Ogranicza poczytalnosc.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 3. Data: 2005-08-23 11:16:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Narkomania to choroba. Ogranicza poczytalnosc.

    Tak samo jak alkoholizm. Nie mowiac juz o pedofilach, psychopatycznych
    mordercach, kleptomanach itp itd.
    Ich wszystkich tez na "szkolenie" i niech sobie nadal smigaja po ulicach?

    Pozatym powstaje kolejne pytanie - ile bym musial wydac (lub kogo znac),
    zeby otrzymac zaswiadczenie lekarskie ze jestem narkomanem?

  • 4. Data: 2005-08-23 11:22:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):
    > Narkomania to choroba. Ogranicza poczytalnosc.

    Tu nie chodzi o to. Mozesz calkowicie swiadomie kupic teraz dzialke
    jakiegos syfu, a potem unikniesz kary bo wyrazisz chec uczestnictwa w
    programie profilaktycznym. I tyle.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-08-23 12:06:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Pozatym powstaje kolejne pytanie - ile bym musial wydac (lub kogo znac),
    > zeby otrzymac zaswiadczenie lekarskie ze jestem narkomanem?

    tu chodzi o osoby zatrzymane z pewna porcja narkotykow, wyolbrzymiasz.

    P.

  • 6. Data: 2005-08-23 12:34:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przemek R... napisał(a):

    > tu chodzi o osoby zatrzymane z pewna porcja narkotykow, wyolbrzymiasz.

    Nie. Chodzi o osobe ktora popelnila przestepstwo i jest narkomanem.
    Dzieki temu ze jest narkomanem moze uniknac kary. W odroznieniu od
    kazdego innego obywatela ktory dopusci sie tego samego przestepstwa,
    narkoman moze wyjsc na wolnosc tylko dlatego ze jest narkomanem.

  • 7. Data: 2005-08-23 13:09:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > innego obywatela ktory dopusci sie tego samego przestepstwa, narkoman moze
    > wyjsc na wolnosc tylko dlatego ze jest narkomanem.

    mozesz dac namiar na konretny artykul? Nie chce mi sie trzeapoc calej ustawy
    a jakos nie wierze ze chodzi o wszystkie przestepstwa.

    P.

  • 8. Data: 2005-08-23 13:11:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przemek R... napisał(a):

    > mozesz dac namiar na konretny artykul? Nie chce mi sie trzeapoc calej ustawy
    > a jakos nie wierze ze chodzi o wszystkie przestepstwa.

    Zagrozone kara do lat 5-ciu.

  • 9. Data: 2005-08-23 13:14:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zagrozone kara do lat 5-ciu.

    no i jeszcze ten art albo okolice tego art bym prosil :-)

    P.

  • 10. Data: 2005-08-23 13:29:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przemek R... napisał(a):

    > no i jeszcze ten art albo okolice tego art bym prosil :-)

    Nie mam tego tekstu - niby dzis podpisany, ale na stronach sejmu jest
    tylko porpzednia z 1997r.

    Mysle jednak ze redaktorzy WP sobie tego nie wymyslili... chociaz kto
    ich tam wie.