  • 1. Data: 2012-08-27 13:51:34
    Temat: halogeny reflektorowe ale z matowym szkielkiem
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    czy sa moze w sprzedazy zarowki halogenowe (z reflektorem) ale z
    matowym szkielkiem przed. Widzialem matowe palniki i matowy reflektor
    ale wolalbym aby szklo przed reflektorem bylo matowe. Potrzebuje
    wiekszej matowosci do oswietlenia biurka do nauki.

    Wiem, ze p. EU zakalala matowych ale moze gdzies to da sie kupic?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-08-27 15:01:20
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 27 Aug 2012 13:51:34 +0200, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >wiekszej matowosci do oswietlenia biurka do nauki.
    >
    >Wiem, ze p. EU zakalala matowych ale moze gdzies to da sie kupic?

    oczywiscie zakazala....

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2012-08-27 16:07:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    >wiekszej matowosci do oswietlenia biurka do nauki.
    >Wiem, ze p. EU zakalala matowych ale moze gdzies to da sie kupic?

    Hm, a kiedys byly takie ?
    Bo to jakby troche rozbiezne cele - reflektor i mat.

    A moze juz czas na LED ?
    Cos tego typu chyba spelnia wymagania
    http://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/2889860/zarowka-
    led-24-smd-mr16-12v-sw-cieple-120st-7048.html

    No moze troche za ciemne

    J.

  • 4. Data: 2012-08-27 19:02:30
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 27-08-2012 16:07, J.F pisze:

    > A moze juz czas na LED ?
    > Cos tego typu chyba spelnia wymagania
    > http://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/2889860/zarowka-
    led-24-smd-mr16-12v-sw-cieple-120st-7048.html

    Jestem ciekawy kiedy zaczną zmniejszać trwałość "żarówek" LED. Bo jak
    będą dalej sprzedawać trwałe źródła światła to wizja upadku w oczy im
    zajrzy... Latarki chińskie już dawno tak robią - bez rezystorów dla
    diod. Pada to to szybko. Teraz może czas na produkcję
    "niepełnosprawnych" LED do celów oświetleniowych ;)

    --
    szod

  • 5. Data: 2012-08-27 19:52:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szod" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]

    >Jestem ciekawy kiedy zaczną zmniejszać trwałość "żarówek" LED. Bo jak
    >będą dalej sprzedawać trwałe źródła światła to wizja upadku w oczy im

    Skad wiesz ze juz od dawna nie robia.
    Napisac "100 tys h" latwo :-)

    >Latarki chińskie już dawno tak robią - bez rezystorów dla diod. Pada
    >to to szybko.

    Ja z powodow religijnych kupuje tylko takie na 2AA, z przetwornica
    ktora z natury ogranicza prad, a i tak padaja.

    J.

  • 6. Data: 2012-08-27 21:46:40
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "szod" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Latarki chińskie już dawno tak robią - bez rezystorów dla diod. Pada to to
    > szybko. Teraz może czas na produkcję "niepełnosprawnych" LED do celów

    Przypuszczam, ze właśnie sobie odpowiedziałeś na pytanie - "przewoltuje się"
    i patrz chińska latarka :)

  • 7. Data: 2012-08-27 21:50:33
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ja z powodow religijnych kupuje tylko takie na 2AA, z przetwornica ktora z
    > natury ogranicza prad, a i tak padaja.

    A ja chyba sobie kupię baterię LEDów, przeliczę zależności, zmontuję
    najprymitywniejszy ukad - mostek i kondensator (i paroomowy opornik dla
    zbicia uderzeń prądu), spalić się nie będzie miało co, migać nie będzie...
    Acha, nie ma opornika? Nie będzie go (poza buforem od uderzenia prądu).
    Przeliczę, ile diod trzeba, aby prąd ciagły nie przekraczał wartości
    maksymalnej dozwolonej.