  • 21. Data: 2024-02-03 19:29:11
    Temat: Re: [historia] 95 lat temu powstał Detefon
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.02.2024 o 19:17, Kamil Jońca pisze:

    > Chodzi mi o zezwolenie na SIM.

    No ale jakie zezwolenie?

  • 22. Data: 2024-02-03 19:31:52
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Biorąc pod uwagę, że słuchawki również wymagają energii, to moc nadawania jednak nie
    rozpływała się w nicości.
    Ile kW miał przedwojenny Raszyn?
    A może energii przybywało w równie tajemniczy sposób, co w np. obecnie pompach
    ciepła?

    -----
    > W artykułach na jego temat akcentowano brak potrzeby zasilania prądem, co czyniło
    Detefon idealnym urządzeniem dla mieszkańców

  • 23. Data: 2024-02-03 19:37:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    io <i...@o...pl.invalid> writes:

    > No ale jakie zezwolenie?

    No właśnie się pytam :)
    W <uplfi3$4kgl$1@news.icm.edu.pl> zostalo napisane:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    > Aby kupić antenę satelitarną (odbiorczą ? ) w latach 80 musiałem
    > też uzyskać zezwolenie.

    Teraz jest to samo z kartami telefonicznymi SIM. Niestety, komuna trwa.
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---
    No więc pytam się o jakie zezwolenie na karty SIM chodzi.

    KJ

  • 24. Data: 2024-02-03 22:18:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 3.02.2024 o 19:37, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > --8<---------------cut here---------------end--------------->8---
    > No więc pytam się o jakie zezwolenie na karty SIM chodzi.

    Nie o zezwolenie tylko że też się musisz rejestrować, kolega użył
    takiego skrótu myślowego.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2024-02-04 00:40:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.02.2024 o 22:18, Janusz pisze:

    > Nie o zezwolenie tylko że też się musisz rejestrować, kolega użył
    > takiego skrótu myślowego.

    Może oni chcą wprowadzić państwowy abonament na te komórki? :-)

  • 26. Data: 2024-02-04 05:53:37
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Janusz <j...@o...pl> writes:

    [..]
    > Nie o zezwolenie tylko że też się musisz rejestrować, kolega użył
    > takiego skrótu myślowego.

    Zezwolenie to zezwolenie, a rejestracja to rejestracja. To żaden skrót
    myślowy tylko błąd. Tak się właśnie plotki rodzą.
    KJ

  • 27. Data: 2024-02-04 13:54:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 4.02.2024 o 05:53, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    >
    > Zezwolenie to zezwolenie, a rejestracja to rejestracja. To żaden skrót
    > myślowy tylko błąd. Tak się właśnie plotki rodzą.
    Zezwolenie to też forma rejestracji.

    --
    Janusz

  • 28. Data: 2024-02-04 14:44:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Janusz <j...@o...pl> writes:

    > Zezwolenie to też forma rejestracji.

    Owszem[1] i co z tego? W PL jest wymagana rejestracja, a nie zezwolenie
    na użycie karty SIM, co zdawano się tu sugerować.

    KJ

    [1] - zakładając, że pamiętamy komu wydaliśmy te zezwolenie, to można
    zaryzykować twierdzenie "każde zezwolenie to rejestracja." Ale jednak
    nie w drugą stronę.

  • 29. Data: 2024-02-04 15:32:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kamil Jońca napisał:

    > Owszem[1] i co z tego? W PL jest wymagana rejestracja, a nie zezwolenie
    > na użycie karty SIM, co zdawano się tu sugerować.

    Nie zauważyłem takiej sugestii. Stwierdzenie, że "teraz jest to samo z
    kartami telefonicznymi" [co kiedyś z antenami satelitarnymi] odebrałem
    po porostu jako opinię, że jest tak samo bez sensu. Z tym się całkowicie
    zgadzam.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2024-02-04 15:41:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2024 19:31:52 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    > Ile kW miał przedwojenny Raszyn?
    > A może energii przybywało w równie tajemniczy sposób, co w np. obecnie pompach

    W szkole średniej na zajęciach z fizyki zapalaliśmy żaróweczkę z latarki
    energią odbieraną z dipola, nadajnik był kilka kroków dalej.

    Pod Płockiem podobno z energii wolnodostępnej można było oświetlić całą
    chałupę.

    Natomiast przy odbiornikach detekcyjnych używało się słuchawek
    wysokoomowych. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że z podobnego, lecz
    współczesnego zestawu (z diodą i kondensatorem powietrznym) w szkole
    średniej słuchaliśmy z kumplami jakichś stacji w klubie LOK. Wtedy jeszcze
    maszt Polskiego Radia stał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam