  • 1. Data: 2015-03-02 13:28:54
    Temat: iphone/android --> alpine IVA-520R (automapa)
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam (sorry jeśli to zła grupa na takie pytanie) - czy ktoś z Szanownych
    może coś powiedzieć na temat działania smartfona iphone 5s lub innego
    (z androidem), jako komputera nawigacyjnego, gdzie "front end" stanowiłaby
    stacja samochodowa alpine iva-520r?

    Obecnie do automapy używam komputer nawigacyjny audiomedia nav108e.
    Działa on bardzo ładnie z tym alpine (obraz, dźwięk, funkcje dotykowe), ale
    po 3 latach trochę się zestarzał (ma procek 400Hz i Win CE 5.0).

    Zastanawiam się czy da sie go w tej roli zastąpić iphonem lub tel. z
    androidem.
    Znalazłem kabel do iphone KCU-451iv, natomiast nie mam pojęcia czy jak
    uruchomię tam automapę, to obraz będzie się ładnie skalował na pełen ekran.
    Poza tym, co się stanie gdy ktoś do mnie zadzwoni (czy AM zniknie, czy będę
    mogł odebrać rozmowę przez bluetooth/jakoś inaczej - telefon leżałby
    schowany
    w schowku, gdzie wyprowadziłbym kabel i raczej nie chciałbym do niego
    sięgać).

    Gdyby ktoś wiedział coś na ten temat, będę wdzięczny za info.

  • 2. Data: 2015-03-02 13:33:36
    Temat: Re: iphone/android --> alpine IVA-520R (automapa)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ikarek,

    Monday, March 2, 2015, 1:28:54 PM, you wrote:

    > Witam (sorry jeśli to zła grupa na takie pytanie)

    Właściwa grupa to pl.rec.gps

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-03-02 13:43:08
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Dzięki, niestety nie mogę tu anulować posta.

  • 4. Data: 2015-03-02 18:39:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > po 3 latach trochę się zestarzał (ma procek 400Hz i Win CE 5.0).
    i automapa będzie działać w nieskończoność

    > Zastanawiam się czy da sie go w tej roli zastąpić iphonem lub tel. z
    > androidem.
    i w tym przypadku będziesz musiał opłacać abonament za używanie
    automapy. Warto? "Obejdziesz" to inaczej? Tak czy inaczej warto o tym
    fakcie wiedzieć.

    ToMasz

    PS wince pięknie działa z zewnętrznym GPSem na BT. Android już nie tak
    chętnie, albo wcale.

  • 5. Data: 2015-03-02 19:11:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Monday, March 2, 2015, 6:39:52 PM, you wrote:

    [...]

    > PS wince pięknie działa z zewnętrznym GPSem na BT. Android już nie tak
    > chętnie, albo wcale.

    Jakoś nie miałem problemu z używaniem Nokia LD-4W razem z Samsungiem
    S+. Samsung S4 nie wymaga zewnętrznego GPSa - ma bardzo czuły własny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-03-02 20:48:03
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    > i automapa będzie działać w nieskończoność

    Właśnie trochę się boję, że przestaną wspierać Win CE 5.0 albo
    sprzęt okaże się za słaby do kolejnej wersji. Poza tym miałbym
    "online" informacje o korkach, bo teraz jestem "offline".

    > i w tym przypadku będziesz musiał opłacać abonament za używanie automapy.
    > Warto? "Obejdziesz" to inaczej? Tak czy inaczej warto o tym fakcie
    > wiedzieć.

    No wiem. Straciłem już większość zapału do tego pomysłu, bo
    w necie brak informacji o takiej konfiguracji z jakimkolwiek
    programem do nawigacji. Wnoszę z tego, że nawet jak się da,
    to ergonomia jest na tyle kiepska, że nie ma się czym chwalić.

  • 7. Data: 2015-03-03 00:35:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ikarek pisze:
    [..]
    > Właśnie trochę się boję, że przestaną wspierać Win CE 5.0 albo
    > sprzęt okaże się za słaby do kolejnej wersji. Poza tym miałbym
    > "online" informacje o korkach, bo teraz jestem "offline".

    W starej Xperii X1 (WM6.1) info o korkach dekoduje HyperGPS (komunikaty
    TMC), w moim przypadku navi to iGO. Działa ale potrafi przekalkulować
    trasę w najmniej odpowiednim momencie bo właśnie coś odebrał.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2015-03-03 09:31:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:md1l26$fjg$1@speranza.aioe.org...

    > Gdyby ktoś wiedział coś na ten temat, będę wdzięczny za info.
    W zeszłe wakacje brat pobrał na telefon (Android) jakieś mapy Googla
    (diałają offlajn). Porównał je z Automapą. Według niego użyteczność
    praktycznie taka sama, a nawet czasem mu wyszło, że te Googla dały znacznie
    bardziej realistyczne oszacowania (dotyczy jakiejś greckiej wysepki z bardzo
    wąskimi, krętymi drogami w górach).
    Też bym to zrobił, ale niestety przy ostatnich zakupach telefonów bardziej
    mi się spodobała jakaś Nokia, a że nie zakładałem użycia telefonu do czegoś
    więcej jak rozmowy, sms i ewentualnie zrobienie zdjęcia to na system
    operacyjny nie zwracałem uwagi.
    W każdym razie miesiąc temu odświeżyliśmy licencję Automapy na 2 lata z
    założeniem, że to już ostatni raz.
    P.G.