  • 1. Data: 2012-01-16 20:58:23
    Temat: jak nie kupić diesla? - a może jednak kupić?
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    Cześć

    Do tej pory jeżdżę Oplem Astrą II 1,6 (84KM) z 2000r, benzyna. Z
    samochodu jestem bardzo zadowolony ale czas na zmiany.
    Cel: 4-5 letni samochód za około 25000 (plus minus 2 tyś), 4/5 drzwi, >=
    100KM, przebieg do około 100.000km.
    Wyniki szukania, które mnie zaciekawiły:
    - Opel Astra III (hatchbak/kombi)
    - Ford Focus (kombi)
    - Kia C'eed (kombi)
    Około 90% znalezionych ofert to diesle. Naczytałem się artykułów pod
    tytułem: benzyna czy diesel? Według wszystkich opinii powinienem wybrać
    benzynę. Mój roczny przebieg to między 15 - 20 tyś km, głównie w
    mieście, 1 - 5 razy w miesiącu jakaś trasa kilkaset km.

    Znalazłem ofertę Opla Astry II 1,9 CDTI automat 120KM. Nigdy nie
    jeździłem automatem i nie wiem jak się sprawują automaty w Oplu
    (awaryjność, używanie, koszt ewentualnych napraw). Może ktoś ma jakieś
    doświadczenia?

    a może jednak nie pchać się diesle tym bardziej automat i czekać na
    jakąś benzynę?

    Dzięki
    Marcin

  • 2. Data: 2012-01-17 08:34:27
    Temat: Re: jak nie kupić diesla? - a może jednak kupić?
    Od: omega_fan <o...@n...com>

> [...]
    > jeździłem automatem i nie wiem jak się sprawują automaty w Oplu
    > (awaryjność, używanie, koszt ewentualnych napraw). Może ktoś ma jakieś

    Chyba chodziło o Astrę III ?

    Jeżeli nie musisz koniecznie automatu to nie bierz, przy kupnie
    używanego to proszenie się o problemy. No i potem będziesz miał problem
    z odsprzedażą.

    Te fiatowskie diesle są OK, ale o automatach montowanych w Oplach mam
    złe zdanie.

    Ogólnie co do diesli to wiesz jak wszyscy rzucą się na benzynowe, to ich
    ceny wzrosną (a diesli spadną) więc się wyrówna sytuacja ;)

  • 3. Data: 2012-01-17 09:54:47
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Ogólnie co do diesli to wiesz jak wszyscy rzucą się na benzynowe, to ich
    > ceny wzrosną (a diesli spadną) więc się wyrówna sytuacja ;)
    raczej nie,
    diesle sa nieco bardziej skomplikowane i wymagaja wiecej osprzetu ktory
    kosztuje. roznice moze sie nieco zmniejsza ale nie liczylbym na znaczne
    roznice w cenach

  • 4. Data: 2012-01-17 10:24:31
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-16 20:58, Marcin pisze:
    > Cześć
    >
    > Do tej pory jeżdżę Oplem Astrą II 1,6 (84KM) z 2000r, benzyna. Z
    > samochodu jestem bardzo zadowolony ale czas na zmiany.

    Przemyśl to, prześpij się z tym...
    Jak masz dobry, sprawny samochód to może się okazać że ten "nowy" 5
    letni będzie wymagał włożenia kupy szmalu. Zapłacisz 25 tys przy kupnie
    i 10 na doprowadzenie do stanu używalności. Do tych 5-letnich części
    droższe a psują się tak samo jak stare.
    Zbieraj kasę na nowy. Albo szukaj w dobrym stanie olewając roczniki,
    przebiegi, marki.

  • 5. Data: 2012-01-17 10:33:17
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    On 01/17/2012 09:54 AM, Michał sirapacz Gut wrote:

    > raczej nie,
    > diesle sa nieco bardziej skomplikowane i wymagaja wiecej osprzetu ktory
    > kosztuje. roznice moze sie nieco zmniejsza ale nie liczylbym na znaczne
    > roznice w cenach

    Mowimy o samochodach uzywanych, a tu cene ksztaltuje tylko podaz i popyt.

  • 6. Data: 2012-01-17 17:54:53
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > benzynę. Mój roczny przebieg to między 15 - 20 tyś km, głównie w mieście,
    > 1 - 5 razy w miesiącu jakaś trasa kilkaset km.

    Te ktore ogladasz to pewnie w wiekszsci sciagniete z zagranicy lub
    polieasingowe z PL.
    Stan ich bedzie raczej sredni. Ja szukalem rok temu kompakta, 2-3 letniego.
    W zasadzie wszedzie gdzie dzwonilem to dziwnie na samochody nie bylo juz
    gwarancji producenta, a oczywiscie powinna obowiazywac.
    Skonczylo sie na nowym.
    Pzdr
    Adam

  • 7. Data: 2012-01-17 21:17:28
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > psują się tak samo jak stare.
    > Zbieraj kasę na nowy. Albo szukaj w dobrym stanie olewając roczniki,

    a ja bym zmienil auto poki na chodzi
    pozniej dojdzie jakas powazniejsza awaria i auto bedzie nieoplacalne
    w uzytkowaniu
    jaki masz przebieg ?

  • 8. Data: 2012-01-17 21:18:14
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

> [...]
    > psują się tak samo jak stare.
    > Zbieraj kasę na nowy. Albo szukaj w dobrym stanie olewając roczniki,

    te sprowadzane z niemiec rowniez?

  • 9. Data: 2012-01-17 21:20:02
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

  • 10. Data: 2012-01-17 23:34:56
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    W dniu 2012-01-17 21:17, Kris_Poland pisze:
    > a ja bym zmienil auto poki na chodzi
    > pozniej dojdzie jakas powazniejsza awaria i auto bedzie nieoplacalne
    > w uzytkowaniu
    > jaki masz przebieg ?

    Właśnie przekroczyłem 200 tyś. Przede mną wymiana rozrządu, klocków i
    tarcz hamulcowych aby dalej jeździć.

    --
    MarcinP