  • 31. Data: 2010-10-01 11:27:25
    Temat: Re: jak zabezpieczacie garaze?
    Od: Bablor <b...@o...pl>

    Piotr Klimek pisze:

    > Chyba najrozsadniej jest przypiac w garazu motocykl do jakiegos stalego
    ano motongi mozna pokotwiczyc, ale ja bardziej martwie sie narzedziami i
    innymi takimi, bo jak w 5sek mozna to otworzyc i zgarnac do plecaka ile
    wlezie i wyjsc w ciagu minuty nie zostawiajac sladow wlamania to nie
    jest milo :/
    pozdr
    Bablor

  • 32. Data: 2010-10-01 11:28:37
    Od: Bablor <b...@o...pl>

    Tmek pisze:

    > Choc z drugiej strony garaz jest jak najbardziej miejscem gdzie sie tnie,
    > piluje i chalasuje :)
    dokladnie - to chyba najwieksza wada garazu - otwierasz, wchodzisz,
    zamykasz i nikt nie widzi co dalej robisz i nawet nie zainteresuje sie
    halasem :/

    pozdr
    Bablor

  • 33. Data: 2010-10-01 11:31:20
    Od: Bablor <b...@o...pl>

    Tmek pisze:
> [...]
    9493c112ef881367.jpg

    > A znajdz klodke do tego. Sam klucz moze kieszen urwac!

    dooobre!
    tym lepsze ze wlasnie dostalem oferte na kolejny statek z jeszcze
    lepszym kalibrem ;D

    poza tym wazy to tyle, ze jakby go poprostu polozyc w przejsciu to juz
    bez dzwigu nie ruszysz, wiec problem zamkniecia odpada :D

    i bez kotwy sie obedzie

    pozdr
    Bablor

  • 34. Data: 2010-10-01 11:35:16
    Od: Bablor <b...@o...pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > czymś takim?;)
    >
    > http://www.karolewscy.pl/galerie/k/kuznia-lom-wyciag
    acz-do_1786.jpg

    gorzej, bo czymś takim:
    http://www.dabexprofi-tools.com.pl/img/tools/sdd80pi
    c.gif
    bez wielkiego kombinowania, szarpania się i uszkodzeń :[

    pozdr
    Bablor

  • 35. Data: 2010-10-01 11:45:30
    Od: Bablor <b...@o...pl>

    gildor pisze:
    > to powiedz jeszcze jaką bramę otworzyli i jak.
    story:
    jeden z sasiadow zatrzasna (tak, zamkniecie zatrzaskowe, ale zrobione
    tak, ze same rygle sa zasloniete) klucze, poprosil naszego
    sasiada-majsterkowicza o pomoc, a ten w paru ruchach przy pomocy
    zwyklego srubokreta bezbolesnie ja otworzyl - duzo detali podawac nie
    bede (choc wiem ze jak ktos chce to i to znajdzie), ale to jakies
    standardowe rozwiazanie blaszanej bramy podnoszonej do gory (taka w
    jednym kawalku, nie-roleta) zalozone kilka lat temu we wszystkich
    zespolach garazy na osiedlu.
    poki co mam syeren z czujnikiem ruchu (do ktorego podobno mozna
    podlaczyc telefon i miec powiadamianie z podsluchem)
    mam tez bezprzewodowa kamere z podczerwienia, ale jeszcze nie zalozylem
    dodatkowo garaz mam chyba w zasiegu kierunkowej anteny wifi - wiec tu
    mozna sporo zdzialac
    chodzilo mi jednak o same patenty mechaniczne - poki co sprawdze same
    mocowania (dzieki Newrom)i pomysle o jakims dodatkowym pinie (bo sposob
    polegal na odpowiednim przesunieciu skrzydla bramy), ktory by ja
    dodatkowo mocowal - cos jak te piny w domowych drzwiach przeciwwlamaniowych

    pozdr
    Bablor

  • 36. Data: 2010-10-01 12:00:04
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Bablor pisze:
> [...]
    > standardowe rozwiazanie blaszanej bramy podnoszonej do gory (taka w
    > jednym kawalku, nie-roleta) zalozone kilka lat temu we wszystkich

    a to wiem. zabezpieczona jedynie na zapadki z boku :) faktycznie, zadne
    zabezpieczenie.

> [...]
    > polegal na odpowiednim przesunieciu skrzydla bramy), ktory by ja
    > dodatkowo mocowal - cos jak te piny w domowych drzwiach przeciwwlamaniowych

    dlatego ja kupowałem brame z co najmniej zabezpieczeniami WK2. nie wiem
    co Ty możesz tam wymyślić, ale chyba niewiele. ja bym wymienił bramę,
    ale to kosztuje.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 37. Data: 2010-10-01 19:35:06
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Bablor" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > wlasnie o czyms takim myslalem.. naped na pilota jest skutecznym
    > zamknieciem?
    Wiem, ze wszystko da sie obejsc, ale poza metodami
    > elektronicznymi - dobrze to trzyma? Znaczy jak otworze kluczem to dam rade
    > szarpnac brame zmknieta przez taka zwore?

    dobrze zamocowana zwora 300kg jest w stanie utrzymać nacisk drzwi więc myślę
    że takiej bramy tym bardziej by nie otworzyli
    koszt: to ok 200-300zł netto (nie mówię o chińszczyźnie tylko normalna
    zwora), do tego zasilacz buforowy ok 100-150zł i akumulator, trzeba tylko
    mieć świadomość że ktoś może nam odciąć zasilanie i akumulator padnie (pobór
    prądu ok 500mA) -trzeba by jak najszybciej o tym wiedzieć - np. poprzez
    nadajnik gsm

    > No i co jak mi piloty wetnie albo cus...
    > Bo ze napedy maja wariant z "UPS"em to juz wiem :)

    nad rozwiązaniem tego problemu jeszcze się nie zastanawiałem :P - jestem
    tego świadomy, jakiś wyłącznik awaryjny musi być, ale na razie mi do tego
    daleko i nie myślę jak to rozwiązać (pierwsze co przychodzi mi do głowy to
    podwójna puszka - jedna w drugiej: odkręcasz pierwszy dekiel- zaczyna wyć
    alarm, odkręcasz drugi (im więcej do odkręcania tym lepiej :P) i masz dostęp
    do wyłącznika awaryjnego otwierającego bramę. Na tyle czasochłonne że
    złodziej poszuka innego dojścia

    pozdr
    Lukasz

  • 38. Data: 2010-10-02 17:29:05
    Od: Bablor <b...@o...pl>

    gildor pisze:
    >ja bym wymienił bramę, ale to kosztuje.
    koszt to jedno, ale gorzej ze rzuca sie w oczy

    pozdr
    Bablor

  • 39. Data: 2010-10-13 10:56:17
    Od: mk <d...@t...pl>

    Jeśli masz blisko to może bezprzewodowy czujnik ruchu (czujka ruchu z
    nadajnikiem i odbiornik do kontaktu), albo prosty alarm, który ma
    powiadomienie poprzez np. sms.
    Pdr. M