  • 91. Data: 2014-07-30 06:49:50
    Temat: Re: jaki SSD
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-07-30 03:15, Przemysław Ryk pisze:
    (u mnie w projekcie składanego katalogu
    > najmniejsza fota do wstawienia ma ponad 80 MB) to już tak pięknie nie jest.
    > Szczególnie przy przełożeniu ceny za GB.

    Zdaję sobie sprawę że masz powody żeby posługiwać się takimi plikami.
    Są tacy szanujemy ich. :-)
    Moim zdaniem to pachnie "złotymi kablami audio".
    Ale ja to dopiero 15 lat w poligrafii więc mogę się nie znać :-)

  • 92. Data: 2014-07-30 09:34:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...

    > Hibernacja przy SSD - to chyba - z tego co czytałem, średni pomysł.

    Czytałem o tym ale pozostało bez wpływu na jakość mojego snu :)
    Gdyby poważnie traktować wszystkie uwagi odnośnie używania SSD to nie
    należałoby ich używać.

    --
    marfi

  • 93. Data: 2014-07-30 10:12:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-29 21:57, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > I co poza swoim niezrozumieniem tam wykazales? Bo jakos nic wiecej nie
    > wynikalo z Twojego wywodu.

    Wykazałem że zrozumiałem i dostrzegłem jak zwyczajnie
    naciągasz rzeczywistość pomijając problem ceny oraz
    zapominając że w rzecywistości jest całkiem inaczej
    a wymienione grupy zawodowe używają tańszych i
    wolniejszych "dysków"

    > Mocno to sugerowanie naciagane.

    Nie mocno, nie naciągane i dostępne od ręki.

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2014-07-30 12:21:24
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/07/2014 08:34, marfi wrote:

    > Czytałem o tym ale pozostało bez wpływu na jakość mojego snu :)
    > Gdyby poważnie traktować wszystkie uwagi odnośnie używania SSD to nie
    > należałoby ich używać.

    No wlasnie, a propos legend.
    Powylaczalem hibernacje, defragnmentacje i co tam jeszcze radza dla SSD
    ale z checia bym wlaczyl usluge indexowania.
    Jak bardzo jest to szkodliwe dla SSD?
    Jest sens sie bac czy roznica zywotnosci wyniesie miesiac?

  • 95. Data: 2014-07-30 13:02:54
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 16:02:24 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > A 2,5 sekundy w realu = 19 minut w przykładowej opowieści.
    > I jak ktoś mu to wytyka to z braku prawdziwych argumentów
    > jak szczeniak wyskakuje z obraźliwymi insynuacjami.

    To, ze nie kumasz nie jest insynuacja tylko faktem, czy obvrazliwym to juz
    sprawa dyskusyjna. Jesli nie umiesz przyjac krytyki to mozesz czuc sie
    urazony, typowy objaw niedojrzalosci.

    > I może by się zastanowił dlaczego dostawcy pizzy jak i taksiarze
    > jednak nie używają szybkich i drogich pojazdów.

    Zastanowilem sie PRZED napisaniem tamego posta, to, ze tego nie zrozumiales
    to juz jakby nie moj problem.

    > Tylko nie rozśmiesz wszystkich teorią że są wrogami SSD. :-)

    Racz zauwazyc, ze jednak wiekszosc jest ZA dyskami SSD. A ze akurat Tobie
    sie wydaja drakonsko drogie... moze zmien prace?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 96. Data: 2014-07-30 13:10:26
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-30 12:21, 2late pisze:

> [...]
    > ale z checia bym wlaczyl usluge indexowania.
    > Jak bardzo jest to szkodliwe dla SSD?
    > Jest sens sie bac czy roznica zywotnosci wyniesie miesiac?

    Bez przesady. SSD zaczyna padać po 500-2000 cykli zapisu czyli dla 128
    jest to ok. 100TB.

    miab

  • 97. Data: 2014-07-30 13:12:46
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 30 Jul 2014 11:21:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość <lrah02$4en$1@dont-email.me>
    od 2late <d...@w...pl> :

> [...]
    >ale z checia bym wlaczyl usluge indexowania.
    >Jak bardzo jest to szkodliwe dla SSD?
    >Jest sens sie bac czy roznica zywotnosci wyniesie miesiac?

    Co do hibernacji, licząc 1000 hibernacji w systemie z 8GiB pamięci,
    dostajesz sumarycznie mniej niż 8TiB fizycznie zapisanych danych, dla
    dysku, który ma żywotność 36 TBW jest to w granicach 20% zużycia.
    Nowsze dyski mają conajmniej 72 TBW, a w praktyce znacznie więcej.
    Moim zdaniem nie ma się czym specjalnie przejmować, prawdopodobnie
    zanim wykończysz dysk hibernacjami, to wyrwiesz zawiasy w laptopie.

  • 98. Data: 2014-07-30 13:49:28
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Przemysław Ryk* wdusil[a] knefle:

    >O właśnie. Duża ilość małych plików. W tym SSD się sprawdza. Przy pracy z
    >plikami jednak większych gabarytów (u mnie w projekcie składanego katalogu
    >najmniejsza fota do wstawienia ma ponad 80 MB) to już tak pięknie nie jest.
    >Szczególnie przy przełożeniu ceny za GB.

    No to tutaj ramdysek sprawdzilby sie idealnie.

  • 99. Data: 2014-07-30 17:36:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-30 13:02, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > To, ze nie kumasz nie jest insynuacja tylko faktem, czy obvrazliwym to juz
    > sprawa dyskusyjna. Jesli nie umiesz przyjac krytyki to mozesz czuc sie
    > urazony, typowy objaw niedojrzalosci.

    W dalszym ciągu mylisz fakt z własną insynuacją.
    Jak rozumiem nieszczerze i specjalnie aby nie dopuścić do
    siebie krytyki. Jak sam piszesz praktyka ta wynika z twojej
    niedojrzałości do przyjęcia krytyki.

> [...]

    > Racz zauwazyc, ze jednak wiekszosc jest ZA dyskami SSD. A ze akurat Tobie
    > sie wydaja drakonsko drogie... moze zmien prace?

    To może zobacz oferty sprzedaży nowych komputerów i zorientuj
    się jak twoja "większość" wygląda w praktyce.