  • 1. Data: 2011-06-26 13:59:04
    Temat: jaki dysk do laptopa 2.5 wd czy samsung IDE PATA
    Od: " " <u...@g...pl>

    Rozwazam wymiane w zwiazku z leciwoscia starego dysku - interfejs PATA

    Obecnie biore pod uwage dwie opcje:

    1) Samsung 160GB ATA 2.5" 8MB HM160HC

    2) WD Scorpio Blue 160 GB WD1600BEVE

    Co z wlasnego doswiadczenia bardziej polecacie?

    WD czy Samsunga?
    Czy moze cos jeszcze innego?

  • 2. Data: 2011-06-26 15:59:41
    Temat: Re: jaki dysk do laptopa 2.5 wd czy samsung IDE PATA
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-26 15:59, u...@g...pl wrote:
> [...]
    >
    > 1) Samsung 160GB ATA 2.5" 8MB HM160HC
    >
    > 2) WD Scorpio Blue 160 GB WD1600BEVE
    >
    > Co z wlasnego doswiadczenia bardziej polecacie?

    Wez pod uwage zuzycie prądu, zazwyczaj koreluje sie mocno z wydzielaniem
    ciepla, a stare laptopy mają problemy z wiekszymi dyskami wydzielającymi
    więcej ciepła. Prawdopodobne WD będzie tu lepszym wyborem, ale warto
    sprawdzic specyfikacje (wyboru nie ma wielkiego).

    Ew. mam uzywany Seagate 5400.3 160GB, gdyby Cie interesowalo - daj znac.
    ST9160821A
    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2011-06-27 18:23:53
    Od: Abulafia <a...@p...fm>

    W dniu 2011-06-26 15:59, u...@g...pl pisze:
> [...]
    >
    > 1) Samsung 160GB ATA 2.5" 8MB HM160HC
    >
    > 2) WD Scorpio Blue 160 GB WD1600BEVE
    >
    > Co z wlasnego doswiadczenia bardziej polecacie?

    Witam,

    sam miałem podobny dylemat, wybrałem samsunga, szybki i praktycznie
    bezgłośny. Pracuje u mnie w HP nc8230 już pól roku, żadnych zastrzeżeń.

    Pozdrawiam,
    Abulafia

  • 4. Data: 2011-06-27 20:22:55
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Rafał Łukawski in news:iu7l1p$c4l$1@news.onet.pl
    [................]
    > Ew. mam uzywany Seagate 5400.3 160GB, gdyby Cie interesowalo - daj znac.
    > ST9160821A
    > pozdr.

    ile godzin pracy dysku pokazuje jakis test (np. crystal)?
    czyli - jak stary?

  • 5. Data: 2011-06-27 20:49:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" iuap6k$v2$...@i...gazeta.pl

    ST9160821A

    > ile godzin pracy dysku pokazuje jakis test (np. crystal)?
    > czyli - jak stary?

    Zapytaj raczej -- czy był bity (albo -- ile razy był bity)
    i w jakich temperaturach pracował oraz ile miał włączeń. :)
    Jak Ci tanio sprzeda sprawny taki dysk -- to bierz z wdzięcznością. :)

    SATAnizmy tej wielkości pewnie warte są ze dwie dychy, ;) ale
    PATAlogia jest chyba droga... Ja mam dwie obudowy PATAlogiczne.
    Puste rzecz jasna... Chętnie bym nabył do nich tanio jakieś
    PATAlogiczne nośniki....

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-06-27 21:57:53
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski in news:iuaqcl$52b$1@inews.gazeta.pl
    > "1634Racine" iuap6k$v2$...@i...gazeta.pl
    > Zapytaj raczej -- czy był bity (albo -- ile razy był bity)

    a kto to sprawdzi? :)
    (i dlatego nie pytalem)

    > i w jakich temperaturach pracował

    a kto to sprawdzi? :)
    (i dlatego nie pytalem)

    > oraz ile miał włączeń. :)

    lepsze troche pytanie postawilem. Post factum [czyli po kupnie :)] ale
    akurat to - mozna sprawdzic.
    (ale i odpowiedz na Twoje wychodzi w crystala)

    > PATAlogia jest chyba droga...

    to prawda, nie 20 zetów.

  • 7. Data: 2011-06-27 23:00:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" iuauj3$i4k$...@i...gazeta.pl

    > a kto to sprawdzi? :)
    > (i dlatego nie pytalem)

    > a kto to sprawdzi? :)
    > (i dlatego nie pytalem)

    Nie ma tego w SMARTach? Liczba włączeń i maksymalna temperatura jest prawie na pewno.

    > lepsze troche pytanie postawilem. Post factum [czyli po kupnie :)] ale akurat to -
    mozna sprawdzic.
    > (ale i odpowiedz na Twoje wychodzi w crystala)

    > to prawda, nie 20 zetów.

    A ile? A jeśli już zbierasz śmieci... Znaczy... Eksponaty...
    Może DDR2 do notebooka chcesz kupić w ilości 1 GiB w jednym kawałku? ;)

    Ja bym chętnie do kiciusia ;) wstawił 2 GiB, bo 1 GiB to
    trochę mało dla W7Starter i WWXP chodzącym pod owym Starterem...
    (1 GiB to sama Opera zabiera)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-06-27 23:44:32