  • 1. Data: 2011-06-26 13:05:09
    Temat: Wymiana HDD - laptop
    Od: "Golibroda" <a...@m...asa>

    Witajcie,

    Jest sobie laptop HP Pavilion 6500. Na pokładzie mam dysk WD Scorpio
    WD1600BEVS.

    Rozszyfrowałem, że jest to:

    SATA
    5400 obr
    8MB cache
    160 GB
    2,5 cala

    Potrzebuje włożyć większy np: 500GB.

    Czy moge kupić dowolny dysk SATA ?

    Czy nie będzie błędem jak HDD będzie miał 16MB cache i np: 7200 obrotów,
    albo tylko jeden z tych parametrów zamiast 8mb/5400obr ?

    Proszę o pomoc.

    Może coś z tego sklepu : http://www.tan.io/ z sekcji dyski wewnętrzne 2,5
    cala lub poproszę o inne propozycje to zadzwonię sobie i zobaczę czy mają.

    Piotr

  • 2. Data: 2011-06-26 21:44:58
    Temat: Re: Wymiana HDD - laptop
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Golibroda" <a...@m...asa> wrote in message
> [...]
    > Czy nie będzie błędem jak HDD będzie miał 16MB cache i np: 7200 obrotów, albo
    > tylko jeden z tych parametrów zamiast 8mb/5400obr ?

    każdy SATA wewnętrzny powinien działać

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2011-06-27 04:44:49
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-26 15:05, Golibroda wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Jest sobie laptop HP Pavilion 6500. Na pok?adzie mam dysk WD Scorpio
    > WD1600BEVS.
    >
    > Rozszyfrowa?em, ?e jest to:
    >
    > SATA
    > 5400 obr
    > 8MB cache
    > 160 GB
    > 2,5 cala
    >
    > Potrzebuje w?o?y? wi?kszy np: 500GB.
    >
    > Czy moge kupi? dowolny dysk SATA ?
    >
    > Czy nie b?dzie b??dem jak HDD b?dzie mia? 16MB cache i np: 7200 obrot?w,
    > albo tylko jeden z tych parametr?w zamiast 8mb/5400obr ?

    Każdy SATA o wysokości do 9.5mm będzie pasował (obecnie dyski do 750GB,
    1TB mają 3 talerze i wysokośc 12,5mm)

    Przy wymianie dysku na wyraźnie większy i o wyższej prędkości obrotowej
    szczególnie warto uważać na wydzielanie ciepła (odprowadzenie ciepła to
    jeden z największych problemów notebooków, tym samym dana seria dobrze
    współpracuje z pewną grupą dysków).

    Dla przykładu HM640JJ Samsunga ma bardzo wyżyłowane parametry (w tym
    pobór prądu), jednym z lepszych wyborów są black scorpio (bardzo trwałe
    (na podstawie ilosci reklamacji w porównaniu do konkurencji), szybkie i
    chyba najzimniejsze wśród konkurencji).

    Np WD5000BEKT:
    http://luktronik.pl/pl/p/Western-Digital-500GB-2.5-W
    D5000BEKT-7200-16MB-SATA-II-Scorpio-Black/200

    (Cena spadnie gdy tylko wejda na magazyn, w PL pojawiają się falami, ale
    warto)

    Można się jeszcze zastanowić nad Seagate Momentus XT (ale tu cena nieco
    wyzsza, mają 4GB pamięci SSD)

  • 4. Data: 2011-06-27 18:12:43
    Od: "Golibroda" <a...@m...asa>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > warto)
    >
    > Można się jeszcze zastanowić nad Seagate Momentus XT (ale tu cena nieco

    Dzięki za podpowiedzi.

    Konsultowałem się ze wsparciem HP i otrzymałem info, że żaden dysk 500GB nie
    bedzie działał z tym laptopem. Mówili,że max pojemność to 250 GB bo
    większego płyta nie przyjmie (może by wymiana BIOS - jeśi takowy nowy jest
    by pomogła) . Także może być kłopot z odzyskiwaniem systemu z płyt recovery.
    Gdy zapytałem się czy mogę zainstalować na kluczu OEM HP system z innej
    płytki to otrzymałem odpowiedź, że klucz napisany przez HP nie bedzie
    pasował do normalnych instalek.

    Więc pewnie by trzeba poeksperymentować, ale chyba ze wzgledu na mozliwe
    kłopoty chyba sie wycofam z pomusłu. Bo zamiana 160 na 250GB mija się z
    celem. Chyba,że będę miał kiedyś możliwość podpiac na chwilę jakiś inny dysk
    to zweryfikuję porady HP.

    dziękuję i pozdrawiam
    Piotr

    P.S. Chyba,że HP wpuszcz mnie w maliny :)

  • 5. Data: 2011-06-27 20:26:14
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Golibroda in news:4e08c819$0$2438$65785112@news.neostrada.pl
    [.............]
    > Konsultowałem się ze wsparciem HP i otrzymałem info, że żaden dysk 500GB
    > nie bedzie działał z tym laptopem. Mówili,że max pojemność to 250 GB bo
    > większego płyta nie przyjmie

    może wiecie: jak zdobyc/zdobywa się wiedze o max wielkosci dysku dla
    konkretnego modelu laptopa?

  • 6. Data: 2011-06-27 21:10:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-06-2011 o 20:12:43 Golibroda <a...@m...asa> napisał(a):

    > Konsultowa?em sie ze wsparciem HP i otrzyma?em info, ?e ?aden dysk 500GB
    > nie
    > bedzie dzia?a? z tym laptopem. Mówili,?e max pojemno?ae to 250 GB bo
    > wiekszego p?yta nie przyjmie
    To kup sobie zewnętrzny USB i będziesz miał po problemie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-06-27 21:58:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-27, o godz. 20:12:43
    "Golibroda" <a...@m...asa> napisał(a):

    > P.S. Chyba,że HP wpuszcz mnie w maliny :)

    Całkiem możliwe. Mi w 6820s też tak twierdzili po czym ze "startowej"
    160-tki podobnej do Twojej zrobiła się 320-tka a w tej chwili 640-tka
    (ni pamiętam modeli a laptok leży 40km od miejsca gdzie siedzę) i
    kolejne wymiany beż jakichkolwiek problemów. Najlepiej dogadać się z
    jakimś sklepem co do możliwości zwrotu i sprawdzić. Nie widzę
    sensownego powodu dlaczego granicą miałoby być akurat 500GB.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2011-06-27 23:44:05
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Maciek Babcia Dobosz in news:20110627235837.07a11dff@babcia-workstation
    [................]
    > Nie widzę
    > sensownego powodu dlaczego granicą miałoby być akurat 500GB.

    chcesz powiedziec, ze źródłem odpowiedzi na pytanie: "jak zdobyc wiedze o
    max wielkosci dysku dla konkretnego modelu laptopa?" jest intuicja?

  • 9. Data: 2011-06-28 00:00:36
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message
> [...]
    > chcesz powiedziec, ze źródłem odpowiedzi na pytanie: "jak zdobyc wiedze o max
    > wielkosci dysku dla konkretnego modelu laptopa?" jest intuicja?

    czasem trzeba sprawdzić empirycznie a HP bzdury gada i tyle...

    pzdr
    Piotrek

  • 10. Data: 2011-06-28 00:09:24
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

> [...]
    > Konsultowałem się ze wsparciem HP i otrzymałem info, że żaden dysk 500GB
    > nie bedzie działał z tym laptopem. Mówili,że max pojemność to 250 GB bo
    IMHO bzdura

    (może by wymiana BIOS - jeśi takowy nowy
    > jest by pomogła) .

    Po prostu sprawdź na stronei HP czy jest nowszy niz ten co masz. Sama
    aktualizacja odbywa się pod windowsem bez większego bólu.

    Także może być kłopot z odzyskiwaniem systemu z płyt
    > recovery.

    wg mnie kolejna bzdura ale szczerze mówiąc nie sprawdzałem (na 99.99% bzdura)

    Gdy zapytałem się czy mogę zainstalować na kluczu OEM HP
    > system z innej płytki to otrzymałem odpowiedź, że klucz napisany przez
    > HP nie bedzie pasował do normalnych instalek.

    A g%^wno prawda instaluję tak systemy z OEMowych płytek na Pavilionach
    DV6000/DV9000 Compaqach itp. i jeszcze się nie spotkałem żeby klucz nie pasował

> [...]
    > kłopoty chyba sie wycofam z pomusłu. Bo zamiana 160 na 250GB mija się z celem.
    > Chyba,że będę miał kiedyś możliwość podpiac na chwilę jakiś inny

    zamawiasz przez net masz 10 dni an odstąpienie od umowy bez podanai przyczyn i
    zwrot towaru działa cool nie działa odsyłasz, poza tym większość sklepów bez
    problemu pozwoli ci włożyć dysk przy nich i sprawdzić czy go laptop widzi.

    > dziękuję i pozdrawiam
    > Piotr
    > P.S. Chyba,że HP wpuszcz mnie w maliny :)

    Jak najbardziej cię wpuszcza...

    Proszę bardzo:
    http://cgi.ebay.co.uk/HP-Pavilion-Dv9000-Notebook-HD
    MI-remote-WIFI-500GB-/270773137367?pt=Laptops_Nov05&
    hash=item3f0b562fd7

    500GB śmiga DV6500 mają płyty główne praktycznie identyczne (różnią się
    szczegółami)

    Pzdr
    Piotrek