  • 1. Data: 2011-03-17 10:42:16
    Temat: jaki komp dla informatyka w urzedzie?
    Od: jg <j...@f...pl>

    witam,

    pomozcie, prosze, w wyborze konfiguracji stacjonarnego kompa.

    calosc ok. 4500zl. w tym windows 7 i office pro.

    wiec na sam sprzet ok. 2600zl (sama skrzynka, monitor juz mam).

    do pracy informatyka w urzedzie.

    - zonglowanie duzymi bazami danych i mielenie tych baz lokalnie (ms sql),
    - praca pod windows, kopiowanie duzych plikow,
    - szybie przetwarzanie w vba (dane w excelu).

    wiec zero grafiki i grania. tu mozna zaoszczedzic.

    chcialbym jak najwiecej wydajnosci wycisnac, wiec moze byc amd, bo ma
    taniej.

    co sadzicie o wzieciu dysku ssd (+ dysk wiekszy zwykly)? ja bym sie chyba
    przychylal. bedzie chyba jakis wzrost szybkosci mielenia bazy, jakby
    posadzic system, baze i serwer sql na takim dysku ssd?

    i jaka pamiec, aby nie byla waskim gardlem?

    dzieki za wszelkie sugestie.

    --
    jg

  • 2. Data: 2011-03-17 11:03:52
    Temat: Re: jaki komp dla informatyka w urzedzie?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-17, o godz. 11:42:16
    jg <j...@f...pl> napisał(a):

    > witam,
    >
    > pomozcie, prosze, w wyborze konfiguracji stacjonarnego kompa.
    >
    > calosc ok. 4500zl. w tym windows 7 i office pro.

    A urząd nie ma jakiejś umowy zbiorowej na soft MS? Bo to mi wygląda na
    ceny detaliczne.

    > dzieki za wszelkie sugestie.

    Sugestia jest jedna: komputer firmowy z supportem typu NBD żeby
    informatyk nie obudził się z ręką w nocniku gdy jego maszyna znajdzie
    się w serwisie "U Staśka i Cześka" na miesiąc. Nie mówiąc już o tym że
    ciut postawione na głowire jest uzsyanie jakiegoś niewielkiego budżetu
    na komputer i kombinowanie a nie ocena czego naprawdę potrzeba i
    dopiero pkreślenie ile na to kasy potrzeba. A o jakimś backupie na dane
    chociaż pomyślałeś? Bo to tez kosztuje a tyłek może uratować.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2011-03-17 11:28:34
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

> [...]
    > dopiero pkreślenie ile na to kasy potrzeba. A o jakimś backupie na dane
    > chociaż pomyślałeś? Bo to tez kosztuje a tyłek może uratować.

    Jak takie pytania zadaje to i taki informatyki i taki urząd. Sam pracuję
    w urzędzie i potwierdzam, że najważniejsza jest stabilność i dobry
    serwis. A budżet dostosowuje się do potrzeb a nie odwrotnie. No i jeżeli
    chodzi o ceny licencji grupowych to są zdecydowanie wyższe niż OEM (GOV
    także). Ogólnie niedrogie komputery z serwisem NBD to polecam popatrzeć
    na FSC.

  • 4. Data: 2011-03-17 11:59:54
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "Marrcino" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak takie pytania zadaje to i taki informatyki i taki urząd. Sam pracuję

    To jest odwrotnie.
    Jaki urząd (szef) taki budżet a co za tym idzie informatyk i sprzęt.
    Dostajesz polecenie i masz zrobić. Oczywiście bez wydawania jakiejkowlwiek
    kwoty.

    Informatykom z normalnych firm włosy na głowie dęba stają, jak słyszą na
    jakich zasadach działa dział IT w Urzędach. Metody zabezpieczeń dostępu,
    backupy itd.
    Niestety informatycy w urzędach mają do dyspozycji budżet różniący się o 1
    zero i jedyne co można to kombinować, żeby jednak urząd żył. I modlić się,
    żeby nic nie padło / ktoś nie wyniósł komputera pani Zosi bo tam cenne dane
    są....

    pitpull

  • 5. Data: 2011-03-17 12:04:35
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-17 12:59, pitpull pisze:

> [...]
    > 1 zero i jedyne co można to kombinować, żeby jednak urząd żył. I modlić
    > się, żeby nic nie padło / ktoś nie wyniósł komputera pani Zosi bo tam

    A to już zależy od urzędu i inwencji informatyka (np środki unijne).
    Powiem tak 95% firm chciałoby mieć taką infrastrukturę i porządek jak u
    mnie w urzędzie. Ale jak się chcieć nie chce to juz insza inszość.

  • 6. Data: 2011-03-17 12:06:03
    Od: jg <j...@f...pl>

    wiec:
    - stabilnosc w domysle,
    - dobry serwis pod reka,
    - bekapy sie robia,

    a teraz moze dla odmiany cos w temacie?

    --
    jg

  • 7. Data: 2011-03-17 12:08:27
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-17 13:06, jg pisze:
    > wiec:
    > - stabilnosc w domysle,
    > - dobry serwis pod reka,
    > - bekapy sie robia,
    >
    > a teraz moze dla odmiany cos w temacie?

    w temacie to chcesz składaka czy firmówkę?

  • 8. Data: 2011-03-17 12:09:43
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-17 13:06, jg pisze:
> [...]

    O SSD zapomnij bo jak padnie z danymi to bedziesz mial problem.

  • 9. Data: 2011-03-17 12:15:17
    Od: Robson <r...@...pl>

    > A to już zależy od urzędu i inwencji informatyka (np środki unijne).
    > Powiem tak 95% firm chciałoby mieć taką infrastrukturę i porządek jak u
    > mnie w urzędzie. Ale jak się chcieć nie chce to juz insza inszość.

    O, i taka postawa jest godna pochwaly, Gdy pracowalem w takim "urzedzie'
    i musialem walczyc o kase, powiedzialem wprost, ze z g**na miodu nie
    ukreca, i albo pomoga mi w zdobyciu kasy na sprzet albo sie rozstajemy,
    bez zalu z mojej strony, bo ja sznurkiem sieci nie bede latal. I rzeby
    cos z biznesu mozna bylo wyjac, to najpierw trzeba wlozyc. I zrobilem
    piekna strukturalna siec, jeden porzadny zarzadzalny switch zamiast 20
    dlinkow rozrzuconych po pokojach, 4 porzadne serwery, kilkadziesiat
    kompow firmowych z trzyletnim serwisem NBD.

  • 10. Data: 2011-03-17 12:27:27
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 13:09:43 +0100, Aha napisał(a):

    > O SSD zapomnij bo jak padnie z danymi to bedziesz mial problem.

    dane bede trzymal na drugim hdd. a te ww. bazy sql to beda bekapy baz, a
    nie te wykorzystywane na biezaco, wiec tez nie ma strachu.

    --
    jg